Holčičkám panenky a klukům autíčka… stereotyp, který platí po staletí. Někdy ale není na škodu se od zažitých stereotypů odvrátit.
Čtvrtý největší automobilový koncern na světě, skupina Stellantis, se kromě výroby automobilů dlouhodobě a intenzívně věnuje také projektům společenské odpovědnosti. Nejčastěji se jedná o ekologická témata, jako jsou snižování emisí či eliminace uhlíkové stopy. Stellantis se ale zabývá také sociálními otázkami, například rovnoprávností žen v pracovním prostředí či podporou studentů.
Nově otevřená prodejna PENNY ve Skutči na Chrudimsku ukazuje směr, kterým se bude největší diskontní řetězec u nás ubírat při rozvoji své prodejní sítě. Při výstavbě prodejny byly použity nejmodernější technologie přispívající k výrazným energetickým úsporám a uhlíkové neutralitě celé budovy.
Stejně jako energetika i medicína postupuje rychlými kroky kupředu. Aby pracovníci ve zdravotnictví mohli využívat moderními trendy, dlouhodobě je podporuje i společnost E.ON. Nemocnicím, záchranářům a Nadačnímu fondu Energetika – pomoc v nouzi poskytla letos v Jihomoravském a Jihočeském kraji finanční podporu ve výši třech milionů korun.
Už od roku 1991 si každý rok připomínáme 1. října jako Mezinárodní den seniorů. V České republice žije pětina obyvatel starších 65 let a PENNY dlouhodobě podporuje veškeré aktivity, které pomáhají starším lidem žít důstojný život. Za posledních 5 let kromě dalších aktivit věnovalo na péči o seniory téměř 5,7 miliónu korun.
Skupina Saint-Gobain, která je předním světovým výrobcem stavebních materiálů, letos opět podpoří akci Ukliďme Česko. Na letošní devátý ročník Skupina darovala 150 tisíc korun. Do úklidové akce se zároveň aktivně zapojí více než stovka jejích zaměstnanců po celé České republice.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...