INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Hospodářská komora České republiky (HK ČR) provádí průzkum mezi exportéry do Ruské federace. Získané údaje zatím nepotvrzují hrozící miliardové ztráty českých firem v souvislosti se zavedenými sankcemi. Z prvního kola průzkumu HK ČR, v rámci kterého dosud odpovědělo téměř 140 českých firem, totiž vyplývá, že ve výhledu příštích 12 měsíců exportéři počítají se ztrátami kontraktů nejvýše v řádech desítek až stovek milionů korun.

„První výsledky našeho průzkumu reflektují skutečnost, že sankce se nevztahují na již probíhající kontrakty z roku 2013. Naši exportéři v průzkumu rovněž potvrdili, že případné ztráty budou známy až v roce 2015,“ komentuje prezident HK ČR Vladimír Dlouhý a dodává: „Naši členové avizují řádově desítky ohrožených kontraktů a stovky ohrožených pracovních míst. I tato fakta potvrzují, že panika a strach z fatálnosti dopadů aktuálně probíhajících sankčních opatření se zatím českými firmami výrazně nešíří, tedy vyjma firem, které v Rusku investovaly, a které v důsledku sankcí byly nuceny utlumit rozvoj svých ruských poboček.“

HK ČR v rámci dotazníkového šetření dále zaznamenává signály o zhoršující se platební morálce ruských partnerů, která má bezprostřední dopad na dlouhodobý pokles oboustranné důvěry. Podnikatelé také deklarují snahu o úpravu výrobního, či obchodního programu a potvrzují snahu hledat nové resp. alternativní odbytiště. Jako formu pomoci exportéři nejčastěji uvádějí doprovodné podnikatelské mise do nových teritorií, podporu účasti na zahraničních výstavách a veletrzích, případně finanční kompenzace od Evropské Unie.

České firmy by v rámci stávajícího režimu rovněž uvítaly větší míru vstřícnosti v rámci procesu udělování víz. Zmírnění vízové politiky vůči ruskojazyčným teritoriím je i ze strany HK ČR vyhodnoceno jako stěžejní a vítané opatření s cílem podpory cestovního ruchu a investic. V souvislosti se zmírněním dopadů sankčních opatření rovněž vyzýváme k podpoře, resp. k rozšíření tzv. „teritoriálních kvót“ Exportní garanční a pojišťovací společností a Českou exportní bankou s cílem realokovat nevyčerpané kvóty pro Ruskou federaci směrem k alternativním exportním teritoriím a apelujeme na pružnější postup při pojišťování českých vývozů na Ukrajinu.

V souladu s výše uvedeným a se současnou snahou vlády ČR nahradit absenci ruského trhu náhradními teritorii HK ČR rozšiřuje aktivity v oblasti zahraničních podnikatelských misí. Aktuálně se jedná především o Turecko, Pákistán, Srbsko, či Ázerbájdžán. HK ČR rovněž v září tohoto roku vypravuje historicky první podnikatelskou misi do Íránu, který pro české podniky skýtá nemalé obchodní příležitosti.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3