Pro všechny podnikatele a zejména pro malé a střední jsou nejcennější aktuální odbytové marketingové informace. Stát si nesmí nadále dělat na tyto informace monopol. Naši obchodní radové z velvyslanectví ČR ve světě odesílají marketingové informace včetně poptávek i s kontakty na zájemce státní proexportní agentuře CzechTrade a ta je za určité poplatky poskytuje zájemcům. To je nutné změnit. Na webových stránkách každého velvyslanectví ČR v zahraničí i na webu MZV, MPO i státní proexportní agentury Czech Trade musí být tyto informace aktuálně zveřejňovány i s kontakty na zájemce o české výrobky a tak zdarma poskytovány všem podnikatelům. Vždyť všechny tyto instituce jsou dotovány ze státního rozpočtu, tedy z daní nás všech. Tak proč za tyto marketingové informace mají podnikatelé platit? Pro malé a drobné podnikatele je to často neúnosné. Mnoho našich podnikatelů by vůbec nemuselo zkrachovat, kdyby jim stát tyto informace včas (dokud jsou aktuální) zadarmo poskytnul. Vyplatilo by se mu to, protože by podnikatelé měli lepší hospodářské výsledky a stát by díky tomu získal od nich vyšší daně. OSVČ nemají své firmy registrované v daňových rájích, jako mnoho jiných s.r.o., či a.s., které si marketingové informace na rozdíl od OSVČ klidně koupí a dokonce si platí mnohatisícové částky za doprovody našich státních představitelů při jejich oficiálních zahraničních návštěvách. Na to prostě OSVČ nemají peníze a právě OSVČ tvoří páteř ekonomik v zemích EU.
Sám jsem poznal, jak je těžké dostat zadarmo cenné marketingové informace našim podnikatelům, když jsem loni bydlel ve Vietnamu. Poslal jsem článek nazvaný "Příležitosti pro české exportéry a investory ve Vietnamu" do všech sdělovacích prostředků v ČR, včetně ekonomické redakce České televize. Pochopitelně jsem tyto informace také emailem zaslal i MPO, Hospodářské komoře, Svazu průmyslu a dopravy, ČMA a mnoha dalším institucím. Kromě časopisu Prosperita a Haló novin nikdo tyto konkrétní a pro naše podnikatele potřebné údaje, mnou poskytnuté zdarma, nezveřejnil. Proč asi? Aby se veřejnost nedozvěděla, že v 92 milionovém Vietnamu, kde žije přes 206 tisíc česky nebo slovensky mluvících Vietnamců, se připravuje výstavba 13 jaderných elektráren, metra v Hočiminově Městě, nadzemního přepravního kolejového systému i největšího asijského letiště v Hanoji, či dálnice od hranic Číny až do Hočiminova Města se 106 mosty, která bude mít většinou osm jízdních pruhů?
Je potřeba si říkat otevřeně pravdu, tedy i to, že mnozí živnostníci chtějí, aby někdo v jejich zájmu lobboval, chránil podmínky jejich podnikání a trvale bojoval za zlepšení podmínek jejich podnikání, zejména za zjednodušení výkazů a výpočtu daní. Všichni požadují, ale když je živnostenský svaz nebo vzniklá živnostenská strana požádá o aktivitu, tak většinou nemají čas a už vůbec nechtějí těmto institucím, co by za ně trvale aktivně bojovaly, poskytnout finance, nutné k jejich provozu. A to je potřebné také změnit.