INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá zavedení nařízení nosit povinně roušky nebo jinou formu ochrany obličeje tak, aby se omezilo šíření koronaviru. Rozumí také snaze vlády poskytnout maximální ochranu nejohroženější skupině obyvatel – starším lidem – před nákazou.

K zajištění dodržování těchto opatření budou obchodníci potřebovat aktivní zapojení státní správy, a to zejména obecní policie jak v oblasti kontroly, tak při řešení případných problémů. Současně opět apelují na zákazníky, aby se v prodejnách chovali maximálně korektně a ohleduplně.

„Po povinném nošení roušky v prodejnách a ostatních uzavřených prostorách jsme volali už několik dní a zavedení této povinnosti vítáme. Uděláme maximum pro to, abychom zajistili informace pro všechny zákazníky tak, aby se v nich co nejlépe zorientovali a mohli se podle nich chovat. Zajištění kontroly a dodržování pravidel bude jednodušší pro velkoprostorové obchody, které mají vlastní ochranku a rozsáhlejší personál, pro menší obchody to bude větší výzva. I proto apelujeme na stát, kraje i města, aby byly do tohoto procesu aktivně zapojeny i bezpečnostní složky, a to zejména obecní policie, pro kterou by se kontrola dodržování těchto opatření měla stát jednou z priorit,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR.

Obchodníci budou plnit pokyny omezení vstupu obyvatel mladších 65 let do obchodů v souladu s doporučeními ministra průmyslu a obchodu z dnešní tiskové konference. Od 10:00 do 12:00 budou do obchodů pouštět pouze seniory, případné konfliktní situace se budou snažit řešit smířlivou cestou. Počítají také s odpovědným chování veřejnosti a solidaritou vůči nejstarším obyvatelům státu. V posledních dvou dnech vidíme, že právě nejstarší lidé mají problém se získáním roušek, a proto prosíme ty, kteří roušky šijí, aby se zamysleli i nad způsobem, jak je dostat právě k nejstarším lidem.

Dezinfekci prostor obchodů i nákupních vozíků obchodníci provádějí v nejvyšší možné míře již řadu dní. Jsou připraveni soustředit svou pozornost na čas vymezený pro nákupy seniorů, aby jim zajistili maximální možnou ochranu. Problémem ovšem i nadále zůstává malá dostupnost dezinfekčních prostředků na trhu a jejich předražování.

„Vládě se bohužel do dnešního dne nepodařilo zajistit dostatečných objem dezinfekčních prostředků. Ty, které jsou dostupné, jsou navíc předražené. Vyzýváme proto opět vládu k zavedení dočasných cenových opatření. Jsme si plně vědomi, že dezinfekce patří mezi klíčové nástroje boje proti koronaviru, proto musí být na trhu dostupná a za přiměřené ceny,“ doplnil T. Prouza.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3