INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Solidní znalosti němčiny jsou i nadále důležitou výhodou pro kariéru vedoucích a odborných pracovníků v České republice. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) o využívání cizích jazyků ve firmách. Dvě třetiny dotázaných firem působících v ČR uvedly, že znalosti němčiny jsou v jejich společnosti velmi důležité. To platí nejen pro management, ale i pro inženýry a odborné pracovníky. Výsledky průzkumu a zkušenosti z firemní praxe byly ve čtvrtek představeny na tiskové konferenci ČNOPK. 

Průzkumu ČNOPK o využívání cizích jazyků ve firmách se v druhé polovině roku 2014 zúčastnilo celkem 275 společností v České republice, většina z nich s německou kapitálovou účastí. Odpovědi byly jednoznačné: Pro české odborníky na začátku kariéry, kteří chtějí působit v německých nebo česko-německých firmách, představují vedle znalostí angličtiny zejména dobré znalosti německého jazyka podstatnou výhodu oproti jiným uchazečům. 

„Německo je nejdůležitějším obchodním partnerem České republiky. Více než 6000 německých a rakouských firem působících v ČR vytvořilo daleko více než 150 000 pracovních míst. Koneckonců i naše členské firmy stále znovu potvrzují, že jejich odborníci a vedoucí zaměstnanci by měli mít solidní znalosti němčiny,“ vysvětlil výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer. Zatímco němčina a angličtina mají s hodnotami 88, resp. 89 procent skoro stejnou pozici, znalosti ruštiny považovalo za důležitou kvalifikaci pouze 21 procent dotázaných firem, znalost francouzštiny pouze 7 procent. 

Velké poptávce po zaměstnancích s dobrými znalostmi němčiny však skutečná nabídka pracovníků s touto kvalifikací neodpovídá. Pouze 12 procent firem považovalo jejich dostupnost za „dobrou“, celkově skoro polovina firem hodnotí nabídku pracovníků s dobrou němčinou jako „neuspokojivou“ nebo dokonce „nedostatečnou“. 

Společnost MBtech Bohemia s.r.o. nabízí vysoce kvalitní inženýrské služby zejména v oblasti vývoje automobilů. Jochen Hagel, vedoucí pro oblast Elektronik & Elektrotechnik, zdůraznil, že pro volbu německých investorů nejsou rozhodující pouze náklady a kvalita, nýbrž i úzké propojení mezinárodních vývojových týmů. „Kromě dobrého odborného vzdělání jsou faktorem pro úspěch zejména jazykové znalosti. Při kontaktu s německými zákazníky je němčina i nadále nepostradatelná a přispívá zejména ke zvýšení akceptace v německých týmech. Pokud čeští inženýři vedle angličtiny hovoří i německy, představuje to pro ně signifikantní konkurenční výhodu,“ uvedl Jochen Hagel ze společnosti MBtech Bohemia s.r.o. a vyslovil se pro výuku němčiny od raného věku. 

TPA Horwath zaměstnává okolo 1000 lidí v 11 zemích Evropy a poskytuje svým klientům rozsáhlé služby v oblasti auditu, podnikového a daňového poradenství. Petr Karpeles je od roku 2009 partnerem společnosti TPA Horwath a specialistou na mezinárodní daňové poradenství a auditní služby. K významu němčiny pro kariérní šance v České republice zdůrazňuje: „Angličtina je v naší exportně orientované zemi v mnoha odvětvích zcela jistě nezbytností. Nadto je ovšem němčina opravdovou výhodou! Zeměpisná blízkost dvou hospodářsky silných německy mluvících zemí vyžaduje pro fungující obchodní vztahy zaměstnance s dobrými znalostmi jazyků. Moje vlastní kariérní cesta, jakož i mnohých mých kolegů, byla velmi pozitivně ovlivněna našimi znalostmi němčiny.“

Velvyslanec Spolkové republiky Německo Dr. Arndt Freiherr Freytag von Loringhoven zdůrazňuje: „Jazykovou kampaní Šprechtíme chceme zvýšit zájem o němčinu zejména u žáků, studentů a jejich rodičů. Hlavním argumentem je zejména, že znalosti němčiny mohou být vzhledem k mimořádně úzkým hospodářským vztahům i nadále rozhodujícím faktorem pro kariéru. Proto říkáme: učit se německy se vyplatí! Jsem velmi rád, že počet žáků základních škol, kteří se učí německy, v poslední době opět stoupá.“

Rakouský velvyslanec v České republice Ferdinand Trauttmansdorff k tomu dodává: „Kampaní Šprechtíme chceme na jednu stranu poukázat na to, že znalosti němčiny v České republice mohou přinést velké výhody pro zaměstnání a kariéru. Jako otec bych svému dítěti v České republice určitě poradil, vybrat si němčinu jako druhý cizí jazyk. Leží nám však také na srdci, abychom lidem přiblížili němčinu z důvodu prostého potěšení z učení se jazyku dvou sousedních zemí, se kterými je Česká republika jak hospodářsky, tak i kulturně úzce provázaná. To však předpokládá moderní a inovativní metody výuky jazyka.“

Cílem jazykové kampaně Šprechtíme je ukázat, že znalost němčiny představuje výhodu například v zaměstnání, ale i při studiu či vědecké práci. Zvláště pozitivní je silná podpora německého jazyka ze strany českých partnerů. Šprechtíme je společným projektem německého a rakouského velvyslanectví, Goethe Institutu, Centrály pro německé školství v zahraničí, Rakouského kulturního fóra v Praze, Österreich Institutu Brno, Česko-německé obchodní a průmyslové komory a Advantage Austria.  www.sprechtime.cz

(tz) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3