„Titul Osobnost českého direct marketingu ADMAZ neuděluje za úspěšnou jednorázovou akci, ale za dlouhodobý přínos oboru," zdůraznil ředitel ADMAZ Tomáš Hájek. Dosud titul získal Luboš Beniak ze společnosti Reader´s Digest v roce 2009, Jan Dvořák z IMP, Kosmetika Fleur de Santé v roce 2010 a vloni Evžen Drtina z Wundermanu.
Do nominací potenciálních osobností zapojí ADMAZ v letošním roce i širší odbornou veřejnost. Zástupci odborných médií, firem a profesních organizací, jichž se přímý marketing dotýká, tak mají možnost nominovat případné kandidáty na titul Osobnost českého direct marketingu. Nominace očekává ADMAZ elektronickou poštou na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do konce září, kromě jména a aktuální pracovní pozice nominovaného by měla obsahovat také krátký životopis orientovaný zejména na činnost v oblasti přímého marketingu.
Direct marketing si za posledních dvacet let vydobyl pevné místo v rámci ostatních marketingových komunikací. Stále více zadavatelů si uvědomuje vysokou účinnost adresného oslovení konkrétních zákazníků. Protože se direct marketing vyvíjí a posunuje od klasické papírové reklamní nabídky distribuované poštou směrem k digitální, šířené často online, může být okruh výběru osobností direct marketingu relativně velmi široký a zahrnovat obory:
- kreativní přímý a interaktivní marketing (papírový a digitální)
- poštovní a mailservisové služby
- databázový a věrnostní marketing
- call centra
- internetový a mobilní marketing
- zásilkový a internetový obchod
Na základě nominací bude ADMAZ dvoukolově vybírat osobnost českého direct marketingu. Slavnostní vyhlášení proběhne na podzim.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Multichannel (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
(tz)