Po 15 letech činnosti asociace nově ponese název Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu. Zažitá zkratka se tak změní jen v jediném písmenu. Namísto ADMAZ bude nově asociace používat zkratku ADMEZ.
„Rozhodli jsme se dát do souladu formu s obsahem. Asociace sama se aktivitám ohledně e-commerce věnuje již mnoho let a především naši vlastní členové se s příchodem internetu změnili a online obchodní prostor velmi aktivně využívají," řekl ředitel asociace Tomáš Hájek. „V podstatě dnes již nelze na zásilkové firmy hledět s původní představou obchodníků s tlustým papírovým katalogem. Jsou to multikanáloví obchodníci, kteří používají papírový katalog například jako cestu k zákazníkovi a předpokládají, že celou nabídku si prohlédne na internetu," dodal.
Již pátým rokem ADMAZ pořádá úspěšnou konferenci E-commerce Forum, která je hlavním oborovým setkáním obchodníků na internetu a jednou z nejprestižnějších a největších akcí v oblasti e-commerce v Česku. Konference je zaměřena na reálný přínos pro účastníky, přednášejí zde lidé se skutečnými zkušenostmi z praxe a reální provozovatelé e-shopů, a právě proto je tak úspěšná.
E-shop club - platforma ADMAZ pro online obchody
V letošním roce k „elektronickým" vzdělávacím aktivitám ADMAZu přibyl E-shop club. Byznysově-společenská platforma pro setkávání nabízí internetovým obchodníkům možnost získávat zkušenosti od větších a zkušenějších. Účastníky jsou jak řádní členové asociace, kteří mají dlouholeté zkušenosti s logistikou, obsluhou zákazníků na dálku, komunikací s klienty i případnými reklamacemi zboží, tak nově příchozí e-shopy, které se chtějí vzdělávat a vyměňovat si zkušenosti.
Podle mezinárodních výzkumů je přitom Česká republika e-shopovou velmocí Evropy. V porovnání s ostatními evropskými státy má výrazně vyšší množství internetových obchodů na počet obyvatel než ostatní země. Výzkumy jich uvádějí přes 30 tisíc a stále vznikají nové. Na druhé straně se povědomí veřejnosti o fungování elektronického nakupování často zaměřuje pouze na poplašné zprávy v médiích o podvodných obchodnících nebo nedostatcích obchodů objevených Českou obchodní inspekcí. Cílem sdružení platformy E-shop club při ADMAZu je pomáhat obchodům v jejich růstu a rozvoji, kultivovat online nákupní prostředí a pozitivně působit na veřejnost, aby získala v internetové nakupování větší důvěru. Setkání obchodníků se konají od září letošního roku pravidelně a věnují se mnohým aktuálním tématům důležitým pro provozování e-shopu.
Cílem všech aktivit ADMAZu je kultivace obchodního prostředí v oblasti prodeje na dálku, tedy v původně zásilkovém a dnes převážně internetovém obchodu, ale také například teleshoppingu apod. „Všude tam, kde obchodník nejedná se zákazníkem napřímo, ale na dálku, platí v podstatě stejná pravidla a hrozí obdobná rizika," připomněl Hájek.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a prodeji na dálku. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí E-commerce Forum (zpravidla v měsíci květnu), Multichannel (říjen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo a každoročně vyhlašuje Osobnost direct marketingu. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
Kontakt: Marcela Fialková, mediální zastoupení ADMAZ, tel: 724 090 754, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.