Konference je již tradičně hlavním setkáním odborníků z oboru call center v Česku. Letos ale na účastníky čeká také novinka. Dozvědí se výsledky průzkumu mezi největšími českými call centry, který si zadala pořádající Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ. Její ředitel Tomáš Hájek účastníky konference seznámí s tím, jak vlastně český trh call center vypadá – kolik jich je, jak jsou zastoupena v jednotlivých regionech, kolik mají operátorských míst. Zajímavé určitě také bude, pro jaké spektrum oborů pracují externí call centra a jaká je jejich převládající činnost, zda telesales, zákaznická péče, vymáhání pohledávek, průzkum trhu či back office. Dozvíme se také, zda stále převládají telefonické hovory, nebo je již vytlačuje komunikace prostřednictvím e-mailů nebo přes sociální sítě.
Ty dnes patří k zajímavým nástrojům péče o zákazníka. Jejich možnosti jsou relativně velké, zvláště u mladší a střední generace. Odborníci se shodují,. že sociální sítě je nutné alespoň sledovat, protože se jimi lavinovitě mohou šířit nejen pozitivní ale i špatné zprávy o firmě či značce. Příklady na konferenci ukáže Vít Horký z Brand Embassy.
Konference nebude ale jen o datech nebo o nových formách komunikace se zákazníkem. Například directmarketingový matador, dnes teamleader České spořitelny Václav Hrubý vysvětlí postavení call centra ve velké korporaci a jeho roli v celém systému komunikace firmy se zákazníkem. Na call centrum se další přednášející podívají také z pohledu vzdělávání nebo psychologie zaměstnanců. V kontextu komerčně fungujících call center poskytne ředitel Linky bezpečí unikátní pohled do zákulisí této legendární neziskové telefonické služby.
Osobnost českého direct marketingu letos počtvrté
V rámci konference bude letos opět vyhlášena Osobnost českého direct marketingu. V letošním čtvrtém ročníku vybere vítěze odborná porota z pětice finalistů. Na short list se probojoval Miloš Červinka, majitel directmarketingové firmy Infas, Aleš Hýbner z Teleperformance, Josef Kadlec z České pošty, Zbyněk Rehart z České mailingové společnosti a Aleš Zavoral z Alzy.cz.
„Jako vyhlašovatel soutěže se do pozice osobnosti českého direct marketingu, tedy do pomyslné síně slávy, snažíme postupně vybírat takové osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o rozvoj českého přímého marketingu," řekl ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ Tomáš Hájek.
V prvním ročníku byl do directmarketingové síně slávy uveden Luboš Beniak (Reader´s Digest), ve druhém ročníku Jan Dvořák (IMP, Kosmetika Fleur de Santé) a potřetí se osobností direct marketingu stal loni Evžen Drtina z agentury Wunderman.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Multichannel (zpravidla v měsíci říjnu),E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & Promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
(tz)