Vítězná kampaň bodovala hned ve dvou kategoriích – Integrovaná komunikace a Digitální komunikace. V obou si odnesla zlatou medaili. V kategorii Přímá B2B komunikace, která řeší oslovení firemních zákazníků, zvítězila kampaň CEO Study, kterou pro IBM dělala agentura OgilvyOne. V kategorii Přímá B2C komunikace, tedy v kategorii, která hodnotí přímé oslovení koncových zákazníků, porota zlato neudělila. O nejvyšší, stříbrnou, metu se dělí DM Premium Půjčka Komerční banky a Faktura bez faktury Vodafone.
Zlaté medaile byly dále uděleny jen v kategoriích Event & field marketing, kde porotu nejvíce zaujala kampaň Daruj správně pro Fórum dárců, a v kategorii Digitálních inovací, kde si nejvyšší ocenění odnesla kampaň Formát Masthead pro Vodafone. V nové kategorii Nízkorozpočtových kampaní porota zlatou neudělila. Nejvyššší ocenění, stříbrnou medaili, si odnesla agentura OgilvyAction za kampaň 400 let starý product placement pro společnost Extenda.
Český direkt & Promo, který pořádá Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ spolu se sekcí integrovaných podlinkových agentur (iBTL) při Asociaci komunikačních agentur AKA, nabízí reklamním profesionálům a agenturním týmům možnost porovnat svoje práce zaměřené na oblast podpory prodeje, budování značky, přímý marketing a digitální komunikaci na českém a slovenském trhu. „Smyslem soutěže není hodnotit pouze nápaditost a kreativitu jednotlivých řešení, ale i jejich napojení na strategii značek, které rozvíjejí, a samozřejmě i jejich dopad na výkony a růst těchto značek," řekl výkonný ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.
Porotu tvoří významné osobnosti reklamy a marketingu, předsedou poroty je již druhým rokem nezávislý konzultant v oblasti budování, řízení a komunikace značky s mnohaletou zkušeností z předních podlinkových agentur světa Graeme Murray. Vítězové soutěže Český direkt & Promo mají možnost se zúčastnit mezinárodní soutěže IMC European Awards, která hodnotí nejlepší kampaně Evropy. Je organizována Evropskou asociací komunikačních agentur (EACA) a její sekcí integrované marketingové komunikace (IMCC Europe). Předloni čeští zástupci uspěli, získali hned čtyři ceny, včetně jedné zlaté.
* BTL – Below the Line tzv. podlinkové komunikační techniky, řadí se sem například podpora prodeje, public relations, eventy, guerillový marketing, direct marketing, newslettery, virální videa, komunitní skupiny na internetu apod. Dříve šlo spíše o doplněk klasické ATL, neboli nadlinkové reklamy (televizní, tiskové apod.), dnes především v rozvíjejícím se internetovém prostředí působí BTL často samostatně a dokáže mnohdy efektivněji zasáhnout cílovou skupinu za zlomek nákladů klasické ATL reklamy.
Výsledky 10. Ročníku soutěže Český direkt & Promo
Integrovaná komunikace |
|||
Umístění |
Název soutěžní kampaně |
Klient / značka |
Agentura |
Zlatá |
Do it yourself |
Ford |
Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare |
Stříbrná |
Šmoulové v Albertu |
Ahold |
Lowe Praha |
Bronzová |
Artis Pictus |
Xerox |
Mather Group - tým RMG |
Bronzová |
Probuď v sobě soba |
Finlandia |
garp*cz |
Bronzová |
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 |
ČSÚ |
McCann Erickson Prague/Momentum |
Přímá B2B komunikace |
|||
Zlatá |
CEO study |
IBM |
Ogilvy Praha/OgilvyOne |
Stříbrná |
Fast print |
Wellen |
WELLEN |
Bronzová |
Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 |
Jizerská 50 |
Mather Group - tým Activation |
Bronzová |
Vrácený balík |
DPD |
Ogilvy Praha/OgilvyOne |
Přímá B2C komunikace |
|||
Zlatá |
nebyla udělena |
|
|
Stříbrná |
DM Premium půjčka |
Komerční banka |
Euro RSCG Prague |
Stříbrná |
Faktura bez faktury |
Vodafone |
Y&R Praha |
Bronzová |
nebyla udělena |
|
|
Digitální komunikace |
|||
Zlatá |
Do it yourself |
Ford |
Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare |
Stříbrná |
Testovací studio |
ETA |
Wunderman |
Stříbrná |
T-Run |
T-Mobile |
Proximity Prague |
Bronzová |
Cesta okolo světa |
ČSOB Pojišťovna |
SYMBIO Digital |
Bronzová |
Rychlá Lhota T-Mobile Vánoce |
T-Mobile |
Proboston Creative |
Loajalitní a dlouhodobý marketing |
|||
Žádné ceny neuděleny |
|||
Event a field marketing |
|||
Zlatá |
Daruj správně |
Fórum dárců |
Ogilvy Praha/OgilvyOne |
Stříbrná |
Pepsi epopej |
Pepsi |
MARK BBDO |
Bronzová |
Artis Pictus |
Xerox |
Mather Group - tým RMG |
Bronzová |
Šmoulí paráda |
Ahold |
Open at Lowe |
Retail/merchandising/in-store marketing |
|||
Zlatá |
nebyla udělena |
|
|
Stříbrná |
Andělé nad Prahou |
Česká spořitelna |
WELLEN |
Bronzová |
Testovací studio |
ETA |
Wunderman |
Digitální inovace |
|||
Zlatá |
Formát Masthead Vodafone |
Vodafone |
Mather Group - tým Advertures |
Stříbrná |
nebyla udělena |
|
|
Bronzová |
Rádce v moři fotoaparátů |
Megapixel |
Wunderman |
Bronzová |
Vodafone a houby |
Vodafone |
Mather Group - tým Advertures |
Nízkorozpočtové kampaně |
|||
Zlatá |
nebyla udělena |
|
|
Stříbrná |
400 let starý product placement |
Extenda |
Ogilvy Praha/OgilvyAction |
Bronzová |
Pepsi epopej |
Pepsi |
MARK BBDO |
Bronzová |
Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 |
Jizerská 50 |
Mather Group - tým Activation |
Grand Prix |
|||
Do it yourself |
Ford |
Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare |
|
Agentura ročníku |
|||
Ogilvy Praha |
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
Sekce iBTL vznikla při Asociaci komunikačních agentur (AKA) v roce 2004. Původně se jmenovala Sekce Sales Promotion a zastřešovala agentury s širokou nabídkou služeb podpory prodeje, které v této oblasti představovaly v té době zřejmou kvalitu a dokázaly překročit rozhraní mezi implementační agenturou bez významné přidané hodnoty pro klienta a agenturou schopnou poskytnout v oboru podpory prodeje svým klientům v podstatě kompletní servis včetně vlastního názoru a poradenství.
Sekce iBTL je členem IMCC EACA (Integrated Marketing Communications Council, European Association of Communications Agencies), která zastřešuje evropské národní podlinkové asociace (www.eaca.be/imcc), a členem POPAI (Point of Purchase Advertising International), která zastřešuje odborníky a zájemce o reklamu v místě prodeje (www.popai.cz).
Kontakt: Marcela Fialková, mediální zastoupení ADMAZ, tel: 724 090 754, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.