INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo ACTOAsociace českého tradičního obchodu (AČTO) od začátku podporovala zavedení elektronické evidence tržeb, neboť jsou její členové přesvědčeni, že tento zákon dokáže alespoň zčásti narovnat pokřivené prostředí českého trhu. Proto také AČTO uvítalo schválení zákona Poslaneckou sněmovnou PČR.

„V podpoře zákona o EET je naše stanovisko konstantní a to od samotného počátku. Chceme podnikat v prostředí rovných příležitostí, kde žádné skupině podnikatelů není tolerováno obcházení zákona a vyhýbání se placení daní a ostatních odvodů do státních a sociálních rozpočtů. Jsme proto rádi, že prošel Sněmovnou a ještě více jsme zvědaví, zda splní naše očekávání a narovná podmínky pro podnikání v maloobchodě,“ říká ke schválení zákona Zdeněk Juračka, předseda AČTO. Asociace však zároveň také vyjadřuje obavy nad dopadem zákona na malé české obchodníky, zejména pokud se týká nákladů, spojených se zavedením EET. „Osobně jsem toho názoru, že se bagatelizuje dopad nákladů, které zákon přinese pro běžného provozovatele plnosortimentní prodejny potravin. Dle našich průzkumů více než 80% obchodníků, např. v rámci Družstva Eso Market, dnes nedisponuje zařízením, které je schopno elektronické komunikace,“ vyjadřuje oprávněné obavy mnoha malých českých obchodníků Jiří Štorch, člen představenstva AČTO a předseda Družstva ESO MARKET.

Patrně největší potíž proto přinášejí pro české obchodníky právě zvýšené náklady na nákup vybavení, nutného k zajištění nejen elektronické evidence, ale i další administrativy novénebo novelizované legislativy,jako je značení měrných cen a čerstvých potravin. Např. běžná prodejna potravin na vesnici či v menším městě se dvěma pokladními místy bude nucena investovat v nejlevnější verzi vybavení částku cca 20 000 Kč, což je suma pro malý venkovský obchod poměrně výrazná a vlastník bude uvažovat,zdasemu pokračování v podnikatelské činnosti vůbec vyplatí. Navíc avizované slevy na dani jsou výlučně určenyproživnostníky, nikoliv například pro s.r.o., tedy způsob, jakým podniká právě celá řada malých a středních obchodníků.  

Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014 jako historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. Zakládajícími členy byla Skupina COOP, BRNĚNKA, ESO MARKET, ČEPOS, ENAPO a CBA. V současnosti má AČTO 16 členů a reprezentuje téměř 7 tis. prodejen s 30 tisíci zaměstnanců s ročním obratem 50 mld. Kč. Představuje tak cca 25% podíl na trhu s potravinami a klade si za cíl hájit specifické zájmy svých členů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3