INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Solidní znalosti němčiny jsou i nadále důležitou výhodou pro kariéru vedoucích a odborných pracovníků v České republice. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) o využívání cizích jazyků ve firmách. Dvě třetiny dotázaných firem působících v ČR uvedly, že znalosti němčiny jsou v jejich společnosti velmi důležité. To platí nejen pro management, ale i pro inženýry a odborné pracovníky. Výsledky průzkumu a zkušenosti z firemní praxe byly ve čtvrtek představeny na tiskové konferenci ČNOPK. 

Průzkumu ČNOPK o využívání cizích jazyků ve firmách se v druhé polovině roku 2014 zúčastnilo celkem 275 společností v České republice, většina z nich s německou kapitálovou účastí. Odpovědi byly jednoznačné: Pro české odborníky na začátku kariéry, kteří chtějí působit v německých nebo česko-německých firmách, představují vedle znalostí angličtiny zejména dobré znalosti německého jazyka podstatnou výhodu oproti jiným uchazečům. 

„Německo je nejdůležitějším obchodním partnerem České republiky. Více než 6000 německých a rakouských firem působících v ČR vytvořilo daleko více než 150 000 pracovních míst. Koneckonců i naše členské firmy stále znovu potvrzují, že jejich odborníci a vedoucí zaměstnanci by měli mít solidní znalosti němčiny,“ vysvětlil výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer. Zatímco němčina a angličtina mají s hodnotami 88, resp. 89 procent skoro stejnou pozici, znalosti ruštiny považovalo za důležitou kvalifikaci pouze 21 procent dotázaných firem, znalost francouzštiny pouze 7 procent. 

Velké poptávce po zaměstnancích s dobrými znalostmi němčiny však skutečná nabídka pracovníků s touto kvalifikací neodpovídá. Pouze 12 procent firem považovalo jejich dostupnost za „dobrou“, celkově skoro polovina firem hodnotí nabídku pracovníků s dobrou němčinou jako „neuspokojivou“ nebo dokonce „nedostatečnou“. 

Společnost MBtech Bohemia s.r.o. nabízí vysoce kvalitní inženýrské služby zejména v oblasti vývoje automobilů. Jochen Hagel, vedoucí pro oblast Elektronik & Elektrotechnik, zdůraznil, že pro volbu německých investorů nejsou rozhodující pouze náklady a kvalita, nýbrž i úzké propojení mezinárodních vývojových týmů. „Kromě dobrého odborného vzdělání jsou faktorem pro úspěch zejména jazykové znalosti. Při kontaktu s německými zákazníky je němčina i nadále nepostradatelná a přispívá zejména ke zvýšení akceptace v německých týmech. Pokud čeští inženýři vedle angličtiny hovoří i německy, představuje to pro ně signifikantní konkurenční výhodu,“ uvedl Jochen Hagel ze společnosti MBtech Bohemia s.r.o. a vyslovil se pro výuku němčiny od raného věku. 

TPA Horwath zaměstnává okolo 1000 lidí v 11 zemích Evropy a poskytuje svým klientům rozsáhlé služby v oblasti auditu, podnikového a daňového poradenství. Petr Karpeles je od roku 2009 partnerem společnosti TPA Horwath a specialistou na mezinárodní daňové poradenství a auditní služby. K významu němčiny pro kariérní šance v České republice zdůrazňuje: „Angličtina je v naší exportně orientované zemi v mnoha odvětvích zcela jistě nezbytností. Nadto je ovšem němčina opravdovou výhodou! Zeměpisná blízkost dvou hospodářsky silných německy mluvících zemí vyžaduje pro fungující obchodní vztahy zaměstnance s dobrými znalostmi jazyků. Moje vlastní kariérní cesta, jakož i mnohých mých kolegů, byla velmi pozitivně ovlivněna našimi znalostmi němčiny.“

Velvyslanec Spolkové republiky Německo Dr. Arndt Freiherr Freytag von Loringhoven zdůrazňuje: „Jazykovou kampaní Šprechtíme chceme zvýšit zájem o němčinu zejména u žáků, studentů a jejich rodičů. Hlavním argumentem je zejména, že znalosti němčiny mohou být vzhledem k mimořádně úzkým hospodářským vztahům i nadále rozhodujícím faktorem pro kariéru. Proto říkáme: učit se německy se vyplatí! Jsem velmi rád, že počet žáků základních škol, kteří se učí německy, v poslední době opět stoupá.“

Rakouský velvyslanec v České republice Ferdinand Trauttmansdorff k tomu dodává: „Kampaní Šprechtíme chceme na jednu stranu poukázat na to, že znalosti němčiny v České republice mohou přinést velké výhody pro zaměstnání a kariéru. Jako otec bych svému dítěti v České republice určitě poradil, vybrat si němčinu jako druhý cizí jazyk. Leží nám však také na srdci, abychom lidem přiblížili němčinu z důvodu prostého potěšení z učení se jazyku dvou sousedních zemí, se kterými je Česká republika jak hospodářsky, tak i kulturně úzce provázaná. To však předpokládá moderní a inovativní metody výuky jazyka.“

Cílem jazykové kampaně Šprechtíme je ukázat, že znalost němčiny představuje výhodu například v zaměstnání, ale i při studiu či vědecké práci. Zvláště pozitivní je silná podpora německého jazyka ze strany českých partnerů. Šprechtíme je společným projektem německého a rakouského velvyslanectví, Goethe Institutu, Centrály pro německé školství v zahraničí, Rakouského kulturního fóra v Praze, Österreich Institutu Brno, Česko-německé obchodní a průmyslové komory a Advantage Austria.  www.sprechtime.cz

(tz) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3