INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Asociace exportérů vystavila české vládě nepříliš lichotivé vysvědčení. Podle něj by vláda jen těsně "prošla". Celková známka lepší 4 je výsledkem průzkumu, který proběhl mezi členy této asociace v říjnu tohoto roku. V jeho rámci hodnotili některé oblasti, jež mají významný vliv na podnikatelské prostředí v ČR. Sledována byla míra byrokracie a korupce, jak stát pomáhá českým exportérům a českým podnikatelům a také jak je vnímán zákoník práce. Výsledky představila Asociace na již devátém Exportním fóru, které se konalo v Trutnově.

„Každou sledovanou oblast hodnotili členové asociace na bodové škále 0-100. Nejvíc negativně vnímají pomoc státu českým exportérům. Průměrně za ni udělili pouze 26 bodů. Celkové hodnocení potom dosáhlo 34 bodů, což, převedeno na stupnici hodnocení ve škole, značí nelichotivou lepší čtyřku, " řekl k prezentovaným výsledkům Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů a dodal: „Tento projekt sledování podnikatelského prostředí jsme nazvali Semafor podnikatelského prostředí a chceme i nadále sledovat a porovnávat, zda vláda svými kroky dál hází klacky pod nohy exportérům anebo si konečně uvědomí, že to jsou právě exportéři, kdo v současné době hlavně táhne českou ekonomiku a dá jim prostor jejich podnikání dál rozvíjet. Navíc se obávám, že dojde-li k zavedení připravovaných změn, zejména v daňové oblasti, dojde ještě k dalšímu zhoršení situace. Jak však vyplývá z dosaženého hodnocení, prostoru ke zhoršení už moc nezbývá."

Index podnikatelského prostředí

Asociace exportérů dnes také prezentovala Index podnikatelského prostředí. Ten sleduje na základě řady statistických dat, jakým způsobem se vyvíjí podnikatelské prostředí v ČR a jak export. Vývoj je zpětně sledován od roku 2005.

„Do Indexu podnikatelského prostředí promítáme kurz koruny vůči euru, mzdy v podnikatelské sféře, meziroční inflaci a cenu nafty. Výsledek ukazuje, že zatímco se tento index zhoršil o více než 25 % oproti roku 2005, narostl export za stejné období o více než 63 %. Exportérům se tak zatím daří vyrovnávat se s nepříznivými vlivy na jejich podnikání a prosazovat se na zahraničních trzích," řekl k získaným výsledkům Otto Daněk.

O Asociaci exportérů

Asociace exportérů vznikla v roce 2002 s cílem zachovat a zvyšovat konkurenceschopnost tuzemských firem, zejména těch exportních. Zástupci Asociace sledují tendence a vývoj legislativy Evropské unie a upozorňují na možná rizika pro Českou republiku. Členové Asociace posilují komunikaci s vládou při přípravě proexportních opatření a upevňují i vztahy se zástupci České národní banky. Asociace spolupracuje rovněž se špičkovými analytiky na tvorbě ukazatelů, které vyjadřují vliv tuzemských exportních společnosti na ekonomiku České republiky. Sdružení exportních firem současně již devátým rokem pořádá pro firmy Exportní fórum.

www.asociaceexporteru.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3