„Jako vyhlašovatel soutěže se do pozice osobnosti českého direct marketingu, tedy do pomyslné síně slávy, snažíme postupně vybírat takové osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o rozvoj českého přímého marketingu," řekl ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ Tomáš Hájek.
Protože se direct marketing vyvíjí a posunuje od klasické reklamní nabídky v papírové podobě distribuované poštou k digitální, šířené často online, byl okruh výběru takových osobností relativně velmi široký a zahrnoval obory od kreativního přímého a interaktivního marketingu, přes poštovní služby, lettershopy, databázový a věrnostní marketing, call centra, internetový a mobilní marketing až po zásilkový a internetový obchod.
V prvním ročníku byl do directmarketingové síně slávy uveden Luboš Beniak (Reader´s Digest), ve druhém ročníku pak Jan Dvořák (IMP, Kosmetika Fleur de Santé) a potřetí se osobností direct marketingu stal loni Evžen Drtina z agentury Wunderman. Čtvrtý ročník osobnosti českého direct marketingu ADMAZ vyhlásí na konferenci Call centra 2012, která se uskuteční 29. listopadu v pražském hotelu Grand Majestic Plaza.
Konference Call Centra 2012
Konference samotná se koná již podvanácté. Jde o hlavní setkání odborníku z oboru call center v Česku. Letos se konference bude věnovat mimo jiné i komunikaci se zákazníky na sociálních sítích. Ředitel ADMAZ Tomáš Hájek účastníky konference seznámí s výsledky výzkumu zaměřeného právě na česká call centra, directmarketingový matador, dnes teamleader České spořitelny Václav Hrubý vysvětlí postavení call centra ve velké korporaci a jeho roli v celém systému komunikace firmy se zákazníkem, v kontextu komerčně fungujících callcenter poskytne ředitel Linky bezpečí Richard Schinko unikátní pohled do zákulisí této legendární neziskové telefonické služby.
Stručné představení finalistů (podle abecedy):
Miloš Červinka (Infas)
Od roku 1987 pracoval jako samostatný programátor, o pět let později založil vlastní firmu a stal se „sám sobě ředitelem". Infas (nejdříve s.r.o., později a.s.) se stal jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů directmarketingových služeb na trhu. Má certifikáty kvality i bezpečnostní certifikát NBÚ. Firma pod vedením Miloše Červinky jde ruku v ruce se světovými trendy. V květnu 2007 například spustila server 24print pro zpracování barevných digitálních zakázek.
Aleš Hýbner (Teleperformace Česká republika a Slovensko)
Ještě během studia nastoupil ke společnosti Roland Berger & Partner, kde pracoval na projektech zaměřených na reorganizaci a ohodnocování podniků v České republice a v Německu. Od roku 1997 pracuje ve společnosti Lion Teleservices CZ, která zajišťuje outsourcing služeb call centra v České republice a na Slovensku (ředitel společnosti). Firma se v roce 2004 stala součástí holdingu Teleperformance, světové a evropské jedničky v oboru call center.
Josef Kadlec (Česká pošta)
Od roku 1987 pracuje u České pošty (a jejích předchůdců). Byl vedoucím výpočetního střediska, později ředitelem provozně technologické jednotky VTJČ. Stál u zrodu Postservisů (České Budějovice 1995, Brno 2002, Ústí nad Labem 2004), které jsou součástí státního podniku Česká pošta a nabízejí službu „hybridní pošty", tedy převodu elektronicky podaných dokumentů na papír a následné odeslání. Z dalších projektů je možné jmenovat např. Pohlednice online, Dopis online a další. Dnes je Josef Kadlec ředitelem odboru Hybridní pošty.
Zbyněk Rehart (Česká mailingová společnost)
Spoluzakladatel a dlouholetý ředitel společnosti. Díky jeho profesionalitě a preciznosti udržuje firma rovnoměrný ekonomický růst po dobu celé své existence. Je jedním ze špičkových odborníků v oblasti přímého marketingu, IT technologií a databázového managementu. Staral se o celkové vedení firmy, veškeré inovace a technologický rozvoj všech tří divizí společnosti. Dnes je minoritním vlastníkem a poradcem firmy.
Aleš Zavoral (Alza.cz)
Zakladatel dnes pravděpodobně největší internetové obchodní společnosti s obratem přes pět miliard korun. Začal podnikat s živnostenským listem v devadesátých letech. Již v roce 2000 založil elektronický obchod propojený s webovými stránkami. V roce 2004 vznikla akciová společnost Alzasoft, později při rebrandingu přejmenovaná na Alza.cz. Firma kromě internetového prodeje rozvíjí i síť vlastních kamenných prodejen. Současným vlastníkem je kyperská investiční společnost, v níž má Aleš Zavoral podíl.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Multichannel (zpravidla v měsíci říjnu),E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & Promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
(tz)