INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští exportéři očekávají od srpna letošního roku mírné oživení tuzemského vývozu. Vycházejí přitom nejenom z expertních odhadů, ale především z výsledků nového Indexu Asociace exportérů, který slouží jako nástroj k predikci vývoje exportu v následujících třech měsících.

„Vývoj českého vývozu v srpnu letošního roku vnímáme nadějně. Bude to poprvé od prosince minulého roku, kdy Index Asociace exportérů predikuje posun exportu ze záporných čísel těsně nad nulu. Měla by se tak se zpožděním projevit postupně se zlepšující situace důležitých evropských ekonomik, které tvoří hlavní odbytiště pro české výrobky. Na pozitivním vývoji exportu se podílí oživení americké ekonomiky, se kterou je silně svázáno německé hospodářství. Od našich západních sousedů nyní přicházejí dobré zprávy. Musíme však ověřit, zda za touto slibnou situací nestojí přehnaný optimismus německých nákupních manažerů, což se ukáže letos v říjnu,“ řekl Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů.

Index Asociace exportérů vzniknul na základě pětiletého analyzování dat. Exportéři vybrali vypovídající, srozumitelné, snadno dostupné a jednoduché ukazatele. Následně dle pečlivých propočtů určili v Indexu jejich váhové zastoupení. Do Indexu jsou zahrnuty následující parametry: německé průmyslové zakázky (váhový koeficient 0,25), reálný efektivní kurs CZK/EUR očištěný o inflaci v průmyslu (váhový koeficient 0,65), zakázky ze zahraničí (váhový koeficient 0,55) a index nákupních manažerů Eurozóny PMI (váhový koeficient 0,15). Index Asociace exportérů je aktualizován v měsíční periodě a je k dispozici na stránkách Asociace exportérů www.asociaceexporteru.cz.

„Naším cílem je dát do rukou nejenom vývozcům a odborníkům z tohoto oboru, ale také široké veřejnosti, nástroj, který bude predikovat, kam se český export bude v nejbližší době ubírat. Význam exportu pro české hospodářství je zřejmý, proto je sledování tohoto trendu důležité,“ uzavřel Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů.

O Asociaci exportérů

Asociace exportérů vznikla v roce 2002 s cílem zachovat a zvyšovat konkurenceschopnost tuzemských firem, zejména těch exportních. Zástupci Asociace sledují tendence a vývoj legislativy Evropské unie a upozorňují na možná rizika pro Českou republiku. Členové Asociace posilují komunikaci s vládou při přípravě proexportních opatření. Asociace spolupracuje rovněž se špičkovými analytiky na tvorbě ukazatelů, které vyjadřují vliv tuzemských exportních společnosti na ekonomiku České republiky. Sdružení exportních firem současně již devátým rokem pořádá pro firmy Exportní fórum.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3