INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

papíry kopieČeským podnikatelům papírování neubývá. A to i přes deklarovanou snahu státu firmám práci ulehčovat. Pravidelná zpráva o pokroku ve snižování administrativní zátěže, kterou projedná vláda, se totiž nezabývá reálným účelem a opodstatněností samotné regulace.

Přináší pouze přehled jejích administrativních dopadů. Komora prosazuje mnohem ambicióznější cíle ve snižování byrokracie, jakkoliv snahu státu o lepší podnikatelské prostředí vítá.

Snížení byrokratické zátěže si od vlády dle ankety Hospodářské komory přeje 77 procent oslovených podnikatelů. Vadí jim zejména obtížná komunikace s úřady, která i přes technologický pokrok přináší více problémů než přínosů. „Je pochopitelné, že elektronizace, zejména při zavádění systému, může vykazovat určité problémy a počáteční rozpaky. Stát nicméně musí dlouhodobě mnohem ambiciózněji směřovat k vyššímu komfortu podnikatelů. Podnikatelé mají především pracovat, a nikoliv papírovat,“ říká prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.

Například i z čerstvé ankety mezi členy Hospodářské komory, týkající se povinnosti zveřejňovat účetní závěrky, jejíž plné znění bude zveřejněno v pátek, vyplývá, že si 97 procent podnikatelů stěžuje například na duplicitu při vykazování dokumentů různým úřadům a považuje ji za nadbytečnou. Pokud by už měly mít nárok na stejné či obdobné informace různé státní instituce, měly by mít povinnost data sdílet mezi sebou, aby podnikatelé nemuseli příslušné údaje zasílat opakovaně na několik míst.

Pro tuzemský byznys jsou snad ještě větší zátěží než samotný aktuální obsah a rozsah právních předpisů jejich časté změny spolu se setrvalou tendencí nárůstu objemu požadavků, které musí vstřebat. Příklady z minulosti mluví jasně: v krátkém čase se podnikatelé museli vyrovnat s kontrolním hlášením, EET, omezováním otevírací doby, speciálně restaurace pak i se zákazem kouření.

Český právní řád dle odhadů Komory obsahuje dva miliony platných právních předpisů a často se v něm neorientují ani kvalifikovaní právníci a zákonodárci, natož podnikatelé. Cestou z džungle zákonů by měla podle Komory být důkladná analýza platných norem s širokým zapojením podnikatelské veřejnosti, která má s jejich přebujelostí největší zkušenosti. Právě proto Hospodářská komora úspěšně pokračuje ve svém stěžejním projektu Právního elektronického systému (tzv. PES), který by všechny důležité normy pro podnikatele shromažďoval na jednom místě a jehož spuštění v základní verzi Komora chystá již v lednu 2019.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3