INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR), stejně jako Konfederace evropského podnikání BUSINESSEUROPE, jehož je SP ČR členem, ctí závěry mimořádné červencové Evropské rady zavést přísnější sankce proti Ruské federaci. „Ctíme prioritu politiky v této době politicko-bezpečnostní krize,“ uvedl viceprezident SP ČR Radek Špicar.

Z pohledu makroekonomického nebudou mít sankce vůči Rusku v této podobě výrazný dopad na celkový vývoj českého HDP. Na druhé straně SP ČR upozorňuje na přímé dopady na podnikání řady firem a na celkové možné ztráty v řádech miliard či desítek miliard korun. „Přímé dopady by se mohly pohybovat v řádech miliard až desítek miliard korun,“ uvedl Radek Špicar.

Podle šetření SP ČR mezi tuzemskými firmami z června 2014 zhruba třetina firem podnikajících na ruském trhu avizovala, že se jich mohou sankce přímo dotknout. Podíl firem, zastávají takový názor, může však být s největší pravděpodobností ještě vyšší v souvislosti s rozšířením opatření EU. / Jen za prvních pět měsíců letošního roku poklesl český export do Ruska o 1,2 miliardy Kč. Důvodem bude zřejmě zejména zpomalení dynamiky růstu ruské ekonomiky a snižování poptávky. /

Zástupci exportérů poukazují na riziko ztížení financování, neboť sankce mají postihnout velké ruské banky. Problémy mohou nastat zejména v oblasti energetiky a investičních celků. Potíže by podle zástupců firem mohly nastat například při dodávkách obráběcích a tvářecích strojů.

Z dlouhodobějšího hlediska by sankce a jejich případné další rozšiřování mohlo připravit tuzemské firmy o některé pozice na ruském trhu, které by mohla obsadit konkurence z Číny, Koreje a dalších asijských zemí. Zástupci exportérů poukazují již nyní na nebývalý tlak asijských firem a ostře narůstající konkurenci v řadě odvětví a komodit.

O situaci chtějí zástupci evropského byznysu jednat s ruskými a ukrajinskými partnery. Podle vyjádření Markuse J. Beyerera, generálního ředitele BUSINESSEUROPE, zastupující čtyři desítky evropských národních zaměstnavatelských svazů, zvažuje konfederace svolat na podzim kulatý stůl s reprezentací ruského a ukrajinského byznysu. Na něm by se měla diskutovat společná témata a možný postup.

Svaz průmyslu a dopravy ČR je největším zaměstnavatelským svazem v zemi. Posláním této dobrovolné, nestátní organizace, nezávislé na vládě, politických stranách a odborech, je ovlivňovat hospodářskou a sociální politiku vlády a působit na vytváření optimálních podmínek pro podnikání. Hájízájmy zaměstnavatelů v evropských a mezinárodních organizacích, zejména jako člen vlivného evropského svazu zaměstnavatelů BusinessEurope.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3