INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

webASSegment prémiového alkoholu v posledních letech zažívá boom po celém světě a Česko ani Slovensko nejsou výjimkou. Kvalitu nad kvantitou se zde snaží prosazovat i distribuční společnost Acan Premium Spirits, která od roku 1997 působí na Slovensku a začátkem letošního roku vstoupila na český trh.

Jak se jí daří prodávat nejlepší světové značky rumu nebo vodky? A myslí přitom i na osvětu a vzdělávání zákazníků? To nám prozradil spolumajitel firmy Andrej Slávik.

Alkohol je poměrně specifickým oborem z hlediska propagace i dalších regulací. Proč jste se rozhodli v něm podnikat?

Původní společnost Acan fungovala na Slovensku už od roku 1997 a já jsem do ní vstoupil zhruba před devíti lety. Vše vzniklo tak, že můj strýc měl e-shop s alkoholem a já jsem mu začal pomáhat se základními úkoly, a časem se k tomu přidal i marketing, obchod a další činnosti. Později jsem si založil vlastní e-shop a právě sektor e-commerce pro nás znamenal dokonalou synergii. V roce 2019 jsme tak spojili můj e-shop Alko90 se značkou Acan Premium Spirits, pro kterou jsme na Slovensku, a nově i v Česku, výhradním distributorem.

Chtěli jste se vždy věnovat právě prémio­vému segmentu?

Dá se říci, že ano, na tuto oblast se soustředíme záměrně. Jde nám o kvalitu, nikoliv o kvantitu, a zároveň je pro nás velmi důležité, že víme, co prodáváme. A naši zákazníci zase dokážou kvalitu ocenit. Naše prémiové produkty si tedy nekoupíte každý den, ale o to právě jde. Každý z nich je jedinečný, má svůj příběh, svoji specifickou chuť, a navíc pochází z jiné části světa. A díky tomu je i velmi zajímavý pro e-commerce. Postupně jsme se tedy na tuto oblast zaměřili a dokázali jsme vybudovat distribuční síť pro celé Slovensko, a teď i Česko.

Jaké značky zastupujete? A kde všude vaše produkty najdeme?

Na Slovensku zastupujeme více než 50 značek z celého světa, v Česku je to zatím o něco méně. Naší vlajkovou lodí je v každém případě Piquero – sladký rumový spirit. Základem nápoje je rum, ale legislativně je to tak, že rum může mít maximálně 20 gramů cukru na litr, ale Piquero je sladší, proto dochází k té změně značení. Dále nabízíme kokosový rum Coconut Cartel, který máme v Evropě jako první, a zatím i jediní. Například ve Spojených státech se už ale prodává skvěle. I já jsem ho tam objevil. Konkrétně to bylo na jedné výstavě, kde mě opravdu oslovil a od té chvíle jsem věděl, že ho chci dostat na Slovensko a do Česka, což se mi nakonec povedlo, přestože je až z Guatemaly. Dále distribuujeme třeba Malecon nebo Ron Cristóbal – rumy jsou obecně naší silnou stránkou.
Naše práce ale zdaleka není jen o rumech – nabízíme například i 9 Mile Vodku, která na Slovensku, v Německu nebo Rakousku dosahuje velmi dobrých prodejních výsledků. Kromě toho, že má efektní svíticí láhev, je oblíbená i pro svoji vysokou kvalitu. Navíc se odlišuje designem, což jí přináší velké úspěchy, a my u toho samozřejmě nesmíme chybět.

Piquero 1Co si představit pod vzděláváním při prodeji alkoholu? Komunikujete nějak rozumné pití a podobné citlivé informace?

Ano, máme šikovné ambasadory, kteří o našich produktech vědí opravdu hodně. I sami si ale dáváme velký pozor, abychom nenabádali lidi k nezřízené konzumaci. Jde nám opravdu o sofistikované vychutnávání, nikoliv o masivní pití. Většina našich zákazníků nepije alkohol ve velkém, ale ochutnávají nejrůznější rumy i jiné druhy alkoholu z celého světa. Portfolio máme opravdu široké, aby si každý vybral to, co je pro něj nejlepší, a kvalita pro nás zůstává už dlouhé roky prioritou.

Prostředí je v Česku a na Slovensku poměrně konkurenční. Čím se od ostatních ­firem odlišujete?

Není to jednoduché, ale vždy se snažíme přinést něco nového. Ať už to jsou značky, které zatím lidé neznají a chtějí je objevovat, nebo novinky od etablovaných brandů. Budování povědomí o našich značkách se věnují hlavně naši ambasadoři, a pak máme i schopný tým obchodních zástupců.

V Bratislavě provozujete showroom. Chystáte podobnou formu prezentace i v Česku?

Pro nás je to taková výkladní skříň. Jsme velmi hrdí, že tam můžeme pořádat eventy, degustace a další akce. Ve střednědobém horizontu tedy něco podobného připravujeme i v Česku. Počáteční investice nebude úplně malá, ale určitě tu vizi máme. Český trh je dál než ten slovenský, ale know-how nám nechybí a já věřím, že i pro českého zákazníka bude mít podobný projekt přínos a investice se nám vrátí.

Pořádáte i akce pro firmy nebo vyloženě veřejné degustace?

Věnujeme se oběma aktivitám a zároveň pořádáme řízené i neřízené degustace, které jsou jak placené, tak neplacené. Kromě toho ale umíme sami přijít za zákazníkem a naše produkty mu odprezentovat.

Jaké formy marketingu vám nejlépe fungují?

Naše hlavní strategie je liquid to lips. Jde nám tedy především o reálný zážitek. A základem je, aby člověk ochutnal to, co si má kupovat. Poměrně silní jsme ale také na sociálních sítích a přes e-commerce dokážeme k zákazníkům prosadit i lahve, které bychom k nim jinak nedostali. Těžíme z dobré synergie B2B a B2C sektoru, a dokážeme tak zalistovat více produktů. Na Slovensku navíc máme, včetně showroomu, pět prodejen a podobný model bychom chtěli časem zavést i v ČR.

9 MileMáte v plánu i expanzi dál do Evropy?

V současnosti je pro nás absolutní prioritou Česká republika. Určitě tedy máme co dělat a v první řadě pracujeme na tom, abychom
se prosadili zde. Potom se můžeme začít poohlížet někde dál, ale není to vyloženě na pořadu dne.

Na Slovensku prodáme přibližně půl miliónu lahví ročně a generuje nám to obrat zhruba osm miliónů eur. Do roku 2027 bychom se chtěli pohybovat v podobných číslech i na českém trhu. Ten je v rumech opravdu napřed, podle reportů je zde kategorie Premium Plus troj až čtyřnásobně větší než na Slovensku. Naopak u vodky je to jedna ku jedné.

A chystáte nějaké jiné novinky?

V podstatě jsme stále na začátku a postupně chceme představovat na českém trhu i další značky. Všechno je ale ve fázi jednání, proto zatím nemůžeme nic bližšího prozrazovat. Co by ale mělo zaznít, je to, že opět nebudeme chybět na českém a slovenském Rumfestu (1. června 2024 v Česku a 17. čer­-vna 2024 na Slovensku). Pak jedeme i na Pardubické rumové léto a také na olomoucký festival Rumy září.

Dále máme také zajímavou spolupráci se společností Cube events, která pořádá taneční eventy. A my v jejich rámci prezentujeme naši 9 Mile Vodku.

Preference vašich zákazníků už známe, ale co máte nejraději vy?

Pro mě je srdcovkou určitě rum. Je to ale složitější než jednoznačná odpověď. A hodně záleží na tom, jakou mám náladu. Někdy mě lákají opravdu sladké chutě, třeba k dezertům. A jindy si naopak chci dát třeba single cask rum. Z našeho portfolia si ale vždy něco vyberu...

ptala se Dana Halušková

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3