INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

Ilustracni technologie_zdroj_AccentureFinanční ředitelé odkládají přechod na strategické řízení nákladů, přestože se jich téměř třetina bojí, že jejich firma přestane existovat ve své stávající podobě, ukazuje výzkum společnosti Accenture. Přitom by měli více investovat do digitalizace, aby si zachovali konkurenceschopnost.

Téměř jedna čtvrtina (24 %) finančních ředitelů se obává, že jejich společnost přestane existovat ve své současné formě v důsledku konkurence. Přesto nová studie společnosti Accenture ukazuje, že pouhých 6 % z nich vnímá strategické řízení nákladů jako prioritu v rámci prorůstových aktivit pro letošní rok.

Zpráva divize Accenture Strategy s názvem: „Probuzení do reality: v případě finančních ředitelů jen dobré úmysly v rámci správy nákladů nestačí“ (CFO Reality Check: Good Intentions in Cost Management are Not Good Enough), odhalila, že vedle strachu o budoucnost firmy se 58 % finančních ředitelů obává, že jejich odvětví bude narušeno, a 41 % předpokládá, že více než polovina jejich konkurence zmizí. Většina finančních ředitelů (59 %) si myslí, že strategická správa nákladů musí být v určité fázi součástí jejich reakce na tuto situaci, ale vzhledem k tomu, že tématu dávají letos jen nízkou prioritu, ukazuje se, že aktivní přístup odkládají.

„V poslední dekádě se finanční ředitelé museli přeorientovat ze striktního zaměření na finanční funkci na provádění strategických rozhodnutí se širšími dopady na podnikání jejich firmy,“ říká Christian Campagna, výkonný ředitel Accenture Strategy, CFO & Enterprise Value. Díky tomuto posunu se více CFO přiklání k digitálně podložené strategické správě nákladů, která je pružnější a lépe podpoří prorůstové iniciativy. Více než polovina finančních ředitelů již má definované výkonnostní cíle, díky kterým jsou schopní provádět každodenní strategickou správu nákladů. Cílem je konzistentní porovnávání stanovených cílů s výkonem.“

Nový způsob přemýšlení o správě nákladů

Zpráva tvrdí, že pokud chtějí firmy zvládnout tlak konkurence, musí se posunout od účelového snižování ke strategickému řízení nákladů, které je podložené jejich optimalizací prostřednictvím digitálních technologií. Firmy, které již v současné chvíli sledují tuto cestu, z více než poloviny investují do mobility a přesunu aktivit do cloudových služeb (54 % a 52 %). Za tři roky budou provádět další investice do robotiky a analytických nástrojů pro big data (44 % a 40 %)  

„Role finančního ředitele se vyvíjí od hlavního „cifršpióna“ na hodnotového architekta firmy, proto je třeba postavit se k nákladům komplexně a strategicky. Firmy si tak zajistí delší finanční životnost a diferencovanou konkurenční pozici,“ řekl Aneel Delawalla, výkonný ředitel společnosti Accenture Strategy, CFO & Enterprise Value.

Perspektiva jednotlivých odvětví

Výzkum ukazuje, že finanční ředitelé v některých odvětvích mají z rizika „digitální bezvýznamnosti“ strach. Finanční ředitelé v následujících odvětvích mají silné obavy, že jejich firmy nemusí před konkurencí obstát.

  •          Pojišťovnictví (40 %)
  •          Energetika (31 %)
  •          Spotřebitelský průmysl (23 %)
  •          Automobilový a těžký průmysl (23 %)

Všichni jsou si vědomi nevyhnutelnosti změny, ale málokdo je odhodlaný změnit obchodní strategii své firmy. Finanční ředitelé v pojišťovnictví (3 %), energetice (16 %), spotřebitelském průmyslu (10 %), automobilovém a těžkém průmyslu (7 %) uvedli, že změna obchodní strategie má v současnosti nízkou prioritu.

Nastupte cestu strategické správy nákladů

Podle doporučení Accenture Strategy by finanční ředitelé měli v současné situaci převzít vedoucí roli a pomoci svým firmám nově definovat konkurenční strategii. Doporučení pro finanční ředitele zahrnují následující kroky:

  1. Projděte digitálním zátěžovým testem. Důkladně prověřte všechny scénáře digitální přeměny, abyste mohli definovat oblasti provozního modelu a nákladové struktury, které je třeba transformovat. Připravte si plán přesunu z pevných na proměnlivé náklady pro případ, že by společnost musela omezit konkrétní funkce, teritoria nebo geografické oblasti.
  2. Vytvořte odvážný „digitální“ akční plán. Vytvořte a implementujte akční plán pro nové definování nákladové základny založené na digitálních technologiích. To znamená, že investiční plán musí zahrnovat pohled na to, jak investice pomáhají společnosti fungovat jako digitální. Plán by měl snížit nákladovou základnu prostřednictvím okamžitých i dlouhodobých plánů snižování nákladů.
  3. Buďte posedlí svými zákazníky. Zajistěte, aby strategické řízení nákladů neskončilo v korporátním centru nebo v rámci pokročilého sdíleného modelu služeb. Využijte jeho možnosti i k aktivnímu vstupu na trh, abyste získali spokojenější zákazníky, kteří si budou užívat větší kvalitu, přístupnost služeb a lepší cenu.

Pro více informací přejděte na www.accenture.com/CFORealityCheck.  

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3