INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Bezmála čtyři hodiny na půdě Hospodářské komory České republiky diskutovali zástupci státní správy, Evropské komise, zástupci firem Liftago či Uber a zástupci tradičních poskytovatelů taxislužby, dále i ekonomové či právní experti o vysoce aktuálním tématu sdílené ekonomiky.

„Fenomén sdílené ekonomiky vnímám jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu, kdy si ekonomika jako živý organismus spontánně razí cestu novými oblastmi. Je logické, že firmy působící v oblasti sdílené ekonomiky v současnosti vykazují největší tempa růstu, zejména v segmentu tzv. start-upů. I proto jsme se rozhodli na půdě Hospodářské komory uspořádat dnešní seminář, je potřeba sledovat a aktivně pracovat s novými trendy,“ uvedl na dnešním setkání prezident HK ČR Vladimír Dlouhý.

Debaty se dnes aktivně zúčastnil i státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza. „V České republice se jedná o nový fenomén, kterému musíme nejprve ekonomicky porozumět. Důležité jsou dvě věci: nepřeregulovat podmínky pro tyto nové hráče tak, aby z našeho trhu neodešli do příhodnějších míst a podporovat nové byznys modely, které přináší pozitiva pro společnost, avšak zároveň zajišťují i ochranu spotřebitele. V příštích měsících budeme vytvářet právní analýzu ke sdílené ekonomice, abychom situaci podrobně zmonitorovali,“ uvedl Prouza. „Evropská komise zastává stanovisko tento nový fenomén neregulovat, spíše poskytnout styčné plochy, jak odpovědět na otázky týkající se přístupu na trh, odpovědnosti, práva a daňových pravidel,“ uvedl vedoucí zastoupení Evropské komise Jan Michal.

Ke kulatému stolu HK ČR na téma sdílené ekonomiky se dnes posadili i zástupci společností Uber, Liftago či třeba zástupci Asociace koncesionářů v taxislužbě. „Těší nás, že oblast inovativních obchodních modelů, s jakými přichází Uber, je schopna přilákat tak konstruktivní diskusi mezi politickými a podnikatelskými kruhy. Jsme vděčni Hospodářské komoře ČR za převzetí vedoucí role při organizování a usnadňování těchto diskusí. Vidíme, že věcná debata, která bere do úvahy svobodu volby zákazníka i podporu hospodářské soutěže, může vést ke konsenzu a vést diskusi právě v duchu doporučení Evropské komise pro oblast sdílené ekonomiky,“ uvedl například Mateusz Litewski, Public Policy Manager Uber pro střední a východní Evropu. Semináře se dále účastnili i zástupci Ministerstva průmyslu ČR, právní experti z AK Havel, Holásek & Partners či významní ekonomové.

HK ČR se zavázala v seminářích na téma sdílené ekonomiky v příštích měsících pokračovat.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3