Hospodářská komora České republiky (HK ČR) dlouhodobě podporuje intenzivní spolupráci Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva zahraničních věcí, jež byla potvrzena podpisem Rámcové dohody o zásadách spolupráce při zajišťování podpory exportu a ekonomické diplomacie ČR.
Na trhu s pohonnými hmotami se v České republice dějí velké věci. Významně se podařilo omezit počet distributorů a zprůhlednit podnikatelské prostředí, avšak účinnost některých legislativních opatření omezil výrok Ústavního soudu. Z mapy čerpacích stanic zmizí silná značka AGIP a změny nastanou i v domácích rafinériích. O novinkách v oboru jsme hovořili s Ing. Janem Mikulcem, CSc., výkonným ředitelem České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Svět touží žít lépe, pohodlněji, ve větším a větším blahobytu. Na jedné straně je to pochopitelné, na straně druhé k diskuzi. Tuto tendenci však zatím nikdo nezměnil a platí jako nepsaný zákon napříč dějinami. Jaká lidstvo čeká budoucnost, těžko předpovídat a těžko vsadit na kartu, která by se takové předpovědi byť jen blížila. Je stále více otázek, na které si nedokážeme odpovědět. Na pár těch zcela pragmatických však odpověď známe: česká ekonomika dnes potřebuje vysoce vzdělané odborníky, převážně v technických oborech. Také však v těch, které jasně dokáží podporovat cestu ke konkurenceschopnosti, cestu, která mění živobytí z chtění a představ k výsledkům. Sociologie může být jedna z nich. I o tom je rozhovor, který jsem vedla s prof. PhDr. Petrem Matějů, Ph.D., děkanem Fakulty sociálních studií Vysoké školy finanční a správní:
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) odmítá plošné zavedení kontrolního výkazu (evidence údajů z daňových dokladů) novelou zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, která je nyní v přípravném řízení. Zavedení kontrolního výkazu v navrhované podobě jako povinné součásti DPH výkaznictví by paradoxně dopadlo jak na malé podnikatele a živnostníky, tak i na velké firmy, a to znatelným zvýšením administrativy. To vše v situaci, kdy lze oprávněně pochybovat o tom, zda tyto výdaje skutečně povedou ke srovnatelnému příjmu na straně státního rozpočtu, ale také o tom, zda již existující data a nástroje nejsou k tomuto účelu dostatečné.
Právě startuje šestý ročník soutěže o nejlepšího starostu obcí do dvou tisíc obyvatel Era Starosta roku 2014. Vítěz získá 250 000 korun do obecního rozpočtu a tradiční Rychtářské právo, symbol dobrého vedení obce. Obyvatelé českých a moravských obcí mohou své starosty přihlašovat až do 20. srpna 2014, letos poprvé navíc mohou připojit také nominaci do nové kategorie Samospráva roku. Výsledky prestižní a oblíbené soutěže, kterou organizuje Era a Nadace VIA, budeme znát na podzim.
Podnikatelská delegace v čele s viceprezidentem Hospodářské komory České republiky (HK ČR) Bořivojem Minářem doprovázela ministra průmyslu a obchodu ČR Jana Mládka na pracovní návštěvě Čínské lidové republiky. Po městech Ningbo, Šanghaj a Suzhou pokračovala delegace do Nanjingu, hlavního města provincie Jiangsu.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...