INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Letošní v pořadí již 11. ročník mezinárodní odborné konference Franchising Forum 2013 – Franchising bez hranic pořádaný Českou asociací franchisingu (ČAF) představil téměř 40 zahraničních franchisových systémů především z Francie, Austrálie a Polska. Původně měla být součástí programu také prezentace konceptů z USA zajímajících se o tuzemský trh, nicméně vzhledem k situaci ve Spojených státech amerických související s omezeným fungováním státních institucí nemohlo obchodní oddělení Velvyslanectví USA v ČR nabídku představit.

O český trh se vedle fast-foodů začínají nově zajímat také řetězce z oblastí souvisejících s životním stylem, tedy domácí péče, módy, vitamínových produktů, trendových doplňků do domu či kancelářských potřeb.

Konferenci si nenechalo ujít více než 100 účastníků, kteří se dozvěděli současné zajímavosti z franchisového světa. Letošní ročník se konal za účasti mezinárodních partnerů z Francie. Zástupkyně Francouzské franchisové federace, paní Chantal Zimmer vyzdvihla přednosti podnikání pod značkou a seznámila přítomné s novinkami v oblasti franchisingu ve Francii. Součástí programu konference byly také panelové diskuse, jichž se zúčastnili zástupci hned několika franchisových konceptů působících na tuzemském trhu. S návštěvníky konference se mimo jiné podělili o své zkušenosti s rozvojem v České republice nebo jednání s potenciálními franchisovými partnery.  

„Z konference si odnáším velice pozitivní dojem. Zaznamenali jsme nárůst počtu účastníků, kteří se zajímají o podnikání ve franchisingu, oproti minulým letům. Tím jsme splnili jeden z vytýčených cílů. Podařilo se nám sestavit zajímavý program, kteří návštěvníci ocenili. Za důležité považuji také zjištění, která nám účastníci vyplnili do anonymních otazníků, v nichž se vyskytuje hodně pozitivních ohlasů. Díky tomu jsme od účastníků získali další doporučení, která nám pomohou vylepšit a zkvalitnit konferenci připravovanou na další rok o další zajímavá témata,“ zhodnotil konferenci Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu a držitel master-franchise licence výživových poraden NATURHOUSE.

„O český trh již nemají zájem pouze fast-foodové řetězce, ale také franchisové řetězce poskytující služby v oboru domácí péče BrightStar Care, nebo prodej oblečení CiPO&BAXX a vitamínových produktů Vitamin Shoppe. Z Francie plánuje expanzi módní značka Sud expres, kancelářské potřeby Bureau Vallée nebo The Cheesecake Shop z Austrálie, která je specialistou na výrobu dortů. V současné době provozuje 198 obchodů, které dosahují ročních tržeb 1,8 mld. Kč a ročně prodají přes 4 miliony dortů. V České republice hledá master franchisanta pro rozvoj tohoto úspěšného konceptu,“ informovala Petra Ritschelová, výkonná manažerka ČAF.

Další vhodné franchisanty hledá i desítka členů České asociace franchisingu, jako je např. franchisový koncept MARVEL mobilní domy, evropský výrobce a distributor sypaného čaje a plantážní kávy OXALIS nebo MaxPraga výhradní zástupce módního domu Max Mara Fashon Group. V době krize je pro spotřebitele prioritou nízká cena a kvalita výrobku je až na druhém místě. S touto informací nemůže souhlasit franchisový koncept farmářských prodejen Náš grunt, který zaznamenává nárůst klientů a také zájem o spolupráci. Není však jediný.

Franchising je vhodný pro malé a středně velké podnikatele a ti si více než kdy jindy uvědomují, že bez silného zázemí značky a podpory ze strany franchisora je velmi těžké v konkurenčním prostředí obstát. A právě zkušenosti vstupujících zahraničních konceptů ze svých mateřských zemí mají pozitivní vliv na expanzi franchisového konceptu v ČR. „Podnikání pod značkou se daří a důležitost šíření osvěty v oblasti franchisingu potvrdil i letošní ročník konference,“ dodává Petra Ritschelová.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3