INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká republika patří mezi evropské lídry nejen v oblasti e-commerce, ale i v modernizaci a digitalizaci kamenných obchodů. Ministerstvo průmyslu a obchodu, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace českého tradičního obchodu v lednu podepsaly memorandum, které podpoří ještě rychlejší modernizaci českého obchodu.

Memorandum se soustředí na úpravu a modernizaci legislativy, podporu zavádění moderních technologií do obchodů a udržení obchodní obslužnosti venkova. „Uděláme všechno pro to, abychom zjednodušovali život zákazníkům i podnikatelům. Moderní technologie umožňují zlepšovat informovanost zákazníků a jejich komfort, zjednodušují fungování obchodů a snižují provozní náklady, a proto bychom měli využít jejich potenciál na nejvyšší možnou míru,“ shrnul společný cíl signatářů ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.

Česko je evropským lídrem v oblasti e-commerce a jsme také jednou z prvních evropských zemí, kde ve větší míře fungují automatizované prodejny bez obsluhy. „Vidíme rostoucí oblibu těchto formátů a rostoucí tržby v nich, což potvrzuje, že Češi mají moderní technologie rádi bez ohledu na věk. Na vesnicích a malých městech se tento typ prodejen bude stávat standardem, čím dál tím častěji se s ním budeme setkávat i ve velkých městech jako se způsobem udržení otevřené prodejny ve večerních a nočních hodinách,“ vysvětlil předseda představenstva Asociace českého tradičního obchodu Pavel Březina. „Ne vždy je ale česká legislativa připravena na fungování v digitálním světě, a proto je naším společným cílem ji revidovat a odstranit všechny překážky fungování v digitálním světě,“ dodal Lukáš Vlček.

Další významnou oblastí spolupráce mezi státem a obchodníky je oblast digitálních plateb a účtenek. „Ve větších obchodech se podíl digitálních plateb blíží 80 %, u menších obchodů lidé digitálně platí zhruba polovinu transakcí. Budeme proto společně hledat cesty, jak systém digitálních plateb zmodernizovat, zjednodušit a snížit jeho náklady zejména pro nejmenší obchodníky. Stejně přistoupíme také k účtenkám, protože zhruba 95 % papírových účtenek končí v koších hned za pokladnou. Řada obchodů již dnes umožňuje účtenky přesměrovat do věrnostních aplikací a této možnosti využívá čím dál více zákazníků, stejně jako možnosti placení nákupů prostřednictvím věrnostních aplikací,“ shrnul prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. „Zákazníkům ale musí vždy zůstat volba mezi placením fyzicky a digitálně a mezi využitím papírové nebo elektronické účtenky,“ zdůraznil Lukáš Vlček.

Velkým tématem v oblasti e-commerce je nefér podnikání čínských e-shopů a online tržišť, které ignorují naše pravidla podnikání. „Zboží v českých e-shopech je o třetinu dražší už jen proto, že na rozdíl od čínské konkurence dodržujeme platnou legislativu a platíme všechny daně a poplatky. Pokud k tomu přidáme ještě to, že čínské e-shopy často uměle rozdělují objednávky tak, aby se vyhnuly placení cla a DPH, dostáváme české e-shopy do téměř neřešitelné situace,“ varoval Tomáš Prouza. „Pravidla musí platit pro každého a očekávám, že zejména Česká obchodní inspekce bude možné ohrožení českých spotřebitelů zdravotně závadnými a rizikovými výrobky důrazně řešit,“ sdělil Lukáš Vlček.

„Tým Ministerstva průmyslu a obchodu bude spolu s odborníky z praxe pracovat nejen na modernizaci legislativy a snížení administrativní zátěže, ale také na využití moderních technologií pro udržení a rozvoj obchodní obslužnosti na venkově. Pro hnutí STAN je klíčové, aby byla nabídka služeb ve městech i na venkově co nejpodobnější, ať už jde o vzdělávání, zdravotnictví, nebo právě obchody,“ shrnul Lukáš Vlček s tím, že Ministerstvo průmyslu a obchodu má zájem dál pokračovat v programu Obchůdek 2021+ na podporu udržení a rozvoje malých obchodů na venkově. „Díky dotačnímu titulu Obchůdek 2021+ MPO podpořilo za dobu fungování již 1641 venkovských prodejen, z toho v minulém roce šlo o podporu 614 prodejen,“ vyčíslil Pavel Březina.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3