V pondělí 20. ledna přijal předsedu Česko-vietnamské společnosti (ČVS) Marcela Wintera generální ředitel proexportní agentury CzechTrade pan Ing. Radomil Doležal, MBA. Setkání se zúčastnil také ředitel odboru fondů EU a komerčních akcí pan Mgr. Petr Kraselovský. Marcel Winter, který je i oficiálním zástupcem dubnového hanojského obchodního veletrhu VIETNAM EXPO 2015 v ČR, informoval o významu a velmi širokém zaměření tohoto největšího vietnamského veletrhu.
Zdůraznil fakt, že právě tento veletrh se zájmem pravidelně navštěvuje vietnamský prezident, členové vlády a významní funkcionáři Národního shromáždění VSR, ale také obchodníci ze 40 zemí. Upozornil také, že tento veletrh je zároveň i prodejní, což je pro vystavovatele velmi výhodné, i na fakt, že exponáty na veletrh je nejlepší odeslat lodí koncem února, letecky ke konci března.
M. Winter může předat agentuře své mnohaleté praktické zkušenosti. Zástupci agentury CzechTrade informovali předsedu ČVS o tom, že se jim podařilo po velkém úsilí zajistit, aby stánky vystavovatelů byly plně dotovány z fondů EU, což je obrovskou finanční pomocí pro naše exportéry, kteří chtějí oslovit perspektivní 92 milionový vietnamský trh. Marcel Winter představitelům agentury CzechTrade za tuto jejich příkladnou aktivitu srdečně poděkoval a nabídnul jim další vzájemnou spolupráci při proexportních akcích ve Vietnamu, který navštívil již 47krát a loni dokonce 8 měsíců bydlel přímo v Hanoji.
Po skončeném jednání předseda ČVS Marcel Winter doslova uvedl: "Jménem Česko-vietnamské společnosti opravdu děkuji MPO ČR a státní proexportní agentuře CzechTrade, že společná prezentace vystavovatelů z ČR na dubnovém veletrhu VIETNAM EXPO 2015 v Hanoji se stihne a zejména moc děkuji, že naši vystavovatelé získají velmi potřebnou finanční podporu z fondů EU. Veškeré mé dosavadní obavy z nestihnutí dopředu daných časových termínů závazného objednání a úhrady výstavní plochy i při celé přípravě realizace společné účasti na tomto veletrhu (odeslání výstavních exponátů i podkladů o vystavovatelích pro veletržní katalog), ale také mé obavy z nedostatečně předem zveřejněné konkrétní nabídky veletržní účasti pro firmy v ČR, se po prvním společném jednání rozplynuly.