Společnost EY hledá v České republice již čtrnáctého EY Podnikatele roku, který bude Českou republiku reprezentovat na světovém finále v Monte Carlu. Porotu zajímají nejen hospodářské výsledky, ale především výjimečný podnikatelský příběh. Soutěží se v kategoriích EY Podnikatel roku České republiky, Technologický podnikatel roku, Začínající podnikatel roku a Společensky prospěšný podnikatel roku, a porota může ocenit i nejlepší podnikatele v krajích. Nominace budou přijímány do 30. listopadu 2013.
Do soutěže EY Podnikatel roku může být nominován podnikatel – fyzická osoba, vlastník nebo spoluvlastník obchodní společnosti, který má rozhodující vliv na její řízení a který aktivně působí v jejím vedení. Daná společnost musí existovat nejméně dva roky a mít alespoň 10 zaměstnanců. Nominovat nebo poslat tip na podnikatele do soutěže může kdokoliv, tedy třeba také jeho kolega, zákazník, zaměstnanec nebo příbuzný.Nominační formulář je přístupný na stránkách soutěže www.podnikatelroku.cz.
„Hledáme výjimečné a inspirující podnikatele, kterých úspěch je výsledkem jejich poctivé práce. Ty, kteří se nebojí do podnikání vložit svou čest a své jméno, svá rozhodnutí dobře promýšlí, neutíkají, když se objeví problém, protože cítí odpovědnost za desítky nebo stovky lidí, které zaměstnávají. Věřím, že je jich mnoho, a doufám, že se s nimi i letos potkáme, “ zve k účasti v soutěži Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a ve střední a jihovýchodní Evropě.
Předsedou poroty je František Piškanin ze společnosti HOPI a EY Podnikatel roku 2012: „Být vítězem prestižní soutěže Podnikatel roku, pořádané společností EY, je velkým uznáním práce, kterou dělám,“ říká František Piškanin a dodává: „Jsem opravdu hrdý na to, kolik schopných podnikatelů jsem měl příležitost při vyhlašování Podnikatele roku poznat. Dokazuje to, že heslo ´zlaté české ručičky´ stále platí.“. V porotě zasednou i další držitelé titulu EY Podnikatel roku jako například Zbyněk Frolík, LINET, Jannis Samaras, Kofola či Eduard Kučera, AVAST Software.
Porota se řídí mezinárodně platnými pravidly EY. Proces hodnocení je komplexní a zohledňuje kromě ekonomických dat také osobnost soutěžícího, jeho podnikatelský příběh, strategii, mezinárodní působení a podobně. Porotci se tak mimo jiné zaměří na podnikatelského ducha nominovaného, jeho čestnost a poctivost, či společensky prospěšné aktivity.
Do kategorie Technologický podnikatel roku mohou být nominování podnikatelé, jejichž společnosti technologie vytváří nebo inovativním způsobem využívají. Odborné porotě předsedá Ivan Pilný, prezident sdružení TUESDAY Business Network, které je garantem této kategorie.
Na ocenění Začínající podnikatel roku může být nominován podnikatel, který podniká maximálně 5 let.
Letos již poosmé EY a Schwabova nadace pro sociální podnikání vyhlašují také soutěž Společensky prospěšný podnikatel roku (dříve Sociálně prospěšný podnikatel roku). Přihlásit se mohou podnikatelé, kteří v praxi aplikují zásady podnikání tak, aby dosáhli řešení společenských problémů. Využívají své schopnosti a znalosti v projektech, které pomáhají potřebným skupinám obyvatel, angažují se v komunitních projektech, pomáhají chudým, zaměstnávají hendikepované.
Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2013 bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 4. března 2014. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 4. – 8. června 2014 v Monte Carlu.
„Do čtrnáctého ročníku soutěže vstupujeme se změnou titulu, který nyní odráží nový a zkrácený název společnosti EY a naší vizi, že každý z nás má šanci svou tvrdou a poctivou prací přispět k tomu, aby náš svět fungoval lépe. A podnikatelé, které jsme potkali v předchozích ročnících soutěže EY Podnikatel roku, jsou v tomto směru tím pravým příkladem hodným následování,“ dodává Magdalena Souček.
Soutěž spoluorganizuje deník MF DNES a iDNES.cz. Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Soutěž podporují agentura CzechInvest, sdružení TUESDAY Business Network, g82, US Business School Praha a Schwabova nadace pro sociální podnikání. Mediálními partnery jsou magazín Forbes, týdeník Euro a Český rozhlas Radiožurnál.
(tz)