INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Stále více odborných firem v segmentu B2B cítí potřebu efektivněji vyhledávat své zákazníky a obchodní partnery. Jen tak lze totiž na současném silně konkurenčním na českém i evropském trhu prosperovat. Ve spolupráci s odborníky jsme pro vás připravili několik tipů a metod pro efektivní akvizici nových zákazníků.

Nákup leadů – pozor na kvalitu

Velmi účinnou metodou pro získávání nových zákazníků může být nákup kontaktů, takzvaných leadů, od některé z firem či agentur, jež se na jejich získávání specializují. Je ale dobré pamatovat na skutečnost, že kvalitním leadem je jen kontakt na takovou firmu či fyzickou osobu, která poptává vaše služby, nebo se alespoň zajímá o produkty ve vašem oboru. Právě kvalita databáze leadů bývá často problematická a nejsou výjimkou případy, kdy je většina takto nakoupených kontaktů naprosto bezcenná. Naopak při nákupu kvalitních leadů se připravte na cenu desítek i stovek korun za kontakt.

Pracujte efektivně s firemním webem

Je asi samozřejmé, že váš firemní web obsahuje sekci s kontakty a třeba i formulář, jehož prostřednictvím vám mohou zájemci o vaše služby snadno odeslat poptávku. S návštěvníky webu lze ale pracovat daleko aktivněji a efektivněji. Moderní internetové služby umožňují například snadno dohledat firmy, které se o váš web zajímají a přitom vás ještě samy aktivně nekontaktovaly. „Cílená akvizice potenciálních zákazníků, kteří již navštívili váš web, je o desítky procent efektivnější než běžné oslovování naslepo,“ sdělil Jaroslav Holý ze společnosti Imper, která vyvinula aplikaci Leady. Ta umožňuje s až 90% úspěšností identifikovat firemní návštěvníky webu, které je pak možné cíleně oslovit. Výhodou takto cíleného oslovení je větší vzájemná důvěra. „Díky tomu, že oslovujete osoby, které již navštívily váš web, tak pro ně nejste neznámí. Vlastně jen reagujete na poptávku,“ doplnil Jaroslav Holý ze společnosti Imper.

Nechte zákazníky, aby vás snadno našli

Mnoho firem celkem dobře zvládá oslovovat potenciální zákazníky aktivně, je ale dobré pamatovat také na opačnou stranu problematiky a být na internetu dobře k nalezení. Aby vás možní budoucí zákazníci mohli na internetu snadno vyhledat, je nutné jim nabídnout hlavně kvalitní webový obsah. K němu vám pomůže nejen dobře strukturovaný web, ale také například firemní blog. Všude tam totiž mohou budoucí zákazníci hledat informace o vašich službách. Dobře viditelné kontakty a poptávkové formuláře pravděpodobnost získání nového zákazníka také zvyšují, nejsou ale všemocné a i zde mohou pomoci různé další aplikace. „Jen asi jedna desetina návštěvníků vaší stránky s kontakty vás později opravdu kontaktuje. Aplikace Leady umožňuje aktivně oslovit zbývajících devět desetin zájemců,“ uvedl Jaroslav Holý ze společnosti Imper, jejíchž služeb využívají mimo jiné například banky či logistické společnosti.

Vzdělávejte trh a buďte autorita

S předchozím bodem souvisí rovněž další strategie, která se většině firem v B2B segmentu vyplácí. Mnoho nových kontaktů na potenciální zákazníky lze získat pomocí cílené edukace trhu. V závislosti na oboru podnikání se může vyplatit nabídnout zájemcům výměnou za kontakt či další údaje různé elektronické příručky nebo třeba instruktážní video. Takto si můžete postupně vybudovat databázi zájemců o váš obor a tedy i o vaše služby. Mnoho firem také z těchto důvodů pořádá různé eventy, konference a workshopy nebo třeba zaštiťuje doprovodný program na odborných veletrzích. V ekonomice služeb a znalostí se totiž vždy vyplatí působit jako odborná autorita v oboru.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3