INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Dnem 14. prosince 2012 začala platit nová pravidla pro používání zdravotních tvrzení při označování potravin, konkrétně v rámci nařízení (ES) č. 1924/2006 a nařízení (EU) č. 432/2012. Výrobci tak mohou na obalech, ale i v reklamě a obchodních sděleních, používat pouze zdravotní tvrzení, která jsou v souladu s požadavky těchto nařízení. Neznamená to ale, že jsou zakázána všechna tvrzení na obalech potravin, jak se několikrát v médiích objevilo. I nadále je možné používat odkazy na obecné, nespecifické příznivé účinky živiny nebo potraviny na celkové dobré zdraví a pohodu, pokud jsou doplněny specifickými zdravotními tvrzeními ze seznamu schválených zdravotních tvrzení.

Abychom byli konkrétnější, použijme například značení žvýkaček bez cukru. Seznam schválených zdravotních tvrzení obsahuje mimo jiné tyto položky vztahující se ke žvýkačkám:

„Žvýkačky bez cukru pomáhají neutralizovat kyseliny zubního plaku."

„Žvýkačky bez cukru přispívají k zachování mineralizace zubů."

„Žvýkačky bez cukru přispívají ke zmírnění sucha v ústech."

Pokud použijeme jedno z těchto tvrzení, je možné je doplnit odkazem na obecné příznivé účinky, například:

„Žvýkačka bez cukru napomáhá udržovat zdravé zuby (obecný příznivý účinek), protože přispívá k zachování mineralizace zubů (schválené zdravotní tvrzení)."

„Žvýkačka bez cukru posiluje zuby (obecný příznivý účinek), protože pomáhá neutralizovat kyseliny zubního plaku (schválené zdravotní tvrzení)."

Není ale možné používat jen tvrzení o obecně příznivém účinku, tedy například jen:

Žvýkačka bez cukru napomáhá udržovat zdravé zuby nebo

Žvýkačka bez cukru posiluje zuby.

Toto tvrzení o obecně příznivém účinku vždy musí být ve spojení se schváleným zdravotním tvrzením.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3