INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podle nedávného průzkumu NN pojišťovny a penzijní společnosti se Češi pro období penze nejvíce obávají nedostatku peněz. Obavy ze zdravotních problémů jsou až na druhém místě. O finančním zabezpečení přitom často přemýšlí 2/3 populace a 91 % předpokládá, že se v penzi bude muset spoléhat sám na sebe. Za nejvýhodnější způsob řešení svých obav považují Češi vlastnictví nemovitosti a sjednání spoření na penzi.

Období penze je pro Čechy spojeno s řadou obav. Tou největší je pro 39 % nedostatek financí, 32 % se bojí zdravotních problémů. Období penze se přitom obávají více ženy než muži. „Výchozí pozice žen pro období penze je oproti mužům zhoršená – v průběhu kariéry vydělávají méně, roky stráví doma s dětmi. Tomu pak odpovídají i v průměru o 2,5 tisíce nižší důchody žen. Sledujeme také mírně zvýšené obavy u lidí mezi 40 a 50 lety – ti si již uvědomují naléhavost začít se na  penzi finančně připravovat a zároveň cítí jistou frustraci z toho, že se jim to pravděpodobně nepodaří v takové míře, v jaké by si přáli,“ vysvětluje Kateřina Štěrbová, ředitelka marketingu a vývoje produktů NN. Pro šťastný důchod by si více než polovina Čechů představovala mít k dispozici částku 10–15 tisíc korun měsíčně.

V penzi si pomoz každý sám

Otázku zabezpečení v penzi považují 2/3 Čechů za důležitou, tento pocit navíc roste s věkem a výší příjmu. Stejný podíl populace nad touto otázkou často přemýšlí. „V penzi si chceme užívat, trávit čas s rodinou nebo jen relaxovat, zkrátka dělat věci, na které jsme během pracovní fáze života neměli čas. A uvědomujeme si, že abychom mohli důchod prožít podle vlastních představ, musíme být na něj připraveni i finančně,“ doplňuje Kateřina Štěrbová.

V penzi se drtivá většina populace (91 %) bude spoléhat jen na sebe a své úspory. Od rodiny, tedy dětí a vnoučat, očekává pomoc 21 % Čechů, stejné množství předpokládá podporu státu. Nejvýhodnějším způsobem zabezpečení na důchod je podle 52 % Čechů vlastnictví nemovitosti, druhým nejvýhodnějším pak soukromé spoření na penzi v rámci tzv. III. pilíře. „Oba tyto způsoby přitom podle našeho průzkumu využívá stejně lidí, shodně 36 %. Za nimi následuje životní pojištění, které jako nástroj zabezpečení na penzi využívá 32 % Čechů,“ uzavírá Kateřina Štěrbová.

O průzkumu

Průzkum NN Životní pojišťovny a penzijní společnosti „Penze pohledem populace“ realizovala agentura NMS  v květnu 2015. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 505 ekonomicky aktivních respondentů s reprezentativním zastoupením podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3