INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ministerstvo průmyslu a obchodu je prvním resortem, který dočerpal 100 % z Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI), jenž disponoval celkovou alokací 3.120.690.664 EUR. MPO tak kompletně dočerpalo prostředky z EU fondů určené podnikatelům na jejich projekty.

Pracovníci MPO proplatili poslední žádosti o platby podnikatelům v rámci vyúčtování jejich projektů. "Ministerstvo dosáhlo velkého úspěchu, kdy se mu podařilo jako prvnímu resortu vyčerpat veškeré svěřené prostředky programovacího období 2007-2013,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Za rok 2015 proplatilo MPO celkem 4 707 žádostí o platbu v souhrnné výši 25 097 mld. Kč.Oproti roku 2014 to představuje nárůst o 1 442 žádostí o platbu a o 9,48 mld. Kč více proplacených prostředků.

Tato čísla mají i značný multiplikační efekt pro ekonomiku, protože proplacených 25 mld. Kč představuje pro ekonomiku přínos přes více než 50 mld. Kč, protože podnikatelé své projekty v průměru 50 procenty spolufinancují.

Největší zájem u podnikatelů zaznamenal v posledním půl roce program Rozvoj, který pomáhá s obnovou strojního zařízení v regionech s vyšší nezaměstnaností. Velké množství peněz směřovalo rovněž do výzkumu a vývoje prostřednictvím programů Potenciál a Inovace. Dále se dokončovaly velké projekty z oblasti vědeckovýzkumných parků z programu Prosperita, energetické projekty (program Úspory energií) a zároveň bylo nutné finančně vypořádat zbývající projekty z oblasti ICT, školicích středisek či nemovitostí.

"MPO se bude nadále podílet v zajišťování přísunu finančních prostředků podnikatelům prostřednictvím nového Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK), který se stane klíčovým nástrojem pro podporu českých podniků z fondů Evropské unie v programovacím období 2014-2020,“dodal náměstek pro oblast fondů EU, výzkumu a vývoje Tomáš Novotný.

Operační program OPPIK je zaměřen na rozvoj podnikových výzkumných, vývojových a inovačních kapacit a jejich propojení s okolním prostředím, ale také na podporu podnikání malých a středních podniků v oborech s nižší znalostní intenzitou. Důležitou součástí operačního programu je snaha o posun k energeticky účinnému hospodářství. To spočívá především ve zvyšování energetické účinnosti podnikatelského sektoru, využívání obnovitelných zdrojů energie, modernizaci energetické infrastruktury a zavádění nových nízkouhlíkových technologií. Usnadnit rozvoj podnikání a přístup ke službám státu má pomoci podpora zaměřená na zavádění vysokorychlostního přístupu k internetu a rozšiřování nabídky služeb informačních a komunikačních technologií.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3