Ať už jste drobný podnikatel či ovládáte většinu vámi zvoleného oboru, podpora prodeje je nezbytnou součástí úspěšného vedení každé společnosti. Často se však v rámci velkých kampaní a širokého rozhledu zapomíná na maličkosti. Ty ale není radno podceňovat, potencionální zákazníci je totiž ocení.
Slevy a výhodné cenové balíčky
Lákání zákazníků na slevy je roky prověřený nástroj podpory prodeje. Je orientovaný na spotřebitele a jejich úkolem je přimět zákazníka k okamžité koupi. Hlavním cílem je však vyvolat pozitivní reakci spotřebitele na danou značku. Ne vždy je ale nutné rovnou slevit z ceny produktu. V době online obchodu zákazníci často slyší i na dovoz či poštovné zdarma. Ve vztahu ke spotřebitelům dále můžete zavést speciální slevové kupony, cenové balíčky, prémie či loterijní hry. Poslední roky je taktéž trendem členství pro zákazníky, kteří díky sbírání bodů za nákupy později mohou získat značnou slevu na vámi zvolený produkt. Tyto nástroje nejsou z marketingového hlediska nijak náročné, předpokládáme-li, že působíte na sociálních sítích a v místě bydliště či ve svém oboru jste se již zviditelnili.
Maloobchodní činnost
Pokud však patříte do skupiny drobných podnikatelů, osvědčeným nástrojem, jak svou společnost a produkty zviditelnit, jsou kromě ochutnávek a předváděcích akcí, výstavky akčního zboží a ukázky zboží nového. K tomu můžete využít kartonových POP a POS materiálů umístěných v prostorách v obchodu. Jejich hlavním cílem je zviditelnit produkt a značku v momentu rozhodování o koupi. „Kromě klasických podlahových a pultových displejů zákazníkům nabízíme i individualizované obaly, bannery, totemy a další. Jsme schopni realizovat jak velké a náročné zakázky, tak malé objednávky již od jednoho kusu.“, říká konstruktér výrobce a prodejce obalových materiálů Paketo.one . „Mezi nesporné klady podlahových a pultových displejů z kartonu patří zvýšení prodeje díky zviditelnění produktu, minimální náklady na dopravu a skladování, minimální náročnosti instalace a fakt, že zlepšují vnímání značky v místě prodeje.“, dodává.
S tím vším jde však ruku v ruce nutnost dostat se do povědomí zákazníků. Nemusíme však asi zdůrazňovat, že v současnosti jsou nástroje jako webové stránky či veřejné profily na sociálních sítích samozřejmost.
Ve vztahu ke spotřebitelům je taktéž nutné pečovat o váš vzájemný vztah a rozšiřovat jejich kladné zkušenosti s vámi a naopak potlačovat a snažit se předejít zkušenostem negativním. Pamatujte, že zakoupením zboží zákazníkova zkušenost s vámi nekončí. Kvalita zakoupených produktů, ochota reagovat na zpětnou vazbu a přátelský zákaznický servis je zde nutností. Klienty si však na svou stranu můžete naklonit i zdánlivými maličkostmi, jako jsou drobné upomínkové předměty zdarma či záruka, že zboží dorazí v případě zasílání poštou nepoškozeno. Dbejte tedy i na takové drobnosti jako kvalitní obaly, ve kterých zboží zasíláte. Pestrou škálu krabic a dalších obalových materiálů najdete taktéž na eshopu s krabicemi a obaly Paketo.cz , které pro zájemce nabízí i digitální potisk krabic všech druhů a velikostí dle vlastního designu.
(tz)