INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

praguePodnikatelé chtějí, aby prezident České republiky podporoval jejich byznysové aktivity v zahraničí. Vyplývá to z výsledků ankety s 667 respondenty z řad podnikatelů, který Hospodářská komora ČR zveřejnila na diskuzi prezidentských kandidátu s podnikatelskou veřejností.

Diskuze se zúčastnila většina uchazečů o hradní funkci. Pro majitele tuzemských firem je klíčová i další vlastnost hlavy státu. Na Pražském hradě si přejí vzdělaného a sečtělého člověka.

Otevírání nových trhů a vedení podnikatelských misí si dle šetření Hospodářské komory od budoucího prezidenta přejí bezmála dvě pětiny dotázaných podnikatelů (37 %). „České firmy jsou v dobré kondici a chtějí exportovat i objevovat nová teritoria, což výsledky šetření potvrdily. Podnikatelé si přejí prezidenta, který jim brány do dalších zemí pomůže otevřít. Hospodářská komora, která podnikatelské mise pravidelně pořádá, je připravena s příštím prezidentem na jejich organizaci – podobně jako v minulých letech – spolupracovat,“ řekl prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý. Až na druhém místě se umístila legislativní funkce prezidenta. Vetování zákonů a ovlivňování důležité legislativy označilo jako prioritu 34 procent podnikatelů.

Podnikatelé dále vybírali 5 nejdůležitějších charakteristik budoucího prezidenta republiky. Pro 69 % podnikatelů je klíčové vzdělání, resp. sečtělost a široký rozhled hlavy státu. S odstupem (51 %) se na druhé příčce umístila reprezentativnost osoby prezidenta. Dvě pětiny všech podnikatelů pak shodně volily následující tři charakteristiky – zastávání národních zájmů, diplomatické chování a dobré způsoby. Věk, životospráva nebo třeba zkušenosti s podnikáním nejsou pro podnikatele zásadním ukazatelem.

Téměř sedm stovek podnikatelů rovněž odpovědělo na otázku, koho si pro příští prezidentské volební období přejí na Pražském hradě. Nejvíce, celkem 28 % podnikatelů, odpovědělo, že by v lednové volbě hlasovali pro Jiřího Drahoše. Ve velkých firmách nad 250 zaměstnanců by pro něj hlasovalo dokonce přes 40 % podnikatelů. Na druhém místě skončil Miloš Zeman s celkovými 20 %, přičemž největší podporu má mezi živnostníky a mikro firmami do 10 zaměstnanců, kde pro něj hlasovalo 26 % podnikatelů. Na třetím místě pak s 12 % skončil Mirek Topolánek, kterého nejčastěji podpořili podnikatelé z malých firem zaměstnávajících 11 až 50 osob (přes 17 %). Poměrně vysoké číslo – 20 % podnikatelů přitom stále neví, koho by v prezidentské volbě vybrali.

Debaty s podnikateli se zúčastnila většina uchazečů o prezidentský úřad. Pozvání přijali Jiří Drahoš, Pavel Fischer, Petr Hannig, Jiří Hynek, Vratislav Kulhánek a Mirek Topolánek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3