INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost ManpowerGroup Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu - Vzdělávání jako účinný prostředek proti nedostatku talentů. Průzkum byl proveden jako součást pravidelného kvartálního průzkumu Manpower Index trhu práce. Bylo osloveno 24 000 zaměstnavatelů ze 41 zemí a teritorií a byly jim položeny následující otázky:

 

1. Má vaše organizace vzdělávací programy pro konkrétní pracovní pozice?

2. Které z následujících pracovních oblastí váš program zahrnuje?

3. Jaké metody váš program zahrnuje

4. Která z metod byla nejúčinnější?

Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací

Celosvětově a celospolečensky dochází momentálně k zásadním změnám a tyto procesy výrazně urychlila ekonomická krize. Společnosti jsou pod rostoucím tlakem na snižování marží, růst efektivity a jsou nuceny produkovat více, se stejným nebo menším množstvím lidských zdrojů. To klade mnohem větší požadavky na organizaci a řízení lidských zdrojů a samozřejmě také na zaměstnance na všech úrovních. Velmi silně začal brzdit rozvoj firem nedostatek lidí s potřebným profilem. Dochází k tomu, že je na jedné straně vysoká nezaměstnanost, ale současně firmy nemohou najít vhodné zaměstnance. Požadavky firem na zaměstnance se s technologickým pokrokem mění stále rychleji. Mnohem rychlejším tempem než se vyvíjí kvalifikační struktura populace. Navíc demografický vývoj vede k tomu, že aktivní populace ve vyspělých zemích se zmenšuje. Lidí je tedy na trhu práce stále méně a tito lidé mají stále více „nevhodnou" kvalifikaci a dovednosti. Již není klíčový přístup ke kapitálu či technologiím, ale je to kvalitní přesně profilovaná pracovní síla, která by mohla pracovat optimálně, zastat více úkolů při zachování produkce a kvality. Proto začínáme hovořit o přechodu od kapitalismu k „talentismu".

Zaměstnavatelé budou muset změnit svůj přístup ke svým zaměstnancům a klást mnohem větší důraz na jejich rozvoj, motivaci a efektivní organizaci. Firmy, které na trhu nemohou najít vhodné „hotové" zaměstnance, jsou nuceny přehodnotit personální politiku, procesy a motivační systémy tak, aby mohly využít rezervy na trhu práce:

• Přechod od náboru „just-in-time" k dlouhodobé strategii náboru

• Investice do rozvoje zaměstnanců. Osvícené firmy spolupracují se školami, otevírají si vlastní učiliště nebo zavádějí trainee programy, aby si vychovaly talentované

absolventy.

• Umožňují zaměstnancům flexibilní formy práce, jako např. částečné úvazky nebo práci z domova, aby využily kapacitu motivovaných matek a otců na rodičovské

dovolené.

• Nebo zhodnotí zkušenosti lidí v předdůchodovém a důchodovém věku tak, že z nich udělají interní trenéry, kouče nebo auditory.

Rozvoj zaměstnanců - účinný prostředek proti nedostatku talentů

Má vaše organizace vzdělávací programy pro konkrétní pracovní pozice?

Situace v České republice je pro zaměstnance v tomto ohledu příznivá. S hodnotou 56 % je ČR v evropském i globálním nadprůměru.

Z globálního hlediska více než polovina organizací nenabízí formální vzdělávání. V Asii a Tichomoří je tradice vzdělávání jako přípravy pro své zaměstnanc e mnohem silnější než v Evropě.

Formální možnosti vzdělávání, které učí specifické dovednosti, jež firma vyžaduje, se nejvíce uplatňují na Tchaj-wanu (74 %) a v Indii (72 %). Nejhorší výsledky naopak vykazuje Švédsko (16 %) a Irsko (pouhá 3 %). Zajímavostí je nadprůměrné umístění Slovenska s 63 %.

Rozvoj zaměstnanců - účinný prostředek proti nedostatku talentů

Pro které typy pozic máte nastavené vzdělávací

programy?

Většina tréninkových/vzdělávacích programů v ČR se zaměřuje na kvalifikované profese, přičemž se nejedná o vysoce specializované odborníky, ale hlavně o administrativní pozice, účetní a obchodní zástupce. Mezi prioritní profese v rámci vzdělávání patří také řemeslníci a dělníci. Ve zbytku Evropy se věnují rovnoměrněji všem skupinám zaměstnanců.

Tisková zpráva

Rozvoj zaměstnanců - účinný prostředek proti nedostatku talentů

Jaké metody váš program zahrnuje?

Organizace využívají širokou škálu metod pro své vzdělávací programy. V České republice se v nadprůměrné míře využívají kurzy organizované soukromými vzdělávacími institucemi. Naopak podprůměrně se využívají kurzy organizované uvnitř firmy.

Která z metod byla nejúčinnější?

V ČR využívají zaměstnavatelé nejvíce kurzy organizované soukromými vzdělávacími institucemi, ale jako nejúčinnější hodnotí kurzy na státních školách a simulování reálných situací. Globálně byl jako nejúčinnější metoda vyhodnocen přístup simulování reálných situací. Obecně je za nejméně produktivní označeno on-line/virtuální vzdělávání.

Rozvoj zaměstnanců - účinný prostředek proti nedostatku talentů

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup(tm) (NYSE: MAN) je světovým lídrem v poskytování služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. ManpowerGroup, společnost s obratem $ 22 miliard a s více než 60letou zkušeností v oboru, nabízí komplexní nabídku řešení v oblasti lidských zdrojů, která pomáhají klientům uspět v nastupujícím éře „talentismu". Tato řešení pokrývají všechny potřeby zaměstnavatelů od vyhledání a náboru talentů, jejich hodnocení, trénink a rozvoj, řízení kariéry, po agenturní zaměstnávání a outsourcing. ManpowerGroup disponuje největší světovou sítí v oblasti lidských zdrojů s téměř 3900 pobočkami ve více než 80 zemích světa. Vytváří tak dynamickou kombinaci bezkonkurenční globální působnosti se znalostí a zkušenostmi na regionálních trzích práce, aby vyhověla potřebám svých 400 000 zákazníků ročně, k nimž se řadí jak menší a střední podniky všech odvětví, tak největší světové nadnárodní korporace. ManpowerGroup poskytuje svá řešení v rámci svých společností ManpowerGroup(tm) Solutions, Manpower(r), Experis(tm) a Right Management(r).

Zjistěte si více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět na

www.manpowergroup.com.

ManpowerGroup je nejvíce důvěryhodnou značkou ve svém oboru a opět byla jako jediná společnost z oboru lidských zdrojů jmenována na seznamu Světových etických společností 2012 Institutem Ethisphere za svoje principy a závazky k etickému chování, včetně etického řízení a dodržování etických postupů a za svoji společenskou odpovědnost. V lednu 2011 ManpowerGroup upozornil na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu na začátek nové éry - Věku lidstva (Human Age), kde kapitál byl nahrazen talentem, který nyní tvoří hlavní konkurenční výhodu. Koncept talentismu jako nového kapitalismu se ujal a stal se hlavním tématem Světového ekonomického fóra v Davosu v roce 2012. Více informací o této nové éře najdete na www.manpowergroup.com/humanage.

Získejte přístup k rozsáhlým dokumentům ManpowerGroup, jako je např. výroční zpráva Průzkumu nedostatku talentů a Manpower Index trhu práce. Tyto zprávy jsou nejvěrohodnější zdroje informací o aktivitách zaměstnavatelů na celém světě a můžete je získat přes aplikaci ManpowerGroup World of Work Insight. Tato aplikace zkoumá výzvy, kterým současní zaměstnavatelé musí čelit, a pomáhá jim orientovat se ve světě práce, poskytuje detailní komentáře, analýzy a doporučení vhodných strategií.

Jeffa Joerres, generální ředitel a předseda představenstva Manpowergroup na Twitter: twitter.com/manpowergroupjj. Joerres je jedním z pouze šesti generálních ředitelů uvedených na seznamu Fortune 500, kteří ke komunikaci využívají Twitter.

V České republice se Manpower každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracuji u jeho klientů. V roce 2011, díky své sítí 25 poboček, Manpower našel pro 1000 klientů 19 000 nových zaměstnanců.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3