INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

obrázek 2Pouze pro 13 % procent českých domácností jsou hlavním místem pro nákupy menší prodejny, které nelze zařadit mezi hypermarkety, supermarkety nebo diskonty. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně vzrostla o tři procenta. Hlavními důvody, proč v nich nakupuje téměř 9 z 10 domácností České republiky, jsou příhodná poloha, široký sortiment a akční ceny či slevy. Lidé oceňují také kvalitní a čerstvé zboží, snadnou orientaci v prodejně a možnost dobrého parkování.

„Překvapivě pouze pro šest procent domácností je při výběru nákupního místa důležitá přítomnost českého či regionálního zboží. Naproti tomu zboží v akcích jmenuje jako rozhodující fakt hned 43 procent obyvatel. Podle našeho výzkumu lidé v Česku při každodenních nákupech potravin nakupují dokonce 47 procent veškerého zboží na základě časově omezených cenových zvýhodnění,“ uvedl Zdeněk Skála z výzkumné agentury GfK Czech, která reprezentativní šetření na vzorku více než 1000 respondentů realizovala.

Podle letáků s akčními nabídkami potravin, které dostanou do schránky od obchodních řetězců, nakupuje 7 z 10 domácností. Řídí se jimi více ženy (78 %) než muži (57 %). Překvapivě neexistují velké rozdíly mezi jednotlivými věkovými kategoriemi (72 % lidé ve středním věku, 81 % důchodci) a mezi úrovní dosaženého vzdělání (ZŠ a SŠ bez maturity
76 %, SŠ s maturitou 73 %). Jedinou výjimkou jsou vysokoškoláci, kteří patří mezi vysoko příjmové skupiny obyvatel. Ale také 64 % z nich nakupuje podle letáků.

Špatnou zprávou pro domácnosti je, že poslanci právě rozhodují o novele zákona o významné tržní síle, která podle hodnocení jejích dopadů povede ke zdražení potravin a nealkoholických nápojů. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jako tvůrce novely dokonce ve svých zprávách připouští, že může dojít k následnému omezení sortimentu na pultech obchodních řetězců. To dlouhodobě kritizuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.

„Novela zcela zásadně omezuje možnost obchodníka vyjednat slevu a tu následně nabídnout zákazníkům. Zpřísnění regulace povede k tomu, že z pultů zmizí zboží v akcích, které domácnosti jmenují jako jeden ze tří hlavních důvodů, proč v daném místě nakupují. Na naše výzvy, aby došlo k úpravě současného návrhu, ale nereaguje ani premiér Sobotka, ani ministr zemědělství Jurečka,“ řekla k projednávání novely zákona o významné tržní síle Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3