INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) nesouhlasí s tvrzením, které se nedávno objevilo (13. 6. 2013) na stránkách E 15 ohledně Censu (sčítání) stravovacích zařízení v ČR. Zařízení maloobchodu, ubytování i stravování slouží zejména populaci a objem, struktura, rozmístění i kvalita těchto zařízení svědčí mj. i o dosažené životní úrovni společnosti.

SOCR ČR podporuje a iniciuje pravidelně zjišťování základních informací o sektoru obchodu a cestovního ruchu. Článek v E 15 zpochybňuje samotné sčítání a deklaruje mj., že se má týkat konzumace jídel. Především to není pravda a dále je třeba dodat, že zvolená metoda ani v nejmenším nezatíží podnikatele (pozorování pouze ve veřejně přístupných částech provozoven a bez provedení rozhovoru). A co se tedy zjišťuje? Adresa, umístění, zda provozovna nabízí teplá jídla, jak je veliká odbytová část, apod. V současné době postrádá obor právě komplexní databázi ubytovacích a stravovacích zařízení. První část stravovacích zařízení (cca 8 000) a to těch, která jsou umístěna v ubytovacích zařízeních, přitom již byla sečtena v roce 2012.

Výsledky Censů, které pokrývají komplexně sektor obchodu a cestovního ruchu využívá kromě centrálních orgánů (zejména MMR, MPO, MPSV, MF), SOCR ČR a municipálních struktur všech stupňů, pravidelně i Český statistický úřad. Data slouží ČSÚ zejména ke korekci jím získávaných dat, ale i pro oporu specializovaných výběrů, které ČSÚ realizuje pravidelně. ČSÚ tak může upustit od celoplošných šetření a provádět jen šetření výběrová a z nich pak usuzovat na parametry sektoru nebo oboru. Výsledky sčítání přitom obecně hrají nezastupitelnou roli, zejména pokud se stát významněji soustředí na udržování rovného podnikatelského prostředí. Dosavadní zkušenosti potvrdily, že realizace sčítání v 10-ti letých intervalech, je pro potřeby všech uživatelů postačující. Obdobné údaje se shromažďují i v dalších zemích EU a jsou prezentovány v řadě evropských materiálů. Pro krajské, okresní a místní územní orgány představují získaná data základní analytický nástroj v jejich rukou a závěry těchto analýz mohou vést k cílenému vytváření ekonomických podmínek pro další, strategický rozvoj území.

A k čemu mohou výsledky sloužit našemu podnikatelskému Svazu?

     v možnosti kvalifikovaně zjišťovat ekonomické dopady například legislativních opatření do podnikatelské sféry v našem oboru,

 

     k zajištění komunikace s jednotlivými zařízeními a jejich aktivní zapojení do projektů, které realizujeme v oblasti vzdělávání a zvyšování kvality služeb,

 

     pro přípravu a vyhodnocení marketingových aktivit na podporu cestovního ruchu v ČR,

 

     data získaná z Censů jsou také součástí vytvářené, velmi komplexní a sofistikované databáze o cestovním ruchu v ČR, kterou nám může závidět i řada vyspělých evropských tržních ekonomik.

 

Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR, +420 602 501 425

Michal Ševera, viceprezident pro evropské záležitosti SOCR ČR, +420 603 261 90

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR  – druhý největší zaměstnavatelský svaz v ČR, sociální partner a součást řady evropských profesních organizací. Je nezávislým a dobrovolným sdružením svazů, asociací, aliancí, družstev a firem podnikajících v malo/velko-obchodě, gastronomických, ubytovacích a ostatních službách cestovního ruchu. Svaz zastupuje více než 6 000 podnikatelských subjektů vytvářejících až 500 000 pracovních příležitostí. Obchod a cestovní ruch se podílí 15% na HDP.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3