INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští exportéři očekávají od srpna letošního roku mírné oživení tuzemského vývozu. Vycházejí přitom nejenom z expertních odhadů, ale především z výsledků nového Indexu Asociace exportérů, který slouží jako nástroj k predikci vývoje exportu v následujících třech měsících.

„Vývoj českého vývozu v srpnu letošního roku vnímáme nadějně. Bude to poprvé od prosince minulého roku, kdy Index Asociace exportérů predikuje posun exportu ze záporných čísel těsně nad nulu. Měla by se tak se zpožděním projevit postupně se zlepšující situace důležitých evropských ekonomik, které tvoří hlavní odbytiště pro české výrobky. Na pozitivním vývoji exportu se podílí oživení americké ekonomiky, se kterou je silně svázáno německé hospodářství. Od našich západních sousedů nyní přicházejí dobré zprávy. Musíme však ověřit, zda za touto slibnou situací nestojí přehnaný optimismus německých nákupních manažerů, což se ukáže letos v říjnu,“ řekl Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů.

Index Asociace exportérů vzniknul na základě pětiletého analyzování dat. Exportéři vybrali vypovídající, srozumitelné, snadno dostupné a jednoduché ukazatele. Následně dle pečlivých propočtů určili v Indexu jejich váhové zastoupení. Do Indexu jsou zahrnuty následující parametry: německé průmyslové zakázky (váhový koeficient 0,25), reálný efektivní kurs CZK/EUR očištěný o inflaci v průmyslu (váhový koeficient 0,65), zakázky ze zahraničí (váhový koeficient 0,55) a index nákupních manažerů Eurozóny PMI (váhový koeficient 0,15). Index Asociace exportérů je aktualizován v měsíční periodě a je k dispozici na stránkách Asociace exportérů www.asociaceexporteru.cz.

„Naším cílem je dát do rukou nejenom vývozcům a odborníkům z tohoto oboru, ale také široké veřejnosti, nástroj, který bude predikovat, kam se český export bude v nejbližší době ubírat. Význam exportu pro české hospodářství je zřejmý, proto je sledování tohoto trendu důležité,“ uzavřel Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů.

O Asociaci exportérů

Asociace exportérů vznikla v roce 2002 s cílem zachovat a zvyšovat konkurenceschopnost tuzemských firem, zejména těch exportních. Zástupci Asociace sledují tendence a vývoj legislativy Evropské unie a upozorňují na možná rizika pro Českou republiku. Členové Asociace posilují komunikaci s vládou při přípravě proexportních opatření. Asociace spolupracuje rovněž se špičkovými analytiky na tvorbě ukazatelů, které vyjadřují vliv tuzemských exportních společnosti na ekonomiku České republiky. Sdružení exportních firem současně již devátým rokem pořádá pro firmy Exportní fórum.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3