INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 Když mohou podnikatelé platit státu dvakrát, můžeme i my vyhlásit dvě nesmyslná byrokratická nařízení. Absurditou roku 2013 se tak stalo nejen převedení neschopnosti státu vybírat daně na poctivé podnikatele, ale i nemožnost podat elektronické daňové přiznání v dostupném formátu. Podaří se i letos díky této anketě zrušit či upravit další administrativní zátěž, jako tomu bylo již čtrnáctkrát v předchozích ročnících?

„Zbytečná byrokracie je kamenem, který české podnikatele stále tíží. Naším cílem je, na nadměrnou a často opravdu nesmyslnou byrokracii poukazovat. Letošní seznam absurdit byl poměrně pestrý. Ostatně jako každý rok. V České republice je bohužel pořád z čeho vybírat. Nejvíce hlasů veřejnosti získala novela, pomocí které stát svou neschopnost vybírat daně převedl na poctivé podnikatele. Kromě jiného to znamená, že podnikatelé jsou vystaveni riziku, že zaplatí státu dvakrát tu samou daň. To je tak absurdní, že jsme se symbolicky rozhodli vyhlásit dva vítěze a udělit titul Absurdita roku 2013 dvěma byrokratickým nesmyslům,“ uvedl Petr Lutonský, ředitel soutěží Vodafone Firma roku a GE Money Bank Živnostník roku, jejichž je anketa součástí.

Vítěznou Absurditou roku 2013 je tedy to, že stát svou neschopnost vybírat daně převedl na poctivé podnikatele. Aby stát předešel daňovým únikům na DPH, přenesl odpovědnost za nespolehlivého plátce na podnikatele, který s ním obchoduje. Podnikatelé tak musí vedle spolehlivosti v obchodním styku prověřovat i daňovou disciplínu u obchodního partnera. Toto samozřejmě vyvolává nepřiměřenou administrativní zátěž. Navíc při některých obchodních vztazích, například při nákupu pohonných hmot, nákupů ve stavebnictví za hotové a podobně, kdy plátce není on-line připojen k internetu, nelze spolehlivost či nespolehlivost obchodního partnera ověřit.

Druhou Absurditou roku 2013 se stal zákon, kterým úřady znemožňují elektronické podání v dostupných formátech. Generální finanční ředitelství a Česká správa sociálního zabezpečení svým postupem neumožňují podávání přiznání a některých vybraných hlášení prostřednictvím datové schránky či elektronické podatelny ve formátu PDF. Přitom zcela bez problémů akceptují písemná podání, zaslaná poštou či podaná přímo do podatelny. Pokud podnikatel nemá k dispozici software, který umí vygenerovat xml soubor v požadovaném formátu, nemůže si formulář jednoduše vytisknout, vyplnit kolonky a naskenovaný vyplněný dokument potom poslat v PDF formátu. Jedinou možností tak je jít na poštu či na úřad osobně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3