INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

coop 1 1O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie – skupina COOP, Rohlík.cz a se společným projektem Kaufland a Košík.cz. Vítězem se stala skupina COOP.

Kategorie SOCR ČR Zodpovědný obchodník oceňuje v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku ty obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů. U vítěze kategorie, společnosti Kaufland, ocenila hodnotitelská komise především komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií.

MASTERCARD INOVACE ROKU – NOVÁ REALITA OBCHODU

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie pak pomocí hlasování rozhodli účastníci konference Retail Summit po zhlédnutí prezentací nominovaných. Nejvíce hlasů získala skupina COOP.

„Pandemie ovlivnila řadu aspektů našich životů. K těm nejvýraznějším patřila změna nákupních zvyklostí. A obchodníci na to museli velmi rychle reagovat – taková skoková změna v historii maloobchodu možná nemá obdoby. Důležitá byla rychlost, s níž museli doručit inovace, které zjednodušili život zákazníků. To byl jeden aspekt, na který jsme v kategorii „Inovace roku – nová realita obchodu“ chtěli upozornit. Neméně důležitá však pro nás při hodnocení byla i dlouhodobost a udržitelnost těchto inovací – tedy to, co skutečně pomohlo změnit tvář českého maloobchodu a všechny nominované projekty tato kritéria splňují,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Skupina COOP

vítěz kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu

Rozvoj online a moderních technologií není jen doménou měst, ale rychlý rozvoj nastává také v regionech. I díky pandemii se rozvoj těchto technologií urychlil a spotřební družstva Skupiny COOP spustila online prodej, včetně prvních 24h automatických boxů s chlazením na potraviny. Cílem přitom není zásobovat celou republiku z jednoho centrálního skladu, ale naopak podpořit prodejny v regionech a pomocí těchto služeb rozšířit nabídku se zákaznickým komfortem tak, aby lidé nemuseli za nákupy dojíždět. COOP dlouhodobě podporuje tuzemské regionální výrobce. Díky zásobování online prodeje a výdejních míst z desítek lokálních skladů má zákazník přístup ke stovkám lokálních dodavatelů a zároveň zákazník získá přístup k prémiovým položkám, na které není na menších prodejnách třeba místo

Dalšími finalisty v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu byli:

Košík.cz, Kaufland Česká republika

Kamenný retail čelí konkurenci etailerů, zároveň se ale rozvíjí nové formy jejich spolupráce. Jak si vzít to nejlepší z obou světů ukazuje prodej zboží Kauflandu na Košík.cz. Může být inspirací pro celou Evropu. Je to zároveň ukázka toho, jak se z Košíku stává omnichannel platforma. Pro Kaufland pak má spolupráce význam i v rovině budování silné značky a získávání nových zákazníků.

Rohlík.cz

V Rohlíku milují kvalitní a čerstvé potraviny a také ví, že i zdánlivě malé dobroty mohou mít velký význam. Jejich prostřednictvím proto firma přináší lidem to nejlepší na jednom místě - jednodušší každodenní nákupy a takový nákupní zážitek, který zákazníkům umožní šetřit čas na to, co je opravdu důležité. Příběh Rohlíku začal v roce 2014. Rok 2020 byl pro firmu úplně jiný než všechny předešlé. Rohlík jel v pandemickém roce na plné obrátky, a přesto stíhal přicházet s jednou inovací za druhou. Týkaly se například rohlíkových skladů, sortimentu nebo dokonale nastavené péče o zákazníky. Díky té mají zákazníci Rohlíku radost z nákupu ještě dlouho poté, co doma vybalí všechny tašky s těmi nejkvalitnějšími potravinami.

MASTERCARD OBCHODNÍK ROKU 2020 – SOCR ČR ZODPOVĚDNÝ OBCHODNÍK

Kategorie, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), oceňuje zodpovědné obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů - bojují proti plýtvání, podporují lokální dodavatele a celkově se snaží o naši udržitelnou budoucnost. Na základě bodového hodnocení zvolila komise jako vítěze kategorie společnost Kaufland. Komise ocenila komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií, provázanou s vyváženým portfoliem 16 projektů od lokálních po globální. Porota ocenila také informační otevřenost společnosti a veřejnou komunikaci tématu udržitelnosti. Na druhém místě se v těsném závěsu umístila společnost Albert a na třetím Tesco.

Zapojit se mohly jak členské firmy SOCR ČR, tak nečlenské organizace. Nominace byly předloženy hodnotitelské komisi složené z 16 zástupců institucí a organizací - Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí, COŽP – Univerzita Karlova, INCIEN, Spotřebitelské fórum, Mastercard, Blue Events a Svaz obchodu a cestovního ruchu.

Kompletní přehled vítězů všech kategorií ocenění Mastercard Obchodník roku 2020 naleznete zde.

Ocenění Mastercard Obchodník roku

Mastercard Obchodník roku je prestižní ocenění nejlepších obchodníků v jednotlivých kategoriích maloobchodu. V letošním roce se uskutečnil již osmnáctý ročník této soutěže. Absolutní vítěz a vítězové sortimentních kategorií byli vybráni na základě reprezentativního průzkumu veřejného mínění. Držitele titulu Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti určili zákazníci hlasováním prostřednictvím internetových stránek. Mezi zvláštní kategorie patří Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu a Mastercard Obchodník roku 2020 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3