Čeští manažeři se cítí pod tlakem a zahlcení. V práci často „jedou na sebe“, týmová práce nefunguje a frustrace se prohlubuje. Hledají proto pomoc u expertů na rozvoj manažerských dovedností a fungování týmů.
Projekt Ocenění Českých Lídrů (OCL) představil i v letošním roce nejúspěšnější ryze české firmy. Vítěze osmého ročníku soutěže vybírala odborná porota ze 142 společností. Více než polovinu těchto finalistů tvořily rodinné podniky.
Seriál o tom, co každá firma potřebuje 3. dílTřetí díl seriálu o firmě AuDePor otevírá okno do citlivého, a snad i trochu „nebezpečného“ tématu prodeje firmy, a s tím i spojeného tématu určení hodnoty firmy. Zcela jistě to souvisí s předchozím dílem, kde jsme řešili záležitost nečekaných životních událostí a nástupnictví.
Do robotizace investují české firmy miliardy ročně. V rámci střední a východní Evropy je Česko v nasazování robotů na špici. Podle odhadů by robotizace mohla ohrozit až 400 tisíc pracovních míst.
Být atraktivním zaměstnavatelem je pro PENNY jedním z prvořadých cílů. Ostatně je to vlastně nutnost, protože ročně v České republice přibývá pod touto značkou kolem 10–15 nových prodejen. Kvalitní pracovní síla pro ně je předpokladem, že do takového místa budou lidé chodit nakupovat rádi, že se tu budou s chutí potkávat a že se zde pozdraví i se známými tvářemi svého bydliště či regionu, se zaměstanci PENNY.
Zahraniční pracovníky – nepočítajíc v to občany členských států EU – zaměstnává zhruba polovina firem. Vyplývá to z šetření, které uskutečnila Hospodářská komora ČR ve druhé polovině června mezi svými členy a dalšími firmami zapojenými prostřednictvím Hospodářské komory do Programu kvalifikovaný zaměstnanec.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...