INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

IMG 0295_1_640x382Malé  a střední podniky   (MSP) se významnou měrou podílejí  na celkovém  českém exportu. Jen v loňském roce přesáhl jejich podíl na celkovém vývozu 53 %. Z výzkumu pro Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), na kterém se podílela AMSP ČR, vyplynulo,  že  60 % exportérů z řad MSP  vyváží  alespoň  do  jedné oblasti  mimo Evropskou  unii.  Jen  18  %  z nich  ale  pojišťuje  své  pohledávky   (faktury).    Podle předsedy představenstva AMSP ČR Karla Havlíčka „jde o varovně nízké číslo, které se může v době krize firmám vymstít. Je zřejmé, že firmy věří svým zákazníkům, případně šetří náklady na pojistném.“

Foto: Představitelé AMSP a EGAP na tiskové konferenci v Hotelu JALTA

MSP  přitom  vyvážejí  do zemí,  kde je zvýšené komerční  i politické  riziko.  Podle  Karla Havlíčka  je patrné,  že „MSP  pracují  spíše  v operativním   exportu  a  že  mají  tendenci podceňovat  strategická  rizika.  Tento  přístup může dlouhodobě vycházet, nicméně selhání jednoho klíčového nezajištěného odběratele může kapitálově slabou firmu zásadně ohrozit.“

Exportní garanční  a pojišťovací  společnost  v posledních  5 letech  průměrně ročně  pojistila obchodní případy 36 malých  a středních  podniků.  Celkový  objem pojištěných  smluv  se pohybuje  na úrovni  1–2,4  % celkových  ročních  objemů pojištění.  Většinu  exportérů,  kteří využívají  úvěrové  pojištění,  pojistily komerční  pojišťovny.  To je podle  generálního  ředitele EGAP Jana Procházky  v pořádku, EGAP je tu totiž především  od  toho, aby pojistil  rizika, která komerční pojišťovny ze své povahy nepojistí.

Podle  výsledků  výzkumu  jsou  exportéři  z řad MSP   přesvědčeni,  že  pojištění  exportu nepotřebují,  je podle  nich  nákladné  a  administrativně  náročné,  určené především  velkým firmám.  EGAP  přitom  podle  jména  znají  ¾ firem,  produkty  této  společnosti ale  bohužel nezná více než polovina exportujících malých a středních firem.


Reakcí na výsledky  výzkumu je nový balíček 8 produktů  společnosti EGAP určených a šitých na míru právě tomuto segmentu vývozců. „Chceme především ukázat, že EGAP tu není jen pro velké firmy,  pojišťujeme  faktury  už od 100.000  korun, malým a středním podnikům  se  snažíme  nabídnout  komplexní  řadu  produktů,  které mohou  využít  v rámci svého podnikání a při minimalizaci rizika spojeného s exportem mimo EU,“ řekl na tiskové konferenci generální ředitel EGAP Jan Procházka.

Základní charakteristikou celého balíčku produktů  EGAP je:

Menší administrativní zátěž – o 20 % méně formulářů
Zrychlení  projednání  –  v případě  splnění  podmínek  je EGAP  povinen  zaslat   u vybraných produktů návrh pojistné smlouvy do 2 pracovních dnů od obdržení žádosti o pojištění zkrácení lhůty pro zpracování analýzy
Informace o zahraničních kupujících nakoupí EGAP od komerčních pojišťoven
Zkrácení lhůty pro výplatu pojistného plnění i lhůty pro oznámení o 50 %


Aby produkty byly snadno srozumitelné, zvolil EGAP metodu, kdy jejich fungování vysvětluje na příběhu  úspěšného českého podnikatele, který se snaží proniknout se svými výrobky na zahraniční trhy. „Pan Kladívko, jehož příběh  u produktů vyprávíme, je i hlavní postavou na seminářích, které nově organizujeme pro exportéry, a vysvětluje jim, jaké spektrum  možností mají  a v čem  jim můžeme pomoci eliminovat rizika spojená s vývozem  mimo země  EU,“ doplnil  generální  ředitel  EGAP  Jan  Procházka.  EGAP právě   dnes  také spustil  na  svých webových stránkách   www.egap.cz sekci určenou přímo malým a středním podnikům.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3