INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Krajské kolo Nová Paka ovládla už čtyřikrát. Z prvenství v celorepublikovém finále se ale ve městě z Královéhradeckého kraje radovali pouze jednou, v roce 2011. O tři roky později mají v Nové  Pace důvod na oslavy znova, panuje zde totiž nejpřívětivější podnikatelské prostředí z celé České republiky. Na dalších dvou příčkách bodovala města z kraje Vysočina. Na druhou pozici spadl loňský vítěz Humpolec, třetí skončil Pelhřimov. Srovnávací výzkum Město pro byznys, který již sedmým rokem hodnotí 205 obcí s rozšířenou působností a 22 městských částí Prahy, zpracovala agentura Datank. Partnerem výzkumu je Škoda Transportation.

V Nové Pace funguje malá, ale efektivní radnice. Její zajímavostí je, že starostovské žezlo po letošních volbách převzal po Rudolfu Coganovi jeho bratr Josef. Odstupující starosta si během svého působení v úřadu zakládal na tom, aby tým jeho spolupracovníků měl zkušenosti také z jiných profesí. Pestré složení zkušených lidí na novopacké radnici je zřejmě jedním z klíčových důvodů úspěchu města v oblasti přístupu veřejné správy. V této oblasti byla Nová Paka vůbec nejlepší v ČR.

„Nová Paka bodovala především v kritériích, která spadají do oblasti „Přístup veřejné správy“. Výborně dopadla v testu elektronické komunikace živnostenského odboru a z pohledu obsahu pro podnikatele má kvalitní webové stránky. Politika města v oblasti nastavování podnikatelských poplatků, především lázeňského či rekreačního, poplatku z ubytovací kapacity nebo ze vstupného patří v rámci České republiky k těm příznivějším a také daň z nemovitosti pro podnikatele nastavila radnice na nejnižší možnou úroveň,“ uvedla analytička agentury Datank Gabriela Šamanová.

„Mám radost, ale pořád je co zlepšovat. My jako starostové nemáme moc možností, jak podporovat podnikatele, ale důležité je, abychom jim podnikání nekomplikovali. Měli bychom se snažit vytvořit stabilní prostředí a zákony neměnit tak často, jako se teď děje. Ale to je spíš vzkaz našim zákonodárcům,“ řekl k vítězství odstupující starosta Nové Paky Rudolf Cogan.

Z loňské první příčky spadl letos na druhé místo Humpolec. Pořád ale platí, že v tomto městě na Vysočině podnikání vzkvétá. Sídlí zde třetí největší podíl velkých zaměstnavatelů v rámci ČR a město má také nadprůměrný podíl učňů a studentů odborných škol. Humpolec vykazuje dobré hospodaření, má nadprůměrné kapitálové výdaje i likviditu. Také nastavení místních poplatků, které se týkají podnikání, je k podnikatelům shovívavé. Radnice se je snaží nastavovat na co nejnižší úroveň.

Třetí Pelhřimov se také může chlubit vysokým podílem velkých zaměstnavatelů, ve kterém se v rámci ČR řadí na 10. Příčku. Hospodaření radnice je charakteristické nízkými náklady na dluhovou službu v porovnání s běžnými příjmy. Místní poplatky, které mají souvis s podnikáním, radnice ve většině případů vůbec nevybírá.

Jedním z hodnotících kritérií v oblasti podnikatelského prostředí je iRating společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která je odborným garantem výzkumu Město pro byznys. Jedná se o statisticko-matematický model ratingového hodnocení, který je založen na evaluaci finančních a nefinančních parametrů. V letošním roce si první příčku v rámci iRatingu odneslo město Ža

„Pozitivní hodnocení hospodaření města Žatec se opírá zejména o velikou finanční rezervu, díky které nemá potřebu čerpat bankovní úvěry. S tím souvisí nízká hodnota jeho zadluženosti, do jejíhož výpočtu zahrnujeme veškeré krátkodobé i dlouhodobé závazky. Další silnou stránkou města Žatec je vysoká likvidita (tzn. schopnost hradit své závazky), u které došlo ke skokovému zlepšení zejména v roce 2013. U města Žatec se navíc projevuje pozitivní trend v jeho hospodaření, ze kterého budou moci vycházet i v budoucnosti“, sdělil Jan Cikler, projektový manažer společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která je odborným garantem soutěže.

 

ŽEBŘÍČEK 50 NEJLEPŠÍCH V MĚST PRO BYZNYS 2014

Celkové pořadí

Město

Kraj

POŘADÍ- Podnikatelské prostředí

POŘADÍ-
Přístup veřejné zprávy

1

Nová Paka

Královéhradecký

23,5

1

2

Humpolec

Vysočina

6

12

3

Pelhřimov

Vysočina

13,5

5

4

Šumperk

Olomoucký

49

2

5

Nové Město nad Metují

Královéhradecký

9

19

6

Ostrov

Karlovarský

62

4

7

Dobruška

Královéhradecký

12

18

8

Odry

Moravskoslezský

96

3

9

Vyškov

Jihomoravský

11

24

10

Prostějov

Olomoucký

47

6

11

Jihlava

Vysočina

20

29

12

Holešov

Zlínský

59

9

13

Litovel

Olomoucký

29

22

14

Žďár nad Sázavou

Vysočina

15

35

15

Písek

Jihočeský

51

16

16

Polička

Pardubický

10

46

17

Železný Brod

Liberecký

45

25,5

18

Kyjov

Jihomoravský

73,5

14

19

Hranice

Olomoucký

107

7

20

Hlinsko

Pardubický

53

28

21

Slavkov u Brna

Jihomoravský

17

48

22

Hlučín

Moravskoslezský

21

47

23

Zlín

Zlínský

50

33

24

Prachatice

Jihočeský

4

108

25

Jindřichův Hradec

Jihočeský

8

90

26

Světlá nad Sázavou

Vysočina

97

17

27

Uničov

Olomoucký

116

13

28-29

Pardubice

Pardubický

103

20

28-29

Třeboň

Jihočeský

1

156

30

Vítkov

Moravskoslezský

132

8

31

Mariánské Lázně

Karlovarský

7

118

32

Lanškroun

Pardubický

34

58

33

Horažďovice

Plzeňský

101

25,5

34

Třinec

Moravskoslezský

60

43

35

Šternberk

Olomoucký

114

23

36

Krnov

Moravskoslezský

37

68

37

Rokycany

Plzeňský

54

60

38

Vysoké Mýto

Pardubický

57,5

54,5

39

Jeseník

Olomoucký

18,5

96

40

České Budějovice

Jihočeský

18,5

99

41-42

Dačice

Jihočeský

68

53

41-42

Pacov

Vysočina

85

42

43

Olomouc

Olomoucký

23,5

87

44

Havlíčkův Brod

Vysočina

133

21

45

Přerov

Olomoucký

157

10

46

Opava

Moravskoslezský

39

77

47

Holice

Pardubický

26

89

48

Frenštát pod Radhoštěm

Moravskoslezský

71,5

63

49

Blatná

Jihočeský

86

49

50

Frýdlant nad Ostravicí

Moravskoslezský

5

157

 

PODNIKATELSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ MĚSTA VE VYBRANÝCH KRITÉRIÍCH ZA ROK 2014

Nejvyšší podíl podnikatelů

1.      Železný Brod

2.      Mariánské Lázně

3.      Tanvald

Nejvyšší podíl právnických osob

1.      Brno

2.      Karlovy Vary

3.      Mariánské Lázně

Největší zastoupení velkých zaměstnavatelů

1.      Pacov

2.      Otrokovice

3.      Humpolec

Nejmenší znečištění ovzduší

1.      Hustopeče

2.      Břeclav

3.      Kraslice

 

Nejméně registrovaných pacientů na lékaře

1.      Litovel

2.      Olomouc

3.      Světlá nad Sázavou

Nejvyšší přírůstek obyvatel

1.      Bílina

2.      Říčany

3.      Brandýs nad Labem – Stará Boleslav

Nejvíce učňů a studentů v odborném vzdělávání

1.      Nové Město nad Metují

2.      Varnsdorf

3.      Nová Paka

Rychlost a kvalita elektronické komunikace

1.      Vimperk

2.      Pardubice

3.      Hodonín

 

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3