INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

radkaSpolečnost Alcaplast, která je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, slaví další úspěch. Její výkonná ředitelka a jednatelka Radka Prokopová se stala Manažerkou roku 2015. Vyhlášení třiadvacátého ročníku soutěže Manažer roku se uskutečnilo 21. dubna v pražském Žofíně. Soutěž každoročně oceňuje v několika kategoriích významné manažerské osobnosti z různých oborů.

Celkem sedmdesát finalistů se letos zúčastnilo nejprestižnější soutěže manažerských osobností Manažer roku. Jednou z vyhlašovaných kategorií byla i Manažerka roku. Tou se pro třiadvacátý ročník na základě hodnocení Národní komise stala výkonná ředitelka společnosti Alcaplast Radka Prokopová. „Ocenění si velmi vážím, ale nezískala jsem ho jen svou zásluhou. I za tímto úspěchem stojí celá společnost, každý zaměstnanec pomáhá jejímu rozvoji. Věřím, že i díky tomuto ocenění se více lidí dozví o existenci ryze českých produktů sanitární techniky,“ uvedla Radka Prokopová.

Nejlepší manažeři musejí splňovat kritéria dvoukolového hodnocení soutěže. „Ty zahrnují osobní přínos na rozvoji firmy, kvalifikaci v oboru, využívání moderních metod řízení, strategické a invenční myšlení, ale i dodržování korektního jednání v podnikání,“ vyjmenoval hlavní kritéria mluvčí soutěže Milan Mostýn. Navíc by podle něj měl Manažer roku být nositelem zkušenosti a umu, vizionářem i příkladem pro ostatní.

Soutěž Manažer roku oceňuje každoročně osobnosti managementu, prezentuje jejich výsledky širší veřejnosti a poukazuje na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky. „Soutěž propaguje pozitivní manažerské vzory, a snad se tím postupně lámou někdy zažité negativní společenské stereotypy. Nabízí také manažerům příležitost výměny zkušeností a setkávání,“ doplnil Milan Mostýn.

Svůj pracovní den zahajuji vždy už na konci dne předchozího, říká Manažerka roku 2015 Radka Prokopová

Radka Prokopová je jednatelkou společnosti Alcaplast od jejího vzniku v roce 1998. Od roku 2009 pracuje na pozici výkonné ředitelky. Za necelých dvacet let se jí společně s manželem Františkem Fabičovicem podařilo vybudovat firmu, která patří mezi přední evropské výrobce sanitární techniky.

Stála jste u zrodu společnosti Alcaplast. Jaké byly tehdy vaše cíle?

Firmu jsme s manželem zakládali obrazně řečeno na zelené louce. Naším cílem bylo etablovat se na trhu sanitární techniky nejen v České republice, ale též v zahraničí. V uplynulých bezmála dvaceti letech se nám podařilo vybudovat zdravou, kapitálově stabilizovanou firmu rodinného typu. Ze skromných podmínek, za nichž jsme v roce 1998 začínali, jsme se prodrali mezi přední evropské výrobce.

Kam by měl podle vás Alcaplast směřovat dál?

Prioritou naší firemní strategie je snaha minimalizovat subdodávky. Snažíme se o modernizaci a rozšiřování provozů tak, abychom většinu produktů a jejich součástí uměli vyrobit vlastními silami. Vzhledem k širokému portfoliu našich výrobků – od ventilů přes sifony, moduly, žlaby až k podlahovým vpustem – se i nadále budeme orientovat na export.

Stala jste se Manažerkou roku. Co pro  vás tento úspěch znamená?

Výhry v soutěži Manažer roku si cením nejen jako osobního uznání, ale především jako ocenění pro celou naši společnost. Toto ocenění mě těší o to více, že jsem uspěla v konkurenci top manažerek a manažerů z nejrůznějších společností a oborů.

Jak vypadá běžný pracovní den výkonné ředitelky společnosti Alcaplast?

Svůj pracovní den zahajuji už na konci dne předchozího. Snažím se vždy zkoncentrovat myšlenky na úkoly, které mě čekají následující den. V naší společnosti se zabývám oblastmi jako je marketing, obchod, personalistika a finanční řízení podniku, proto většinu dne trávím touto agendou a otázkami, které s ní souvisejí. Mívám také schůzky napříč naší firmou či jednání se strategickými zákazníky a obchodními partnery.

Alcaplast zaměstnává téměř šest set lidí. Co je podle vás na vedení lidí nejdůležitější a čeho si na svých zaměstnancích ceníte? 

Vzhledem k počtu zaměstnanců se jedná o velmi rozmanitý a osobnostně pestrý kolektiv. Za klíčové při vedení svých spolupracovníků proto považuji otázku vzájemné důvěry a loajality. Cením si u nich rovněž vysoké odbornosti, pracovního nasazení a schopnosti předkládat správná řešení ve správný čas.

Společnost Alcaplast byla založena v roce 1998 jako rodinná česká firma. V současnosti má 6 dceřiných společností v zahraničí a exportuje do více než 40 zemí světa. Alcaplast je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, vyrábí více než 700 výrobků – ventily, sifony, moduly, žlaby, vpusti, WC sedátka a další sortiment.

Ve filozofii společnosti hraje kvalita a design klíčovou roli. Prémiová značka ALCA představuje řadu krásných výrobků s vysokou užitnou hodnotou. Alcaplast je tvůrcem nových trendů v sanitární technice. Spolupráce s předními českými designéry při tvorbě nových výrobkových řad přinesla řadu ocenění, např. Red Dot Award 2014 za kolekci ovládacích tlačítek FLAT.

(tz) 

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3