INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ieZástupci Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) jednali o možné spolupráci s organizací Independent Retail Europe (IRE), která sdružuje nezávislé obchodníky z celé Evropy. Během setkánís Else Groen, generální ředitelkou IRE, obě strany deklarovaly zájem o bližší spolupráci, neboť v mnoha otázkách nalezly společnou řeč.

Generální ředitelka IRE přijela do Prahy na pozvání Zdeňka Juračky, předsedy AČTO (společně na snímku), aby představila činnost, cíle a možnosti spolupráce, které evropská organizace nabízí. IRE je vedle EuroCommerce druhou největší evropskou organizací, která sdružuje obchodníky a bojuje za jejich zájmy. Hlavním posláním IRE je na evropské úrovni zastupovat především nezávislé obchodníky, tedy ty, které v České republice sdružuje právě AČTO. I z toho důvodu Else Groen konstatovala: „Spojuje nás už samotný vznik našich organizací, neboť IRE i AČTO vznikly ze stejného důvodu,“ říká generální ředitelka Groen. „V žádné z evropských zemí nechtějí hrát nezávislí obchodníci druhé housle. Chtěli jsme vůči evropské legislativě jednat na přímo, naše zájmy jsou mnohdy jiné než u nadnárodních korporací. Ty společné hájíme prostřednictví SOCR,“ dodává k poslání IRE Else Groen. O tom, že je situace stejná i v ČR, ji ujistil i předseda AČTO Juračka.

„Velmi si vážíme toho, že IRE projevilo zájem o užší spolupráci s AČTO,“ ujistil Zdeněk Juračka a dodal, že „vzájemnou spolupráci považujeme za velmi prospěšnou, a to nejen z důvodu výměny zkušeností a přenášení dobré praxe, ale také proto, že si plně uvědomujeme nutnost postupovat jednotně vůči evropské legislativě, která na nezávislé obchodníky mnohdy klade nesplnitelné či příliš byrokratické požadavky.“ I v tomto bodě se shodl s ředitelkou Groen, která navázala ujištěním, že „zájem IRE patří jednotlivým nezávislým obchodníkům i jejich asociacím, které je sdružují. Pokud se daří jednotlivcům, pak se daří i zastřešujícím organizacím“. Zástupci AČTO se v mnoha bodech s ředitelkou IRE shodli a tak bylo jen přirozené, že Else Groen pozvala představitele Asociace k dalšímu jednání na představenstvo IRE, které bude zasedat v červnu v italském Milánu.

Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014 jako historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. Zakládajícími členy byla Skupina COOP, BRNĚNKA, ESO MARKET, ČEPOS, ENAPO a CBA. V současnosti má AČTO 13 členů a reprezentuje téměř 7 tisíc prodejen s 30 tisíci zaměstnanci s ročním obratem 50 mld. Kč. Představuje tak cca 25% podíl na trhu s potravinami a klade si za cíl hájit specifické zájmy svých členů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3