INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

l ogoPandemie COVID-19 potvrdila důležitost soběstačnosti v zemědělství a potravinářství a význam lokálních českých zemědělců a producentů potravin a prodejen.

Shodli se na tom na společném jednání hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán, předseda Asociace českého tradičního obchodu Pavel Březina a předseda Zemědělského svazu ČR Martin Pýcha.

Právě pandemie COVID-19 prokázala, jak důležité jsou pro domácnosti a český maloobchod lokální čeští zemědělci a producenti potravin a menší české prodejny. V Královéhradeckém kraji si to dobře uvědomují. “Ne všichni mohou cestovat do supermarketů. Dostupnost obchodů s potravinami a základními potřebami je pro nás důležitá. Proto jsme navýšili podporu provozu venkovských prodejen na 3,2 milionu korun. Život na venkově může fungovat i bez zbytečného cestování. Pro rok 2021 chci tuto podporu pro venkovské prodejny ještě více rozšířit,” říká hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Na setkání se řešilo především vytvoření krizových scénářů, které by některé procesy a opatření v případě další vlny COVID-19 či jiného krizového stavu bylo možné automaticky aplikovat a nevymýšlet je až za pochodu. V době krizových období typu COVID-19 je totiž třeba chránit celý potravinářský řetězec, tedy zemědělce, potravináře, logistiku a prodejny, protože prioritou by mělo vždy být zabezpečit potraviny pro občany.

“Zákazníci si velmi dobře uvědomili, jak je důležité a prospěšné mít v blízkosti svého bydliště prodejny, které se především sortimentně odlišují od zahraničních řetězců, které lokální produkci prodávají velmi sporadicky,” upozorňuje předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) Pavel Březina.

Vzhledem k úzké spolupráci mezi lokálními tuzemskými prodejnami, českými zemědělci a lokálními producenty potravin navrhl hejtman Jiří Štěpán uspořádat setkání lokálních zemědělců, potravinářů a obchodníků, aby se posílila a prodiskutovala aktuální spolupráce a hledaly se cesty pro větší podporu těchto krátkých řetězců.

“Podpora lokální ekonomiky je v dnešní době velmi důležitá. Vychází to i z logiky věci - co se v místě vyprodukuje, se tam i sní. Navíc se tím podporuje i péče o krajinu, obrovské ekologické hledisko a i bezpečnostní, protože kdyby přišla nějaká ještě vážnější krize, kdo nám zaručí, že země, kde se pro nás vyrábí potraviny, nám dovoz těchto potravin nezavřou a nenechají si je sami pro sebe,” zdůrazňuje Pavel Březina.

“Přístup lokálních výrobců do obchodu a k zákazníkům je klíčový pro jejich rozvoj a je logickou reakcí na současný vývoj. Spolupráce se členy AČTO s podporou kraje, může být v budoucnosti příkladem i pro ostatní regiony,” dodává Martin Pýcha, šéf Zemědělského svazu ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3