INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

vvoj_2011Vybraní zástupci českých výrobců přijeli v sobotu 8. 10. 2011 slavit Den českých výrobků. Oslava proběhla na Staroměstském náměstí při akci Mezinárodního dne kuchařů, kterou pořádala Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Přes ochlazení a přeháňky již podzimních dnů se akce vydařila. A bylo se na co dívat a co ochutnávat.

Návštěvníci mohli ochutnat vybrané speciality mistrů kuchařů a zároveň nakoupit tradiční české výrobky jako například pravý ručně zdobený pardubický a plánský perník, hořické trubičky nebo dřevěné puzzle s motivy obrazů malíře Libora Vojkůvky. Asi největší zájem byl o hanácké tvarohové a povidlové koláčky.

 

„Takový zájem jsem opravdu nečekal. Návštěvníci, mezi kterými byla řada zahraničních turistů se k nám i několikrát vraceli a prodali jsme přes 130 přepravek pečiva." řekl po akci spokojený pekař pan Metzner. Součástí akce byl i bohatý doprovodný program, ve kterém vystoupila celá řada umělců. Kuchaři soutěžili ve filetování lososů, cukráři ve výrobě dortů, děti v malování obrázků, nebo se mohli nechat přikrášlit ve stánku Barev a laků. Atrakcí se staly i krojované ženy v hanáckém a jihočeském kroji, které byly bohatě fotografovány zahraničními, zejména Japonskými turisty. Výtěžek z akce byl věnován na charitativní účely nadaci Livie a Václava Klausových.

V rámci oslav byl slavnostně pokřtěn Kalendář českých výrobků. Křtu se ujal prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR pan Kubec a ředitel společnosti Český výrobek pan Kolečkář. Pan Kubec připomněl důležitost kvalitních domácích surovin pro kuchaře a pan Kolečkář nutnost podpory českých výrobků pro naši společnost. Kalendář je výjimečný tím, že již obsahuje Svátek českých výrobků - 27. října a říjen je označen jako měsíc českých výrobků. Tak mají české výrobky konečně důstojný sP1020261vátek a my všichni příležitost k další oslavě.

Jak ukázala nejnovější data z 1. pololetí 2011 z agentury MML TGI, Median, která ročně osloví přes 15 000 respondentů, zájem o české výrobky postupně roste. Jak je vidět na grafu, proti loňskému roku vzrostl počet respondentů o 2 % na 47 %. To je v absolutním vyjádření přes 200 000 nových potenciálních zákazníků, kteří během 1 roku začali dávat přednost českým výrobkům. To je jistě pro každého výrobce dobrá zpráva. Aby zákazníci mohli mít jistotu, že kupují skutečně český výrobek mohou se orientovat podle loga Český výrobek, je udělováno za přísných podmínek a kontrolováno v místě výroby. Více informací o programu Český výrobek a probíhajících aktivitách naleznete na www.czvyrobek.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3