Snad žádný zákazník nechce riskovat, aby mu přišlo zboží objednané přes internet pozdě. „Pokud se lidé rozhodnou pro vánoční nákupy na poslední chvíli, doporučuji, aby dárky objednávali nejpozději do 20. prosince 2011 a to u obchodů, které mají vlastní skladové zásoby. Taková objednávka by měla být - s ohledem na včasné dodání zboží zákazníkovi - u většiny e-shopů bezproblémová. Česká pošta a PPL pak garantují doručení zboží k 21. prosinci 2011, o den později to však bude již bez záruky," upozornil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Zároveň jedním dechem dodává, že čím dříve si zákazníci dárky objednají, tím lépe. Zájem o internetové nakupování před Vánoci totiž rok od roku roste. Opozdilci pak riskují, že požadované zboží už nemusí být skladem. „Pokud je však dostupné ze skladových zásob, lidé si jej mohou osobně vyzvednout na výdejním místě internetového obchodníka i večer před Štědrým dnem, u některých obchodníků dokonce i přímo na Štědrý den," informoval výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Ze statistik APEK vyplývá, že e-shopy ve vánočním období generují více než třetinu svých obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. „Během letošních Vánoc spotřebitelé utratí v průměru 2500 korun, zhruba čtvrtina z nich však nakoupí dárky za více než 8 tisíc korun," uzavřel Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
(tz)