INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

praguePodnikatelé chtějí, aby prezident České republiky podporoval jejich byznysové aktivity v zahraničí. Vyplývá to z výsledků ankety s 667 respondenty z řad podnikatelů, který Hospodářská komora ČR zveřejnila na diskuzi prezidentských kandidátu s podnikatelskou veřejností.

Diskuze se zúčastnila většina uchazečů o hradní funkci. Pro majitele tuzemských firem je klíčová i další vlastnost hlavy státu. Na Pražském hradě si přejí vzdělaného a sečtělého člověka.

Otevírání nových trhů a vedení podnikatelských misí si dle šetření Hospodářské komory od budoucího prezidenta přejí bezmála dvě pětiny dotázaných podnikatelů (37 %). „České firmy jsou v dobré kondici a chtějí exportovat i objevovat nová teritoria, což výsledky šetření potvrdily. Podnikatelé si přejí prezidenta, který jim brány do dalších zemí pomůže otevřít. Hospodářská komora, která podnikatelské mise pravidelně pořádá, je připravena s příštím prezidentem na jejich organizaci – podobně jako v minulých letech – spolupracovat,“ řekl prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý. Až na druhém místě se umístila legislativní funkce prezidenta. Vetování zákonů a ovlivňování důležité legislativy označilo jako prioritu 34 procent podnikatelů.

Podnikatelé dále vybírali 5 nejdůležitějších charakteristik budoucího prezidenta republiky. Pro 69 % podnikatelů je klíčové vzdělání, resp. sečtělost a široký rozhled hlavy státu. S odstupem (51 %) se na druhé příčce umístila reprezentativnost osoby prezidenta. Dvě pětiny všech podnikatelů pak shodně volily následující tři charakteristiky – zastávání národních zájmů, diplomatické chování a dobré způsoby. Věk, životospráva nebo třeba zkušenosti s podnikáním nejsou pro podnikatele zásadním ukazatelem.

Téměř sedm stovek podnikatelů rovněž odpovědělo na otázku, koho si pro příští prezidentské volební období přejí na Pražském hradě. Nejvíce, celkem 28 % podnikatelů, odpovědělo, že by v lednové volbě hlasovali pro Jiřího Drahoše. Ve velkých firmách nad 250 zaměstnanců by pro něj hlasovalo dokonce přes 40 % podnikatelů. Na druhém místě skončil Miloš Zeman s celkovými 20 %, přičemž největší podporu má mezi živnostníky a mikro firmami do 10 zaměstnanců, kde pro něj hlasovalo 26 % podnikatelů. Na třetím místě pak s 12 % skončil Mirek Topolánek, kterého nejčastěji podpořili podnikatelé z malých firem zaměstnávajících 11 až 50 osob (přes 17 %). Poměrně vysoké číslo – 20 % podnikatelů přitom stále neví, koho by v prezidentské volbě vybrali.

Debaty s podnikateli se zúčastnila většina uchazečů o prezidentský úřad. Pozvání přijali Jiří Drahoš, Pavel Fischer, Petr Hannig, Jiří Hynek, Vratislav Kulhánek a Mirek Topolánek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3