INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo-tonermaniaRefilované nebo repasované tonery v 1. pololetí 2012 opět ovládaly český trh. Mezi důvody nákupu čím dál tím více dominuje i srovnatelná kvalita a především lepší dostupnost neoriginálních tonerů.

tonermania-do50

Tisková řešení v českých společnostech všech velikostí čím dál více operují s neoriginálními tonery a inkoustovými náplněmi. Jejich kvalita je přitom ve většině případů na srovnatelné úrovni, čímž odpadl pro české firmy hlavní důvod pro nákup originálních. Podle aktuálního průzkumu jednoho z největších serverů na prodej originálních i ostatních náplní tiskáren vyplynulo, že ty originální využívá méně než jedna pětina. Živnostníci a SMB firmy pak už jen z cca 16 %. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu serveru TonerMania.cz.

Prodeje originálních tonerů a náplní do tiskáren, kopírek a faxů meziročně opět poklesly ve prospěch těch nových kompatibilních a repasovaných. Nové výsledky průzkumu za I. pololetí 2012 serveru TonerMania hovoří o 3% poklesu ve srovnání se stejným obdobím za rok 2011.

tonermania-50az250

Které firmy preferují více originální tonery?

Odchylky v preferencích byly zjištěny především s ohledem na velikost firmy. Z výsledků například vyplývá, že velké firmy (nad 250 zaměstnanců) využívají programů na repasování svých vlastních použitých tonerů. Oproti průměru volí takovéto tiskové náplně o 8 % více velkých společností. Nemalá část velkých firem však razí zcela odlišnou filozofii a nakupuje výhradně nejdražší originální tonery a inkousty. Středně velké společnosti (50-250 zaměstnanců) nevykazují oproti zjištěnému průměru výraznější výkyvy. Trend u živnostníků a malých firem (do 50 zaměstnanců) jednoznačně ukazuje snahu uspořit náklady nákupem renovovaných a kompatibilních tonerů.

Velikost společnosti Originální Nové kompatibilní Renovované

Enterprise (nad 250 z.) 20,2 % 52,7 % 27,1 %

Medium (50 – 250 z.) 17,1 % 63,1 % 19,8 %

Živnostníci a malé firmy 15,3 % 60,7 % 24 %

* I. pololetí 2012, TonerMania.cz

Cena není jediným důvodem

Většina, kterou tvoří šedesát procent firemních zákazníků, nakupuje nové, leč neoriginální tonery a inkousty generických značek.

Trend preference nových kompatibilních, ale neoriginálních náplní do tiskáren, kopírek a faxů má rostoucí tendenci meziročně především díky své dostupnosti na trhu a kvalitativní zaměnitelnosti s originálními. Hlavním důvodem však zůstává cena, jež může zejména u tonerů dosáhnout až jedné třetiny oproti originálním výrobkům.

tonermania-nad250

O úzkostlivé šetření nejde

„Náklady za tisk tvoří pro většinu firem nezanedbatelnou položku. V mnoha společnostech mají celá interní nařízení a směrnice upravující hospodaření s tiskovými náplněmi. Není proto divu, že zvýšenou pozornost firmy věnují i jejich nákupu. Ač se může zdát pouze pětinový počet prodaných originálních náplní nízký, české firmy bych z úzkostlivého šetření nenařknul," komentuje výsledky průzkumu Roman Novotný ze společnosti TonerMania.cz.

„Je třeba si uvědomit, že nákupem neznačkového toneru či inkoustu uspoří často i dvojnásobek nákladů. Rozdíl oproti originálu přitom u produktů osvědčených výrobců není v běžném kancelářském využití postřehnutelný," dodává Novotný.

Komentáře k výsledkům a grafy viz níže:

Originální tiskové náplně (prodejnost 20,8 %)

Koupí nových tonerů a inkoustů stejné značky jako je tiskárna získá zákazník garantovanou kompatibilitu, kvalitu tisku a barevnou stálost. Někteří výrobci také podmiňují záruku na svou tiskárnu používáním výhradně originálních náplní.

„Originální tonery se hodí pro podniky, kterým záleží na stoprocentní tiskové kvalitě. Zákazníky jsou grafická a architektonická studia. Cena originálů je však oproti kompatibilním náplním a repasům často dvoj- i trojnásobná," uvádí Roman Novotný z TonerMania.cz.

Nové kompatibilní tiskové náplně (prodejnost 60 %)

Nové náplně v doposud nepoužitých obalech od jiného výrobce, než je značka tiskárny nabízí typicky jen nepatrně nižší tiskovou kvalitu než originál. Spolehlivost a životnost kompatibilních náplní je dnes však zpravidla na stejné úrovni. Riziko vadného kusu a možného poškození tiskárny je velmi nízké.

„Nové kompatibilní náplně tvoří většinu našich prodejů bez ohledu na velikost firmy. Z našich zkušeností vyplývá, že procento reklamovaných kusů je u těchto tonerů a inkoustů stejně nízké, jako u originálních výrobků," vysvětluje dále Roman Novotný.

Renovované/repasované tiskové náplně (prodejnost 19,2 %)

V případě renovovaných cartridgí resp. tonerů se jedná o použité obaly, do kterých je znovu doplněn prášek či inkoust. Kvalita tisku, stejně jako spolehlivost, u nich mohou být na různých úrovních. Solidní výrobci nabízí záruku kompatibility a kromě doplnění prachu či inkoustu také výměnu nejvíce namáhané součástky.

„Renovované náplně kupují jednak firmy, jež chtějí na tisku maximálně ušetřit, ale ve velké míře i naši stálí zákaznicí ze středních a velkých společností, kteří tiskové náplně vyměňují velmi často," dodává Roman Novotný z TonerMania.cz

O serveru TonerMania.cz

TonerMania.cz je jedním z největších specializovaných českých e-shopů s náplněmi do tiskáren, kopírek a faxů. Nabízí širokou škálu tonerů i inkoustů pro kancelářská zařízení všech nejběžnějších značek, zejména Hewlett-Packard, Canon, Samsung, Dell, Brother, Epson, Kyocera, Lexmark, Konica-Minolta, Oki, Sharp nebo Xerox. Prodejní portfolio doplňují vysoce kvalitní kompatibilní tonery značek TEKO a EKOTEC a inkoustové náplně ActiveJet. Svým zákazníkům nabízí TonerMania.cz odběr zboží na šesti místech po celé České republice, dále odbornou pomoc na speciální telefonní lince a také svoz použitých náplní a tonerů zdarma. Stálí odběratelé navíc mohou využít atraktivního věrnostního programu. Všechny prodávané výrobky jsou šetrné k životnímu prostředí a jsou vyrobeny z recyklovatelných materiálů. Zárukou kvality služeb e-shopu TonerMania.cz jsou oborové certifikáty kvality ISO 9001/14001. Více na http://www.TonerMania.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3