INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V srpnu přibylo 264 nových nespolehlivých plátců DPH, nejvíc za poslední tři měsíce. Celkový počet nespolehlivých plátců DPH v ČR přesáhl 6 000. Čtyřicet procent nespolehlivých plátců má registrované sídlo na virtuální adrese. Statistiky dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.

„Rostoucí počty nových nespolehlivých plátců DPH jsou zřejmě důsledkem zavedení kontrolního hlášení DPH, které vstoupilo v platnost na začátku letošního roku, a stát si od něho slibuje pokles daňových úniků,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Nejvíc nespolehlivých plátců je mezi společnostmi s ručením omezeným (4 546, tj. 75 %) a živnostníky (1 009, tj. 17 %). Největší podíl nespolehlivých plátců, mezi plátci DPH, z pohledu právní formy podnikatelského subjektu však vykazují evropské společnosti (6,2 %), společnosti s ručením omezeným (2,4 %) a družstva (1,9 %).

Více než polovina nespolehlivých plátců DPH vykazuje tržby do 10 milionů korun, následují subjekty, které tržby neuvádí (26 %) a společnosti s tržbami v intervalu mezi 10 a 60 miliony korun (16 %).

 Nespolehliví plátci DPH podle tržeb

Interval tržeb (v Kč)

 

srpen
2016

 

červen

2016

březen

2016

prosinec

2015

září

2015

 

červen

2015

 

listopad

2014

Neuvádí

1 575

1 464

1 300

1 009

530

170

66

1 – 9 999 999

3 057

2 792

2 372

1 792

862

231

42

10 000 000 – 59 999 999

970

878

747

533

305

131

24

60 000 000 – 99 999 999

120

114

96

87

60

38

4

100 000 000 - 999 999 999

191

172

147

124

86

55

11

Více než 1 000 000 000

11

11

8

9

8

5

2

Neurčeno

96

99

92

 

 

 

 

Celkem

6 020

5 530

4 762

3 554

1 851

630

149

Zdroj: databáze Bisnode

 Nejvíc nespolehlivých plátců DPH má registrovanou adresu v Praze (36 %), Jihomoravském (19 %) a Moravskoslezském kraji (9 %).

Nespolehliví plátci DPH podle krajů

Kraj

 

srpen
2016

červen

2016

březen
2016

prosinec

2015

 

září

2015

 

 

červen

2015

 

listopad
2014

Praha

2 169

2 009

1 695

1 298

598

230

66

Jihomoravský kraj

1 166

1 097

984

735

403

193

38

Plzeňský kraj

224

196

176

128

72

27

9

Středočeský kraj

544

482

301

127

59

8

8

Královéhradecký kraj

330

313

321

305

271

70

7

Ústecký kraj

383

328

319

263

156

29

5

Jihočeský kraj

70

66

53

51

13

9

4

Moravskoslezský kraj

315

269

244

188

104

35

4

Pardubický kraj

104

101

95

67

37

10

3

Olomoucký kraj

204

181

138

94

26

5

2

Liberecký kraj

133

128

110

48

11

5

1

Zlínský kraj

212

203

202

165

54

6

2

Vysočina

73

75

64

62

44

3

0

Karlovarský kraj

92

80

59

22

3

0

0

Neurčeno

1

2

1

1

0

0

0

Zdroj: databáze Bisnode

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3