Velikonoce jsou jedním z nejrušnějších svátků v roce. První jarní oslavy se nesou ve znamení tradic, které se propisují i do všech koutů hypermarketů Globus. Pekaři a cukrářky mají plné ruce práce s vykulováním mazanců a motáním jidášů.
Řezníci porcují čerstvé maso a udí jej. Všude je svěží barevná výzdoba, z restaurací se line vůně pečeně. Zároveň bude v Globusu i něco vynikajícího k pití. Na zákazníky zde totiž čeká řada moravských vín zbrusu nové privátní značky Vinařská stezka.
Nákupy na Velikonoce se podle Globusu každoročně odvíjejí v několika fázích, přičemž letos začaly přípravy březnem, kdy byl v nabídce tematický sortiment. „Týdny před Velikonocemi roste zájem o suroviny na pečení a přípravu svátečního menu. Nákupní seznamy obsahují mouky, vejce, mladá masa jako jehněčí a telecí, ale také hotové mazance. Ty spolu s dalším velikonočním pečivem kupují lidé opakovaně a největší zájem o ně je tři dny před svátky. Týden před nimi zákazníci kupují zboží s velikonoční tematikou, včetně pomlázek. Z dekorací jsou nejpopulárnější barvy na vajíčka či dřevěné dekorace. Z dlouhodobého pozorování víme, že lidé sice víc nákupy plánují, ale produktově nakupují to, co minulé roky. Řídí se zejména akční nabídkou, kterou jsme pečlivě připravili,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí Globus. Dodala, že dekorace nabízí široký výběr velikonočních zajíčků, kuřátek, svíček a drobných ozdob. Opět převládají výrazné jarní barvy, jako je žlutá, červená, zelená a modrá.
Voňavé mazance, které pomáhají charitě
Ve vlastních výrobách hypermarketů Globus jsou přípravy na Velikonoce v plné síle. V pekařstvích a cukrářstvích pečou již několik týdnů před svátky tradiční jidáše, medová vajíčka, linecké zajíčky či beránky a zdobí šlehačkové dorty. „V letošním roce plánujeme vyrobit a prodat přibližně 150 000 mazanců a 100 000 kusů jidášů. Pro velikonoční výrobu mazanců a jidášů spotřebujeme 80 tun mouky a 12 tun másla od českých výrobců,“ řekla Aneta Turnovská. Hlavním symbolem Velikonoc jsou v Globusu ručně vyrobené máslové mazance 500 a 1000 gramů a mazance de luxe o hmotnosti 850 gramů. Je tu samozřejmostí, že všechny jsou vyrobené podle České cechovní normy. Od 11. do 20. dubna mazance de luxe budou v akci za cenu 129,90 Kč, zároveň půjde z každého prodaného kusu 25 Kč na dobročinné účely. V loňském roce se takto na podporu lokálních projektů vybralo 176 025 Kč.
Dobré maso od řezníků
Na Velikonoce se lidé neošidí, podle řezníků v Globusu je každoročním číslem jedna na jejich pultech uzené maso, které se udí pár metrů od pultu. Poptávku po uzeném následují mladá masa, ať již jehněčí, telecí, krůtí, králičí, dále pak i masné výrobky, jako jsou šunky, klobásy či paštiky. Z vepřového pak hrají prim masa řízky a masa mletá. Pokud je na Velikonoce již teplo, bude zájem o steaky a hamburgery.
„Vzhledem k tomu, že máme v každém hypermarketu svoje vlastní řeznictví, tak jsme schopni se okamžitě přizpůsobit potřebám trhu, a vyrábíme tedy nabídku zákazníkům na míru v daný okamžik,“ přiblížila Aneta Turnovská. Velikonoce si lidé plně vychutnají i v tamních restauracích. Ty připravují na menu pestrou nabídku pokrmů odkazující na jarní svátky, od jehněčího přes králičí maso až po rybu nebo jemné dezerty a dokonalé pomazánky. Nabídka pokrmů bude k dispozici i v rámci balených jídel v regálech hypermarketů, mezi nimi i oblíbená hrášková polévka ve skle.
S novými víny Vinařské stezky
Novinkou v Globusu je před Velikonocemi privátní řada vín. „Uvádíme na trh lahodná vína z moravských vinic pod privátní značkou Vinařská stezka. Společně s jejich producentem, Templářskými sklepy Čejkovice, jsme vybrali 13 výtečných vín. Jde o ušlechtilé nápoje znamenité chuti a vůně, které se hodí k širokému spektru pokrmů. Vybrány byly druhy, o které je zároveň v Globusu největší zájem,“ uvedla Aneta Turnovská. Vinařskou stezku představují na každé z lahví živočichové, se kterými se lze na vinicích běžně potkat. Zároveň jimi lze lehce identifikovat dané víno v regálu. Všechna vína jsou v prodeji v 0,75 litrových skleněných lahvích.
(tz)