Asociace ABSL ocenila firmy, které v uplynulém roce nejvíce přispěly k rozvoji oboru podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily standard poskytovaných služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů či pracovního prostředí.
Vítězné projekty v sedmi kategoriích vybírala šestičlenná nezávislá odborná porota ze čtyř desítek nominací. Ocenění s názvem ABSL Diamonds byla letos udílena již po osmé, trofej v podobě velkého diamantu výherci převzali v průběhu gala večera u příležitosti výroční konference ABSL.
K výhercům letos patří:
V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) byla oceněna společnost Atlas Copco Services za svůj projekt chytrého auditu cestovních nákladů, který zrealizoval tým brněnského centra za účelem snížení manuálních úkonů při kontrole cestovních výdajů zaměstnanců firmy. Druhé diamantové ocenění v této kategorii putuje do společnosti Conectart, a to za projekt Smart IVR na zákaznické lince značky Samsung. Tento automatizovaný hlasový rozcestník zásadním způsobem zefektivňuje práci kontaktního centra.
V kategorii Community and Citizen Support (Nejlepší projekt v oblasti podpory komunit) získala ocenění společnost Johnson & Johnson Global Business Services, která od vypuknutí pandemie dokázala zrealizovat úctyhodný počet aktivit z oblasti podpory zaměstnanců a jejich rodin a komunit, péče o jejich zdraví a duševní pohodu, charity či ochrany životního prostředí. Význam a hodnoty všech zrealizovaných aktivit zároveň firma popsala v reportu, který může být inspirací pro celý sektor.
V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužila společnost Comdata Czech, která vytvořila nové automatizované řešení péče o zákazníky Care24 určené pro menší firmy.
V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) získaly ocenění opět dvě společnosti. První ocenění Diamond Award získává Pfizer za program, jehož cílem bylo rozšíření znalostí a dovedností zaměstnanců a zvýšení jejich atraktivity při budování kariéry u nového zaměstnavatele. Druhé ocenění v této kategorii obdržela společnost Kyndryl za velmi komplexní přístup ke vzdělávání svých zaměstnanců i práci s talenty již od jejich školních let.
V kategorii Employer Branding and People Engagement (Budování značky zaměstnavatele a zapojení lidí) uspěly dvě společnosti. První diamant putuje do společnosti Deutsche Telekom Services Europe Czech Republic, která do komunikace své značky a propagace celého oboru podnikových služeb zapojila své zaměstnance. Díky jejich kreativitě a digitálnímu obsahu, který vytvořili pro celou škálu komunikačních kanálů, se podařilo výrazně navýšit počet fanoušků na sociálních sítích a zvýšit angažovanost i spokojenost současných zaměstnanců. Druhé ocenění v této kategorii získal společný projekt společností GoodCall a ExxonMobil, který se zaměřil na podporu značky zaměstnavatele ExxonMobil v České republice. Hlavní myšlenkou bylo propojení značky, jejího příběhu a hodnot s Formulí 1 a soutěží Red Bull Racing a organizace soutěže o výlet do Anglie za účelem návštěvy továrny Red Bull Racing.
V kategorii Innovative Workplace and Remote Working (Inovativní pracovní prostředí a strategie vzdálené práce) byla oceněna společnost Novartis za svůj projekt s názvem Reimagine Workplace, který kombinuje úpravu kancelářských prostor s důrazem na nové technologie umožňující kvalitní spolupráci ze vzdáleného prostředí a v rámci programu Choice with Responsibility, inovativní a velmi otevřený přístup v poskytování flexibility zaměstnancům.
V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) zvítězila společnost ABInBev Prague Digital Hub, která je zaměřená na vývoj inovací pro Anheuser-Busch InBev, významného světového výrobce a prodejce piva a nealkoholických nápojů. V roce 2020 a 2021 zrealizovala sérii inovací založených na analýze dat a využívajících technologie strojového učení či umělé inteligence. Datoví vědci centra analyzují živá data a na základě výstupů programují nástroje využívané v každodenní práci firmy, například v oblasti upsellingu nebo chytré správy zásob.
(tz)