INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

rok malehoAsociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) spustila aktuálně oficiální registraci rodinných firem a živností.

Žadatelé, kteří prokáží soulad s definicí rodinného podnikání v návaznosti dle Usnesení vlády čj. 299/19 ze dne 13. 5. 2019 – Vymezení rodinného podniku v České republice – obdrží Osvědčení, které se stane vstupenkou k dalším benefitům.

Po více jak tříletém úsilí AMSP ČR byla v loňském roce ukotvena definice rodinného podnikání do české legislativy. Nyní přichází čas na první benefity pro tento významný segment. Od 1. března 2020 je na stránkách AMSP ČR www.amsp.cz spuštěna registrace rodinných obchodních korporací a rodinných živností, které splňují definici rodinného podnikání dle výše uvedeného Usnesení vlády – viz: http://amsp.cz/registrace-rodinnych-podniku/.

Registrace je připravena jako jednoduchý online systém pro žadatele vč. možnosti stažení potřebných formulářů příloh pro doložení vztahů k rodinnému podniku a ověřování rodinných vazeb. Rodinná obchodní korporace a rodinná živnost vše zasílá datovou schránkou na AMSP ČR, rodinná živnost nemající datovou schránku pak s ověřeným podpisem na kontaktní e‑mail AMSP ČR. Registraci rodinného podniku či živnosti schvaluje v krátkém termínu Výbor pro rodinné podnikání a registraci rodinných podniků složený ze zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), AMSP ČR, Hospodářské komory ČR (HK ČR) a Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB). Za registraci je stanoven poplatek od 200 Kč do 3000 Kč podle velikosti firmy (dle počtu zaměstnanců).

Výsledkem registrace je vydání Osvědčení AMSP ČR na 3 roky o splnění definice a zapsání rodinné obchodní korporace či rodinné živnosti do Registru rodinných podniků ČR na portálu MPO www.businessinfo.cz. Vydané Osvědčení AMSP ČR se stává vstupenkou k prvnímu benefitu pro rodinné firmy, kterým jsou zvýhodněné úvěry a záruky v rámci programu EXPANZE a GEN-záruka v programu ZÁRUKA 2015-2023 u ČMZRB. Příjem těchto žádostí u ČMZRB se spouští od 1. dubna 2020. Registrované firmy májí právo používat státní logo pro rodinné podnikání.

Libor Musil, garant projektu Rodinná firma v AMSP ČR a místopředseda představenstva AMSP ČR, k tomu uvádí: „Vytvořili jsme nástroj, který by měl pomoci podpoře rodinných firem a propagaci rodinného podnikání. Máme nové oficiální logo Rodinný podnik ČR. Registrace nám umožňuje předkládat vládě další návrhy na podporu rodinných firem. Právě nyní dochází k předávání firem na novou generaci podnikatelů a v tomto období si tyto firmy zasluhují mimořádnou pozornost. Je důležité, zda tento majetek zůstane v rukou českých rodin anebo bude pokračovat výprodej do zahraničí. Naše rodinné firmy budou stabilizátorem a motorem ekonomiky. Jejich růst, investice, inovace a expanze do zahraničí by měly určovat prosperitu naší země.“

Rodinné podniky jsou celosvětově největším zdrojem pracovních míst v soukromém sektoru a mají významný podíl na tvorbě HDP. Jejich vícegenerační povaha přispívá ke stabilitě národních ekonomik. K principům jejich úspěchu lze řadit hrdost, důvěru, flexibilitu, stabilní podnikovou kulturu, rychlost rozhodování, loajalitu, poctivost, etiku, odpovědnost vůči dalším generacím, odolnost vůči ekonomickým recesím, rozvoj regionů apod. Tyto charakteristické rysy se postupně stávají významným generátorem hodnot, emocionálního či sociálního bohatství rodinného podnikání. Rodinné farmy přispívají k prevenci vylidňování venkova.

Evropský parlament ve svém usnesení z 8. září 2015 o rodinných podnicích v Evropě (2014/2210/INI) vyzval členské státy, aby zjednodušily správní postupy, daňové systémy, aby vytvořily finanční nástroje pro jejich předávání a přispěly k jejich dlouhodobé úspěšnosti. Evropský hospodářský a sociální výbor ve svém stanovisku k tématu Rodinné podniky v Evropě jako zdroj budoucího ekonomického růstu a lepších pracovních míst (2015, INT 765, Rodinné podniky, 17. září 2015) vyzval, aby byly zahájeny práce na právním rámci nebo předpisech pro oblast rodinných podniků, aby byla podporována rodinná podniková atmosféra, aby byly umožněny investice do inovací a kvality, aby byly vytvořeny příležitosti pro jejich expanzi a rozvoj, aby byly mediálně zviditelňovány.

Specifikem rodinného podnikání je realita, že vyvažuje potřeby rodiny (emoce, vazby, vztahy), potřeby podnikání (racionalita, expanze) a potřeby spojené s řízením a správou rodinného majetku (reinvestování zisku, správa, mezigenerační předání apod.). Stabilita systému jako celku je určena souladem mezi jeho složitostí a jeho strukturou. Rodinné firmy jsou nejvíce ohrozitelné v době, kdy dochází k předávání vlády nad firmou a majetkem další generaci. A to je u většiny našich rodinných podniků právě tato dekáda.

„Rodinné podnikání je ve vyspělých zemích garantem stability národního hospodářství. Obzvláště v dobách oslabení hospodářství se jasně ukazuje síla rodinných vazeb při řešení krizových situací. Rodinné podnikání je silně inovační a posiluje pozici ČR v mezinárodní konkurenci. Jsem rád, že po osmi letech našeho úsilí je rodinné podnikání v ČR uznáno a podporováno jako důležitá součást našeho hospodářství,“ komentuje Karel Dobeš, předseda představenstva AMSP ČR.

Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR, na závěr doplňuje: „V pátek 6. března 2020 představíme spolu se zástupci MPO všechny detaily jak k registraci, tak k produktům ČMZRB přímo v sídle MPO Na Františku 32, Praha 1, kde se od 10:00 h uskuteční seminář pro rodinné firmy nejen na toto téma. Vstup volný po předchozí registraci na e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3