INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

P6168778Pět set čtyřicet dva metrů – to je vzdálenost, na které moderní vlak LEO  Express dokáže zcela zastavit z plné cestovní rychlosti 160 km/h. Z nuly na maximálně povolených 160 km/h pak tato 150 tunová souprava akceleruje za pouhých  80 sekund, přičemž  rychlosti 100 Km/h dosáhne  již  za 32  sekund. Prokázala  tak  své počáteční zrychlení 1,2 ms-2. Oba parametry řadí nové soupravy LEO Express mezi naprostou železniční špičku.

Tyto skvělé jízdní vlastnosti nových souprav LEO Express prokázaly náročné testy, kterými v těchto týdnech prochází první z nich na  zkušebním  okruhu u Velimi.  Zkušení odborníci  Výzkumného  Ústavu  Železničního  spolu s pracovníky výrobce  těchto  souprav  švýcarské  firmy  Stadler  a  zástupci  společnosti  LEO  Express  při  těchto  statických i dynamických  testech prověřují  brzdy nové  soupravy,  proměřují  míru  hlučnosti  a vibrace, zkouší  elektricko- magnetickou kompatibilitu (tzv. EMC) a prověřují funkčnost zabezpečovacího zařízení MIREL.

„Úspěšné absolvování všech těchto testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité, od jejich průběhu se odvine i celý následující harmonogram spuštění našeho provozu. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou,“ vysvětlil Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.
„Za  průběh  zkoušek odpovídá výrobce Stadler, který nám  garantuje, že soupravy budou schváleny k provozu. Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní  cestě  a  budeme přitom  podobně  rychlí  jako  Pendolino.  Zejména uvnitř  je  to kompletně  nový vlak vyráběný na míru trase mezi Prahou a Ostravou, s nejkomfortnějším interiérem ze všech souprav FLIRT od firmy Stadler. A víme,  že  o pořízení  stejných  vlaků  jako  nyní dostáváme  my  se intenzivně  zajímají  také  dopravci z Estonska nebo dokonce Austrálie,“ doplnil Leoš Novotný.

A jak testy v praxi vypadají?
V rámci zkoušek se zjišťuje,  jak se vlak chová při různých zatíženích a v různých jízdních režimech.  Souprava denně ve vymezeném  čase  objede  více než  třináctikilometrový  zkušební okruh i více než  padesátkrát  a testy opakuje v různých variacích  a za rozličných  okolností,  které  simulují  ty nejnáročnější  možné scénáře.  Na její palubu tak bylo například naloženo 40 tun kolejnic, které simulovaly hmotnost cestujících. Moderní souprava LEO Express také střídavě táhla a brzdila váhu více než 120 tun v podobě  dvou dalších vagónů a lokomotivy.

„Nyní již máme za sebou více  než polovinu testů. Absolvovali jsme brzdové zkoušky, měřili hlučnost i vibrace a testovali elektromagnetickou kompatibilitu.  Budeme také zkoušet  funkčnost  vlakového  zabezpečovacího zařízení MIREL a vnitřní osvětlení. Souprava je vybavena ještě silnějším a spolehlivějším brzdovým systémem, než jsem předpokládal. Ve srovnání se standardní vlakem taženým lokomotivou má  výrazně kratší brzdnou dráhu. Je to díky  velmi  silným a spolehlivým elektrodynamickým a pneumatickým brzdám. Souprava se může pochlubit vynikajícími akceleračními a brzdnými parametry. Je tak živá proto, že je díky odlehčené hliníkové konstrukci a inovativnímu řešení  podvozků výrazně lehčí než konkurenční vlaky a má  dostatečně výkonné motory.  Právě vynikající poměr mezi výkonem a náklady považuji za jednu z největších výhod této soupravy,“ vysvětluje Franz Laczo ze společnosti Stadler, který celý projekt zkoušek vede.

Michal Miklenda, strojvedoucí-instruktor LEO Express, který soupravu při testech na zkušebním okruhu řídí,  si tento moderní  vlak  velmi  pochvaluje.  „Po několika  týdnech  ježdění  na zkušebním  okruhu můžu říct,  že tato jednotka má  vynikající jízdní vlastnosti. Je lehká, živá, dobře se poddává obloukům a jako celek se chová velmi kompaktně. Ovládá se dobře a pohotově reaguje na pokyny strojvedoucího. Jednoduše se oživuje a odstavuje a snadno se mění její provozní režimy. Tím se šetří čas a minimalizuje riziko případného pochybení obsluhy,“ zdůrazňuje  Michal  Miklenda.    „Vnitřní  systémy  jednotky  předávají  strojvedoucímu  informace o činnosti  všech zařízení,  takže má kontrolu nad všemi funkcemi soupravy. Pokud dojde k jakémukoliv problému, strojvedoucí se to hned dozví. Je-li to potřeba, může pak prostřednictvím informačního systému informovat cestující a posádku. Navíc s některými problémy si vlak dokonce dokáže poradit sám: porouchá-li se důležité zařízení, převezmou jeho roli ostatní, fungující, zařízení. Srovnávat tuto jednotku s letitými lokomotivami, na které jsme v naší republice byli převážně  zvyklí,  dost  dobře  nejde.  Je  to zkrátka  vozidlo,  které vzniklo  v dnešní  době  a  odpovídá  dnešním požadavkům a představám. Tím myslím nejen jeho technickou úroveň,  ale taky očekávání cestujících,“ vysvětlil Michal Miklenda. Pochvaluje si také velmi tiché, klimatizované, stanoviště strojvedoucího, z nějž má  dobrý výhled nejen dopředu a do stran, ale díky velkým sférickým zrcátkům i podél vlaku. Soupravu ze svého stanoviště ovládá prostřednictvím  pultu,  jehož  přehledné  uspořádání  minimalizuje  riziko  chyb  a usnadňuje  řešení případných nestandardních situací.

(tz)                                                         

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Aktuality

CSOB

ČSOB NaMobilu: V Liberci vznikla první digitální pobočka této banky v Česku 18. duben 2025

ČSOB opět posouvá hranice tradičního bankovnictví. V Liberci otevřela první digitální pobočku v České republice pod názvem ČSOB NaMobilu. Namísto tradičních bankéřů zde klientům pomohou asistenti, kteří je provedou nabídkou online služeb, naučí je orientovat se v digitálním bankovnictví a osvojit si jeho výhody.

Opatření EU proti americkým clům jsou logickým krokem, věříme, že obchodní spor nebude eskalovat 16. duben 2025

Hospodářská komora ČR vnímá rozhodnutí Evropské unie zavést odvetná opatření proti americkým clům na dovoz oceli a hliníku jako logické vyústění situace, kdy se diplomatickými cestami nepodařilo zabránit jednostrannému kroku americké administrativy.

Fundster

První licencovaná platforma pro investice do firemních dluhopisů 15. duben 2025

Společnost FUNDSTER a.s. nedávno získala první crowdfundingovou licenci České národní banky pro firemní dluhopisy. Platforma Dluhopisomat, kterou provozuje, právě zahájila provoz a začala nabízet služby skupinového financování pro investory a emitenty.

České e-shopy odolávají zahraničním tržištím 14. duben 2025

Česká e-commerce už přes rok čelí dynamickému nástupu zahraničních online tržišť. Zatímco v jiných zemích online tržiště generují až polovinu obratu e-commerce, u nás si dál drží silnou pozici nezávislé e-shopy.

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

Vybíráme z Prosperity

Pět let od prvních covidových opatření

Před pěti lety přijala vláda první covidová opatření v oblasti obchodu. Krizová opatření tehdy nastartovala zásadní změny ve fungování obchodů i v chování zákazníků. A zejména první týdny ukázaly, že si obchody poradí s jakýmkoliv problémem.

Velikonoce Globus oslaví uzeným i ručně vyráběnými mazanci

Maüslovyü mazanec Globus Velikonoce jsou jedním z nejrušnějších svátků v roce. První jarní oslavy se nesou ve znamení tradic, které se propisují i do všech koutů hypermarketů Globus. Pekaři a cukrářky mají plné ruce práce s vykulováním mazanců a motáním jidášů.

Nový plán, jak zachránit naše zemědělství

IMG 7450Zemědělské a potravinářské nevládní organizace sdružující drtivou většinu českých farmářů a zpracovatelů potravin se 20. února sjednotily a vystoupily se společnou iniciativou, která má zajistit dlouhodobou stabilitu, konkurenceschopnost a udržitelnost českého zemědělství.

Důvěra zaměstnanců ve vedení firem je u nás téměř třikrát nižší než v zahraničí

Ve srovnání se světem Češi mnohem méně důvěřují zaměstnavatelům, mají menší flexibilitu v pracovní době i výběru místa práce a menší příležitosti pro rozvoj pracovních dovedností. Na druhé straně jsou na pracovišti otevřenější a mají větší nároky na životní pohodu nebo odolnost vůči stresu.

České subjekty nakupují častěji, ale pečlivě hlídají, za kolik

FIDOOZačátek roku 2025 přinesl nárůst firemních transakcí jak v meziročním, tak v meziměsíčním srovnání. Index firemních nákladů, který společnost Fidoo sleduje na vzorku 1200 malých a středních firem, zaznamenal meziroční růst objemu transakcí o 8 %.

České zemědělství hledá cestu z krize, nadějí může být mléko

Čtyři z deseti českých zemědělských podniků skončily loni ve ztrátě. Situace na první pohled nevěstí nic lepšího ani v roce 2025 – ceny hnojiv v lednu skokově vzrostly, výkupní ceny vepřového masa dále klesají, a na obzoru se objevila i hrozba slintavky a kulhavky.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE