INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nejen o aktuálních podnikatelských příležitostech v Indii u kulatého stolu diskutovalo 60 zástupců českých firem. Stalo se tak při příležitosti Dne Indie, který organizovala Hospodářská komora České republiky (HK ČR) ve spolupráci s velvyslanectvím Indické republiky. HK ČR tak v roce 2015 pokračuje ve svých aktivitách na podporu exportu, mezi které se řadí i teritoriálně zaměřené Dny.

„Hlavním cílem Dne Indie bylo interaktivní sdílení zkušeností přítomných exportérů s touto významnou obchodní destinací, od které máme po změně indické vlády velká očekávání. Dílčím cílem byl předvýjezdní brífink před plánovanou doprovodnou podnikatelskou misí ministra průmyslu a obchodu ČR Jana Mládka do Indie a Nepálu, kterou HK ČR organizuje ve dnech 27. - 30. ledna 2015,“ řekl Bořivoj Minář, viceprezident HK ČR pro průmysl, zahraniční vztahy a export. Indie podle Mináře nabízí příležitosti nejen pro export, ale i import či zakládání společných podniků.

Den Indie zahájil i J. E. Somnath Chatterjee, Chargé d´affaires Velvyslanectví Indické republiky v ČR, který potvrdil zájem Indie o české firmy a jejich produkty, který je postaven na dlouholeté tzv. Baťovské tradici, neboť právě Baťa otevřel v Indii svůj první obchod již v 30. letech minulého století. „Indie a Česká republika mají vybudovány obchodní vztahy na pevných základech. S přispěním nové národní iniciativy premiéra Indie Nárendra Módího nazvané Make in India hodláme proměnit Indii ve výrobní „hub“, a naše vztahy a investice tak za pomoci snížení byrokratické zátěže a zvýšení transparentnosti maximálně prohlubovat,“ uvedl Chargé d´affaires Chatterjee a připomněl, že spolupráce s českými firmami se nabízí především v energetice, rozvoji dopravní infrastruktury (železnice, koridory pro rychlovlaky aj.), ve strojírenství anebo textilním a automobilovém průmyslu.

Řada firem již v Indii - prioritní zemi pro český export dle Exportní strategie ČR - dlouhodobě působí, jako třeba Škoda nebo TOS VARNSDORF, a další podniky potenciál tohoto trhu objevují. Za posledních 20 let totiž vzájemná obchodní výměna rostla až desetkrát. Ostatně, i za posledních 10 měsíců vykazuje český vývoz do Indie prorůstový trend, který podle prognóz bude i nadále pokračovat. „Čísla mluví jasně a není nač čekat. Pokud je naším dlouhodobým cílem hledání nových trhů a diverzifikace exportu, je Indie jasným cílem, který nesmíme minout. I proto si vážíme plánu současné vlády vypravit do Indie v první polovině tohoto roku hned dvě doprovodné podnikatelské mise – ministra průmyslu a obchodu a předsedy vlády. Z vlastní zkušenosti víme, že podnikatelské mise bez účasti nejvyšších ústavních činitelů nemají – zejména v Asii – takovou váhu, kterou pro vstup na místní trhy český byznys potřebuje,“ uzavřel viceprezident Minář.

Firmy se v rámci Dne Indie od zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu ČR či Indicko – české smíšené obchodní komory dozvěděly například o obchodních a investičních příležitostech, právních aspektech podnikání v Indii a diskutovány byly i konkrétní doporučení a zkušenosti českých firem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3