Nový průzkum UPS®(NYSE: UPS) upozornil na problémy, se kterými se potýkají evropští maloobchodníci ve snaze přizpůsobit své aktivity digitálním spotřebitelům. Průzkum UPS Pulse of the Omni-channel Retailer zdůraznil potřebu inovací pro udržení stabilního či rostoucího podílu na maloobchodním trhu. Ten je stále globálnější a je ovládaný hráči, kteří realizují přeshraniční obchodování. „Spotřebitelé zkoušejí řadu online i tradičních prodejních kanálů a budou používat ten, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám,“ uvádí Carrie Royle, manažerka marketingu pro maloobchod, UPS Evropa. K porovnání a vyhodnocení maloobchodních nabídek používají také sociální sítě.“ Zasilatelská a přepravní řešení UPS pomáhají maloobchodníkům v růstu a přispívají k větší spokojenosti s online prodeji.
Na začátku tohoto roku se odborníci na logistiku z více než 700 maloobchodních firem prostřednictvím průzkumu podělili o své zkušenosti. Maloobchodníci v Evropě sledují specifické plány zaměřené na investice a restrukturalizaci, aby udrželi krok s předními konkurenty v oblasti maloobchodu. Více než 30 % oslovených manažerů uvedlo, že čelí velkým výzvám spojeným s investicemi do informačních technologií, organizováním logistiky, pochopením chování spotřebitelů a řízením, které by bylo otevřené široké škále prodejních kanálů.
Lepší využití kamenných obchodů
Evropské maloobchodní firmy, které si chtějí udržet konkurenceschopnost, by měly vzít v potaz, že počet zákazníků, kteří navštíví obchod, klesá s růstem online nákupů. Měly by tedy jít nad rámec tradičního poslání maloobchodní prodejny a využít ji jako součást zásobovací a distribuční sítě.
Téměř třetina (27 %) evropských maloobchodníků již využívá obchody i jako střediska pro vyřizování objednávek. Jak ale vyplývá z grafu, mezi jednotlivými zeměmi jsou velké rozdíly.
Zjištění UPS také ukazují, že 31 % maloobchodníků v Evropě plánuje v příštích 12-24 měsících nabídnout svou síť obchodů a dalších přidružených míst jako pohodlnější alternativu pro vyzvednutí zásilky pro online nakupující. „Průzkum v oblasti maloobchodu potvrzuje naše zkušenosti s flexi zákazníky. Časově vytížení zákazníci si vyzvednou svoji zásilku, jak se jim to hodí, v jedné z našich 24 tisíc specializovaných poboček UPS Access Point™ rozmístěných po celé Evropě a Severní Americe,“ dodává Royle. „Téměř 27 milionů zákazníků po celém světě využívá online službu a mobilní aplikaci UPS My Choice®, která umožňuje naplánovat a přesměrovat zásilky, jak se to zákazníkovi hodí.“
Prodej namísto vyprodání zásob
Podle zjištění předchozího spotřebitelského výzkumu UPS, v okamžiku, kdy je některá položka označena jako vyprodaná, 41 % evropských spotřebitelů přejde na webové stránky nebo aplikaci konkurence a 20 % respondentů jde do konkurenčního obchodu. Pouze 17 % dotázaných uvedlo, že si počkají a zboží u tohoto maloobchodníka koupí. Výzkum zaměřený na distribuci pomocí více kanálů ukazuje, že firmy na internetu jsou pružnější co se týká vyprodaných zásob; 68 % internetových firem nabízí sledování zásilky a její doručení na preferovanou adresu, jakmile je zboží dostupné, a 59 % sleduje objednávky a proaktivně informuje spotřebitele o dostupnosti, zatímco kamenné obchody se za nimi opožďují. Téměř polovina kamenných maloobchodních prodejen (45 %) navrhne zákazníkovi pouze, aby počkal, aniž by mu nabídla alternativu. UPS plně podporuje rozvoj a rozšiřování vícekanálových zasilatelských řešení, jež jsou součástí logistické strategie maloobchodníků a umožňují jim vybrat to nejlepší možné řešení a proměnit tak situaci, kdy zboží není na skladě, v prodejní příležitost.
Zajištění vrácení přeshraničních zásilek
Je všeobecně známo, že vyřizování vrácení zásilek je klíčovým faktorem úspěchu maloobchodníků včetně internetových firem. Důvěra zákazníka a integrita značky závisí na efektivním vrácení zásilek. Obchodníci uvádějí, že jejich klíčovým úkolem v této oblasti je řízení vrácení vadného zboží (64 %) a provádění kontrol kvality (50 %). Z průzkumu také vyplývá, že maloobchodníci potřebují pomoc nezávislých logistických partnerů. Více než 60 % respondentů tvrdí, že potřebují řadu nezávislých logistických partnerů pro vyřizování vrácení zásilek a více než 70 % uvedlo, že přispívají k nákladové efektivitě. „Řízení zákaznických objednávek a vrácení přeshraničních zásilek může být náročné,“ řekla Royle. "UPS nabízí maloobchodníkům širokou škálu řešení pro vyřizování vrácení zásilek. Spotřebitelé mohou obratem ruky vyřídit své předplacené a předem označené zásilky určené k vrácení na některém z 15 tisíc míst UPS Access Point po celé Evropě.“
Průzkum UPS Pulse of the Omni-channel Retailer
Ve snaze lépe pochopit přechod k maloobchodním prodejům pomocí více kanálů si UPS nechala provést průzkum 2016 Pulse of the Omni-channel Retailer. Byl uskutečněn v Belgii, Francii, Itálii, Německu, Nizozemsku, Španělsku a Velké Británii.
Telefonické rozhovory realizovala IDC Retail Insights v jazyce příslušné země v období od ledna do března 2016. Průzkum byl proveden na vzorku 100 respondentů v jednotlivých zemích (celkem 707 osob).
Mezi dotazovanými byli prodejní a provozní manažeři na seniorních pozicích včetně osob odpovědných za dodavatelské řetězce, logistiku a e-commerce. Do průzkumu byly zahrnuty firmy z oblasti přímého maloobchodu a navazující maloobchodní výrobci oděvů, spotřebního zboží a průmyslu vyspělých technologií.