INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Letošní v pořadí již 11. ročník mezinárodní odborné konference Franchising Forum 2013 – Franchising bez hranic pořádaný Českou asociací franchisingu (ČAF) představil téměř 40 zahraničních franchisových systémů především z Francie, Austrálie a Polska. Původně měla být součástí programu také prezentace konceptů z USA zajímajících se o tuzemský trh, nicméně vzhledem k situaci ve Spojených státech amerických související s omezeným fungováním státních institucí nemohlo obchodní oddělení Velvyslanectví USA v ČR nabídku představit.

O český trh se vedle fast-foodů začínají nově zajímat také řetězce z oblastí souvisejících s životním stylem, tedy domácí péče, módy, vitamínových produktů, trendových doplňků do domu či kancelářských potřeb.

Konferenci si nenechalo ujít více než 100 účastníků, kteří se dozvěděli současné zajímavosti z franchisového světa. Letošní ročník se konal za účasti mezinárodních partnerů z Francie. Zástupkyně Francouzské franchisové federace, paní Chantal Zimmer vyzdvihla přednosti podnikání pod značkou a seznámila přítomné s novinkami v oblasti franchisingu ve Francii. Součástí programu konference byly také panelové diskuse, jichž se zúčastnili zástupci hned několika franchisových konceptů působících na tuzemském trhu. S návštěvníky konference se mimo jiné podělili o své zkušenosti s rozvojem v České republice nebo jednání s potenciálními franchisovými partnery.  

„Z konference si odnáším velice pozitivní dojem. Zaznamenali jsme nárůst počtu účastníků, kteří se zajímají o podnikání ve franchisingu, oproti minulým letům. Tím jsme splnili jeden z vytýčených cílů. Podařilo se nám sestavit zajímavý program, kteří návštěvníci ocenili. Za důležité považuji také zjištění, která nám účastníci vyplnili do anonymních otazníků, v nichž se vyskytuje hodně pozitivních ohlasů. Díky tomu jsme od účastníků získali další doporučení, která nám pomohou vylepšit a zkvalitnit konferenci připravovanou na další rok o další zajímavá témata,“ zhodnotil konferenci Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu a držitel master-franchise licence výživových poraden NATURHOUSE.

„O český trh již nemají zájem pouze fast-foodové řetězce, ale také franchisové řetězce poskytující služby v oboru domácí péče BrightStar Care, nebo prodej oblečení CiPO&BAXX a vitamínových produktů Vitamin Shoppe. Z Francie plánuje expanzi módní značka Sud expres, kancelářské potřeby Bureau Vallée nebo The Cheesecake Shop z Austrálie, která je specialistou na výrobu dortů. V současné době provozuje 198 obchodů, které dosahují ročních tržeb 1,8 mld. Kč a ročně prodají přes 4 miliony dortů. V České republice hledá master franchisanta pro rozvoj tohoto úspěšného konceptu,“ informovala Petra Ritschelová, výkonná manažerka ČAF.

Další vhodné franchisanty hledá i desítka členů České asociace franchisingu, jako je např. franchisový koncept MARVEL mobilní domy, evropský výrobce a distributor sypaného čaje a plantážní kávy OXALIS nebo MaxPraga výhradní zástupce módního domu Max Mara Fashon Group. V době krize je pro spotřebitele prioritou nízká cena a kvalita výrobku je až na druhém místě. S touto informací nemůže souhlasit franchisový koncept farmářských prodejen Náš grunt, který zaznamenává nárůst klientů a také zájem o spolupráci. Není však jediný.

Franchising je vhodný pro malé a středně velké podnikatele a ti si více než kdy jindy uvědomují, že bez silného zázemí značky a podpory ze strany franchisora je velmi těžké v konkurenčním prostředí obstát. A právě zkušenosti vstupujících zahraničních konceptů ze svých mateřských zemí mají pozitivní vliv na expanzi franchisového konceptu v ČR. „Podnikání pod značkou se daří a důležitost šíření osvěty v oblasti franchisingu potvrdil i letošní ročník konference,“ dodává Petra Ritschelová.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3